Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D AF area voor actie foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 7D AF area voor actie foto's

Hallo,

ik heb sinds een maandje de canon eos 7D.
    Ik fotografeer enkel paarden en dit lukt al aardig goed maar toch twijfel ik of ik wel de goede AF area selection mode gebruik.
    Dus ik vroeg mij af wat jullie gebruiken voor het fotograferen van actie foto's?

Alvast bedankt!

Re: Canon EOS 7D AF area voor actie foto's

De AF werkt altijd het snelst als je maar één AF punt gebruikt, dat doe ik dan meestal ook bij actiefotografie.

Ik ken de AF van de 7D niet zo goed, maar waarschijnlijk kan je rond het geselecteerde AF punt nog hulp AF-punten instellen, soms helpt dat, maar in bepaalde omstandigheden kan dat voor problemen zorgen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ok dankje, zal eens zoeken naar die hulp AF-punten en zien wat dat geeft

Comment

Als je voldoende Engels kent, dan raad ik je zeker deze videotutorials aan. Je zou ze zelfs op je 7D kunnen downloaden en bekijken, maar online bekijken is zeker zo handig.

Ik gebruik doorgaans manuele AF selectie; AF-puntuitbreiding (dat zijn die hulp AF-punten waarvan sprake), met een verschillende instelling voor landscape- en portraitstand.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ok dankje!
          Ga de tutorial nu bekijken

Comment

Working...
          X