Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgaan naar Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overgaan naar Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Sommige mensen onthouden al eens wat ze lezen en dit is wat jij schreef in Juni;

Dus alles zelf betaald ? En over auto's spreken is leuk maar volgens je eigen teksten ben je er zelf nog wat jong voor hé
    Ik ben ondertussen wel al een jaartje ouder (daar lag slechts een maand tussen) en aangezien ik nu mag leren rijden is praten over een auto niet zo stom...

Ja, wel ik ben er nog steeds voor aan het werken, net als jullie doen als je fotomateriaal koopt... Dus eigelijk wel zelf betaald.

Ik ben niet zo iemand dat niet werkt voor zijn dromen en gewoon alles aan zijn ouders vraagt (want zo ken ik er wel wat).

Ts, volg gewoon je gevoel, als je je niet goed voelt bij tweedehands, doe het dan niet, maar weet wel dat het een optie is.
    Last edited by henri108; 14 augustus 2012, 18:12.

Comment

Ik vind het altijd jammer als mensen Sony verlaten en overstappen op een ander merk. Een A77 is minstens even goed als een D7000 en op sommige punten beter. Neem er nog een Sony 16-50/2.8 bij en je maakt heel mooie foto's.

Lenzenaanbod hoor je vaak, het is ook zo, maar de laatste tijd zijn er toch wat lenzen bijgekomen, 16-50/2.8, 18-135, 500/F4 en qua primes heb je keuze genoeg. En Sigma/Tamron maken ook nog lenzen.
      Wil je tele, dan is de 70-400g een makkelijke keuze, kan de concurrentie met Canon en Nikon gemakkelijk aan.

En vergeet niet dat je stabilisatie hebt met AL je lenzen, ook de primes, want het zit in de body bij Sony.

Maar aangezien de D7000 een Sony sensor gebruikt, vind ik het nog zo erg niet .
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik vind het altijd jammer dat er mensen zijn die steeds weer anderen hun merk opdringen. Als er een Nikon shooter wil overstappen op Canon dan moet die persoon dat zeker doen, van Canon naar Pentax, ... idem.
        TS zegt dat een Sony hem niet ligt en moet dat gerespecteerd worden.
        De D7000 zal de TS ongetwijfeld jaren plezier bezorgen en dat met een goed uitgekozen stukje glas.

Comment

Niet mee akkoord,ik heb de D7000 in combinatie met de 24-70 en de 70-200 2.8,en is voor mij de droomcombinatie in afwachting van de overstap naar fullframe,dus ik ben er al een tijdje met bezig en als de tijd er rijp voor is de body die ik wil aankopen en ik ben vertrokken,niet iedereen kan zich zijn droomset direkt aankopen ,vandaar dat ik er goed over nadenk welke lenzen ik me aankoop zodoende deze goed te leren kennen en dan hoef ik ook niet alles buiten te gooien als ik me een ff koop

Comment

Het gras is altijd groener aan de overkant...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              waarom Nikon...?
              grt,bouk.
              Waarom niet? Waarom iets anders??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                zowiezo moet je voor een DX lenzen aanschaffen die voor DX het makkelijkst werken... dat zijn dus meestal DX lenzen...

je koopt toch ook geen profielbanden voor je fiets omdat je later een mountainbike zal aanschaffen?
                Nogal een vreemde vergelijking.

Die dx lens die je aanhaalt is maar een 200 euro goedkoper dan zijn fx tegenhanger hoor. Mijn raad is altijd....koop het beste (vaak het duurste), dan huil je maar 1 keer. De dx 17-55 en de 24-70 zijn de beste midrange zooms.
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ik vind het altijd jammer als mensen Sony verlaten en overstappen op een ander merk. Een A77 is minstens even goed als een D7000 en op sommige punten beter. Neem er nog een Sony 16-50/2.8 bij en je maakt heel mooie foto's.

Lenzenaanbod hoor je vaak, het is ook zo, maar de laatste tijd zijn er toch wat lenzen bijgekomen, 16-50/2.8, 18-135, 500/F4 en qua primes heb je keuze genoeg. En Sigma/Tamron maken ook nog lenzen.
                  Wil je tele, dan is de 70-400g een makkelijke keuze, kan de concurrentie met Canon en Nikon gemakkelijk aan.

En vergeet niet dat je stabilisatie hebt met AL je lenzen, ook de primes, want het zit in de body bij Sony.

Maar aangezien de D7000 een Sony sensor gebruikt, vind ik het nog zo erg niet .
                  De A77 scoort in verschillende reviews minder qua ISO-prestaties. Tevens vind ik de layout van Sony niet zo intuïtief als Nikon. Dat zijn al twee punten waarop ik de A77 niet "minstens" even goed zou noemen...

Daarnaast zijn de lenzen van Sony, Pentax etc. regelmatig duurder en ook nog eens van mindere kwaliteit. Natuurlijk zal elk merk wel haar juweeltjes hebben maar bij een groot aanbod van Nikon en Canon is het logisch dat daar meer 'bang for buck' lenzen tussen zitten.

Comment

Ik kan je maar één raad geven: volg je gevoel. Neem die camera eens in de hand, met de bewuste lens erop. Als dat je een goed gevoel geeft: kopen die handel. Die camera is gewoon een van de betere DSRL's, en die lens is gewoon van het beste wat er op dit ogenblik op de markt is. Zalige lens. Is ook perfect tet combineren met de 'voetenzoom'. En fotografeer er maar op los, doe ervaring op, probeer dingen uit, leer het laatste uit je combinatie te halen, dat weet je bij je volgende aankoop al heel veel dingen uit eigen ondervinding. Gof or it !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                      Nogal een vreemde vergelijking.

Die dx lens die je aanhaalt is maar een 200 euro goedkoper dan zijn fx tegenhanger hoor. Mijn raad is altijd....koop het beste (vaak het duurste), dan huil je maar 1 keer. De dx 17-55 en de 24-70 zijn de beste midrange zooms.
                      de 24-70mm (ik heb hem) heeft geen handig bereik op een crop camera, wel op een FX... de 17-55 en de 24-70 zijn qua bereik elkaars gelijken vermits ze op de juiste camera staan: 17-55mm op crop en 24-70mm op FX
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
                        De A77 scoort in verschillende reviews minder qua ISO-prestaties. Tevens vind ik de layout van Sony niet zo intuïtief als Nikon. Daarnaast zijn de lenzen van Sony, Pentax etc. regelmatig duurder en ook nog eens van mindere kwaliteit. Natuurlijk zal elk merk wel haar juweeltjes hebben maar bij een groot aanbod van Nikon en Canon is het logisch dat daar meer 'bang for buck' lenzen tussen zitten.
                        Qua ISO-prestaties is het misschien geen wonder, maar daar krijg je andere dingen voor terug...Resolutie. Maar da's een andere discussie.

De layout vind ik eigenlijk heel makkelijk...Maar ik kom dan ook van een A350, een Sony DSLR. Ergonomie en manier van werken is voor iedereen anders.

Nu, duurder...Ik weet niet of je de prijzen van het nieuwere glas al eens in het oog hebt gehouden (pakweg de schandalig dure 70-200 IS II van Canon), maar het is bij andere merken even duur. En je moet dan nog opletten met vergelijkingen, want dat zijn slechts momentopnames en je zit met verschillende winkels enz. Als er iets is waar je bij Sony niet voor hoeft te vrezen dan is het wel de kwaliteit van het glas. In het algemeen stellen dat glas "regelmatig duurder en ook nog eens van mindere kwaliteit is", houdt geen steek.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

de 24-70mm (ik heb hem) heeft geen handig bereik op een crop camera, wel op een FX... de 17-55 en de 24-70 zijn qua bereik elkaars gelijken vermits ze op de juiste camera staan: 17-55mm op crop en 24-70mm op FX
                          Daar kan ik me compleet in terugvinden.
                          ik heb ze allebei, op DX en op FX
                          Ook in cameramodel

Comment

Dat is wel zo ( en 'handig bereik' is persoonlijk) maar denk dat TS vooral op zoek was naar kwaliteit en met de 17-55 of 24-70 heeft hij dat in huis....met een d7000 trouwens ook.
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Vind ik nog steeds de grootste onzin dat een 24-70 niet handig is op een cropcamera, het is maar net welk bereik de fotograaf het prettigste vind, en dat moet hij/zij kiezen.
                              Wat een ander "standaard" vind, is totaal niet belangrijk.
                              En zodra ik weer wat budget heb, ga ik lekker met een 24-70 op mijn D7000 fotograferen
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
                                De A77 scoort in verschillende reviews minder qua ISO-prestaties. Tevens vind ik de layout van Sony niet zo intuïtief als Nikon. Dat zijn al twee punten waarop ik de A77 niet "minstens" even goed zou noemen...

Daarnaast zijn de lenzen van Sony, Pentax etc. regelmatig duurder en ook nog eens van mindere kwaliteit. Natuurlijk zal elk merk wel haar juweeltjes hebben maar bij een groot aanbod van Nikon en Canon is het logisch dat daar meer 'bang for buck' lenzen tussen zitten.
                                Ruis is één ding, de uiteindelijke foto een ander, kijk zelf maar 1 2. En de lens is niet de schuldige want er wordt een 2x zo dure 50/1.4 Nikkor gebruikt tegenover een Sony 50/1.8.

Sommige lenzen zijn duurder zoals de Carl Zeiss of G lenzen, maar die zijn dan ook steengoed. Er zijn enkele lenzen die minder presteren, maar die kun je nog niet op 1 hand tellen.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X