Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgaan naar Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overgaan naar Nikon

    Als sony bij hem niet goed in de hand ligt en dat de controls een beetje vreemd in elkaar zitten voor hem, zal dat zo zijn bij elke sony. Ik heb in de tijd ook enkele verschillende merken vastgehad en voelde mij het best bij Nikon. Ik kon aan elk knopje zonder mij in vreemde bochten te moeten wringen (zoals bij Canon) en hij voelde goed in de hand. Als je dit niet hebt, zit je bij het verkeerde merk... Ik zeg niet dat iedereen hiervoor Nikon moet kiezen hé, ik zeg dat het voor mij het beste was/is.

    Comment


    • #17
      Re: Overgaan naar Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      Als sony bij hem niet goed in de hand ligt en dat de controls een beetje vreemd in elkaar zitten voor hem, zal dat zo zijn bij elke sony.
      Je zegt tegen Jozef "waarop slaat dat nu weer!?!", maar geldt dat nu ook niet voor jou?
      Dat is hetzelfde zeggen als "als je Nikon D40 niet goed in de hand ligt en de controls een beetje vreemd in elkaar zitten, dan zal dat zo zijn op elke Nikon"... Hij heeft het immers specifiek over zijn Sony A33, jij maakt daar Sony in't algemeen van

      Vind je dat zelf geen vreemde uitspraak van jezelf?

      Comment


      • #18
        Re: Overgaan naar Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
        Hallo iedereen !

        Ik ben van plan om over te schakelen naar Nikon......
        waarom Nikon...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Overgaan naar Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Wat is er nu constructief aan deze volkomen foute bijdrage, de zoomrztio verandert totaal niet door een camera.
          en ook niet als je er een andere lens bij koopt.
          2 dagen heeft 'em erover gedaan

          Huiswerk: bereken de "onveranderbare zoomrztio" voor een 15-400, zo, nu ben je weer een week bezig

          Comment


          • #20
            Re: Overgaan naar Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Je zegt tegen Jozef "waarop slaat dat nu weer!?!", maar geldt dat nu ook niet voor jou?
            Dat is hetzelfde zeggen als "als je Nikon D40 niet goed in de hand ligt en de controls een beetje vreemd in elkaar zitten, dan zal dat zo zijn op elke Nikon"... Hij heeft het immers specifiek over zijn Sony A33, jij maakt daar Sony in't algemeen van

            Vind je dat zelf geen vreemde uitspraak van jezelf?
            Ik bedoel: elk merk heeft zijn specifieke plek voor de knopjes, on/off staat bij nikon altijd rond de ontspanner, bij canon staat de diafragmaknop verticaal, bij nikon horizontaal... Snapt u wat ik bedoel? De meeste merken zijn toch consequent op het plaatsen van de knopjes.

            Comment


            • #21
              Re: Overgaan naar Nikon

              Ik ben een student dus ik denk niet dat ik FX lenzen kan aanschaffen .

              Comment


              • #22
                Re: Overgaan naar Nikon

                De reden dat ik Sony 'verlaat' is omdat ik deze A33 voor mijn verjaardag heb gekregen, dus ik heb eigenlijk nooit interesse gehad in de Sony. Ik vind ook dat de lenzen beperkter zijn t.o.v Canon of Nikon. Later zou ik wel willen uitbreiden en het beste keuze (denk ik) is dat ik nu overschakel naar Nikon ..

                Comment


                • #23
                  Re: Overgaan naar Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                  Snapt u wat ik bedoel?
                  Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
                  9 minuten, niet slecht.
                  ... zei ik eigenlijk tegen de TS* die subtiel (nou ja) een nikon/sony-flamingbericht had
                  gelanceerd en keek hoelang het zou duren eer iemand erin tuimelde ... 9 minuten dus.
                  Snapt u wat ik bedoel?

                  *die nog maar net de dag zelf registreerde en al meteen een merkenoorlogje startte, dat moet een belletje doen rinkelen
                  I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overgaan naar Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                    Ik bedoel: elk merk heeft zijn specifieke plek voor de knopjes, on/off staat bij nikon altijd rond de ontspanner, bij canon staat de diafragmaknop verticaal, bij nikon horizontaal... Snapt u wat ik bedoel? De meeste merken zijn toch consequent op het plaatsen van de knopjes.
                    Ja, maar een D4 heeft nu eenmaal iets meer ruimte voor knopjes dan een D3100 - net zoals een A900/A77 vergeleken met een A33.

                    Qua APS-C lenzen zit er nu zoveel verschil tussen de merken niet. Eerst zeggen dat je meer lenskeuze wil en nadien zeggen dat je geen full-framelenzen gaat kopen ...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overgaan naar Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                      Ik ben een student dus ik denk niet dat ik FX lenzen kan aanschaffen .

                      zowiezo moet je voor een DX lenzen aanschaffen die voor DX het makkelijkst werken... dat zijn dus meestal DX lenzen...

                      je koopt toch ook geen profielbanden voor je fiets omdat je later een mountainbike zal aanschaffen?
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overgaan naar Nikon

                        Ja dat bedoel ik nou .. ik ga me helemaal niet bezig houden met full frame dus waarom zou ik een FX lens kopen als ik een DX camera heb ... met uitbreiden bedoel ik DX lenzen geen FX .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Overgaan naar Nikon

                          Ik ben 1,5 jaar geleden ook overgestapt naar Nikon (kwam van Canon) en de D7000 gekocht. Ongeacht of een vervanger komt, op dit moment is dit gewoon hét APS-C toestel om te kopen vind ik. Zowel qua ruisprestaties, als beeldkwaliteit, bediening, keuze in lenzen, alles is perfect aan de camera.

                          Zou de Nikon 17-55 zelf links laten liggen, ik had op mijn Canon de 17-55 IS, mét beeldstabilisatie dus, en die was goedkoper dan de Nikon. Ik zou dan mijn geld in mijn zak houden en bijvoorbeeld voor de Tamron 17-50 gaan. Focust iets minder snel maar heeft een vergelijkbare beeldkwaliteit voor een derde van de prijs. Gezien de prijs vind ik het moeilijk om de aankoop van een Nikon 17-55 te rechtvaardigen.

                          Wat je ook kunt doen is de 35mm F1.8 kopen, als je van een studentenbudget afhankelijk bent is dit denk ik de beste lens die je kunt kopen voor de prijs. Je geeft dan wel de zoom op, maar er is geen zoomlens van Nikon die op 35mm zo scherp (en lichtsterk) is als deze.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Overgaan naar Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                            Ja dat bedoel ik nou .. ik ga me helemaal niet bezig houden met full frame dus waarom zou ik een FX lens kopen als ik een DX camera heb ... met uitbreiden bedoel ik DX lenzen geen FX .
                            Één reden kan zijn dat er weinig top DX lenzen zijn: 17-55 en 10,5.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Overgaan naar Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                              Op wat slaat dit nu weer!?! Ik moet alles zelf betalen, of denk je soms dat ik hier een rug heb waar geld aan groeit?
                              En ik denk niet dat je een oldtimer nieuw kan kopen...
                              Sommige mensen onthouden al eens wat ze lezen en dit is wat jij schreef in Juni;



                              Ik werk de hele zomervakantie in het bedrijf (meestal wordt het tot 19 uur) en ik betaal 440 euro uit mijn zak . Goede deal, maar wel hard werken.
                              Ben al aan het werk van 22 juni, het moment dat mijn examens voorbij waren, deze waren dik oké dus ja, opeens (deze middag) begon ik er over dat het superkorting was en we kochten hem!

                              Ik dacht dat als ik groot begon dat ik mss de 50mm 1.8 zou mogen kopen (uit mijn eigen zak), maar het werd wel degelijk de 70-200 2.8 vr2 (zonder dat ik nog maar een woord heb moeten zagen of zo)!
                              Ik dacht echt dat ze aan het zwanzen waren wanneer we naar A&C reden... Kan het zelf ook nog steeds niet geloven dat ouders zo lief kunnen zijn !

                              'k ben nu vollop aan het experimenteren en zo, fantastische lens gewoon! Super scherp en zeer mooie bokeh, een beetje aan de zware kant, maar voor zo'n bouwkwaliteit heb ik dat gewicht wel over!

                              Deze kan ik zeker aan iedereen aanraden, als je op een dag eens naar je ouders gaat... , misschien komt het er dan wel van.

                              Dus alles zelf betaald ? En over auto's spreken is leuk maar volgens je eigen teksten ben je er zelf nog wat jong voor hé

                              Waarschijnlijk jongste jongen met een 70-200 . (16 jaar)
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment


                              • #30
                                Re: Overgaan naar Nikon

                                Mag ik toevoegen, ik koop louter tweedehands en als je de apparatuur goed inspecteert (d.w.z. sensor controleren bij aankoop camera, glaswerk en autofocus controleren bij aankoop lens) kan er zeer weinig mis gaan. Ik heb zo'n 5 camera's en 30+ lenzen tweedehands gekocht (en grotendeels verkocht nadat ik uitgespeeld was).

                                Natuurlijk, als je een camera of lens buiten de garantie koopt en er gebeurt iets mee dan zit je, maar dit risico weet je van tevoren.

                                Comment

                                Working...
                                X