Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aanschaf toestel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies bij aanschaf toestel.

Als elke gram telt dan vind ik een Nex-7 + 18-200 lens ideaal in jouw geval. Je hoeft niet te wisselen van lens, qua beeldkwaliteit moet je niet onder doen voor een dslr en de grip is toch comfortabeler dan een Nex-3 of Nex-5. Het beste van twee werelden.
    Maar ja, de prijs is ver over je budget spijtig genoeg.

1

2

Een A37 + 18-250 is ook een optie. Die body is heel compact voor een dlsr.
    Last edited by alex606; 7 augustus 2012, 21:48.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ja, met max. 500 spring je natuurlijk niet ver in de wereld van dslr en co.

Op basis van wat je hierboven al zei, zou ik persoonlijk beginnen een Nex-5N + kitlens (die vrij goed is hoor !), of met een Sigma 30/2.8 als je liever een prime hebt die beelden van topkwaliteit levert .
      Als je er een handige lederen EMB1A-case aan toevoegt, dan verbetert de grip van de Nex-5N nog een heel pak hoor. Ik zou dat niet meer willen missen...

Op die manier heb je dan toch een topcamera die echt wel héél goeie beelden aflevert, ook bij heel hoge iso, en die leuke extra's biedt zoals een uitstekende DRO-, HDR- en pano-functie, en touch screen.

Later kan je daar altijd nog een mooi setje lenzen aan toevoegen.
      Last edited by K-2; 7 augustus 2012, 22:02.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

een SLR is wat je nodig hebt om net dat beetje meer controle te hebben over je werk, ook wat beter specs en zo
        maar om ermee op reis te gaan????? pfffff no way veel te zwaar vind ik (in gewicht dan)
        daarom dat de meeste SLRgebruikers er ook een goede compact op nahouden, met de kennis van SLRgebruik kan je zeer mooie fotos halen uit de betere compacts of systeemcameras.

ik zou gaan voor jou eerste keuzes, die waren al mooi spot-on

Comment

Hallo,
          Deze namiddag enkele fotowinkels bezocht om al dit prachtig materiaal te bewonderen en enkele vragen te stellen.
          -de Olympus OM-D lijkt me een prachtig toestel, compact en tal van mogelijkheden maar wel duur!!!!
          -de Olympus E-PL3 klein, maar minder houvast en geen kijkvenster.
          -Canon EOS 600 prachtig instaptoestel, waarschijnlijk ideaal voor een beginner, maar redelijk groot.
          -Nikon D5100 idem

Het blijft een moeilijke keuze???

Comment

Voor mijzelf vind ik een optische zoeker erg prettig. Je hebt geen last van reflecties op je scherm en voor compositie van je foto ook minder afleiding. Bedenk je goed dat je over de 600D en D5100 schrijft dat ze groot zijn. Een systeemcamera met lens vind ik vaak een vreemde keuze daar met (een grotere) lens het voordeel van het compacte verloren gaat. Ook de houvast en balans op een systeemcamera vind ik niet prettig.Ik zou overwegen een bridgecamera (superzoom) want ik meen dat je wel wat mm's kunt gebruiken of dslr. Binnen budget zal een Bridge van Panasonic,Canon en Nikon zeker haalbaar zijn en de 600D met kitlens zit nu net boven de €500 de 550D is mogelijk ook nog uit te halen (ik spreek nu over Canon daar ik dit zlef gebruik, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Nikon e.a.).

Comment

Working...
            X