Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4.... Overkill?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D4.... Overkill?

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    och die verhaaltjes heb ik al tientallen keren gehoord in het verleden, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken man.
    en daarbij ben ik heel voorzichtig met taxatie van de prestaties van dat toestel, ze zouden al heel erg moeten klungelen om dat niet te halen, mogelijk zullen die in de positieve zin moeten bijgestuurd worden.
    zou over de d3s geen glas bier kappen, zijn er die al heel slechte ervaring hebben met water en de d3s, daarbij alle toestellen van rond de 1000€ en hoger zijn sealed.
    Tja, we zullen wel zien zeker of je lijstje uitkomt? Persoonlijk ben ik er quasi zeker van dat de D600, als hij al uitkomt, zeker geen 1080p met50/60 fps zal krijgen.... Dan zou deze meer fps hebben dan de pas geïntroduceerde topmodellen D4 en D800(E). Dromen mag, maar blijf een beetje realistisch Voor de rest is het bedoeld als een entry level fullframe volgens de geruchten. De prestaties zullen dus minder zijn de andere FF's tot nu toe.

Ivm alle toestellen van rond de 1000 hoger zijn sealed, jij weet ook (neem ik aan) dat er verschillende graden van sealing is. Ik ben persoonlijk een Canon eigenaar, dus ik weet meer hoe het daar zit, een 7D is zogezegd ook sealed, maar een 1DX is beter sealed. Dat zal bij Nikon ook het geval zijn, neem ik aan? De reden dat ik de D3s aanraad, is de fantastische hoge iso prestaties icm de uitstekende bouwkwaliteit. Van die schrikverhalen ivm water en een bepaald toestel, ik ben zeker dat als je wat zoekt, je dat van ieder toestel wel vindt. Is dat veel meer bij de D3s?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Mensen ik heb net een D800 besteld. Goede keuze uiteindelijk of erg dom geweest. D7000 is verkocht voor 650€ en de D800 kost me 2700€
      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Comment

Heb je hem scherp gekocht
        Groeten Remco.

Comment

Haha hopelijk zijn de foto's ook scherp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Ik heb momenteel een D800E en een D3S. Als ik moet kiezen om 1 van de twee weg te doen, dan gaat de D800 terug de deur uit.
            Reden : de D3S is gewoon beter algemeen inzetbaar behalve als je wil croppen tot 100%.

D800 is bruikbaar tot iso 6400 maar de D3s gaat vlotjes naar Iso10000 (D4 weet ik niet)
            Maar als je een D800 iso 10000 beeld downscalet naar 12MP maak ik me sterk dat het er net zo goed, zoniet beter, uitziet dan dat van een 12MP D3S. Toch?

Walter
            D850

Comment

.......
              Last edited by henri108; 23 juli 2012, 19:21. Reden: oorspronkelijkecreactie verdwenen

Comment

Ik zou het niet weten.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Gisteren mijn D800 voor eerst gebruikt op Suikerrock... Man wat een zalig machine!!!! Ben zo content hè

Comment

Geplaatst door Boy1308

Lens: Deze is 1 maandje oud ongeveer, en maar 1x gebruikt, weg wegens
                    stopzetting hobby

nieuwprijs 1499€

mag weg voor 1250€, dus een koopje voor zulke toplens!

Alles er nog bij natuurlijk (doos, lenstas, factuur,...)

Body: Wegens stopzetting fotografie, zet ik al mijn pas aangekocht materiaal te
                    koop...

Is dus dikke maand oud, aangekocht bij fotowinkel, maar garantie geldt
                    overal waar ze Nikon verkopen... Is 2 jaar garantie...

Heb deze aangekocht voor 2700€

Mag na maand al weg voor 2400€ en das een koopje voor camera met
                    bijna geen clicks.... Dus mensen die een slag willen slaan.... Go for it!

Jullie krijgen er een professionele fototas (waarde 68€) erbij en een
                    32GB Extreme Sd card twv 55€!!!!

Koopt u beiden dan krijg je alles voor 3600€ incl fototas en SD card!
                    Toch iets te impulsief geweest.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      Geplaatst door Boy1308

Toch iets te impulsief geweest.
                      Ja, een D4 zou echt overkill geweest zijn (maar het zou wel een koopje geweest zijn).

Comment

Ach; overkill is ook wel een beetje de norm op dit forum. Een pro body met minstens 3 pro lenzen is hier toch gewoon heel normaal?
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Overkill heeft geen betekenis in deze vind ik.
                          Overkill betreft alleen jouw bankrekening lol in mijn geval ben ik failliet als ik zo'n camera koop en krijg gelijk een hartaanval lol
                          D4 is overal de beste wat Nikon ooit heeft gemaakt ( mag je vanuitgaan)
                          D800 is bedoeld om een vooralsnog onsuccesvolle concurrentie met middenformaat camera's aan te gaan( voor studiowerk en hele grote prints etc )

Als je de d4 kan betalen en het doet je niet veel pijn dan is het zoals onze engelstalige vrienden zeggen een " no brainer". je betaalt altijd 2x zoveel geld voor een beetje meer kwaliteit.

Degene die zei dat d3s en d700 verouderd zijn en je ervan af moet blijven, moet zich echt bij de dokter laten nachecken of alles met hem/ haar in orde is.
                          D3s is nog steeds een droomcamera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                            D3s is nog steeds een droomcamera.
                            Klopt toch helemaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                              Klopt toch helemaal...
                              +1

Ik lees het hier allemaal heel graag, en in tegenstelling tot wat ze hier precies denken vind ik mijn Nikon D3 òòk een dijk van een toestel dat nog steeds goed meekan

Of liggen mijn eisen wat laag?

Ik denk dan bij mezelf dat de meesten die "het kennen" geen D3, D4 o.i.d. hebben, dus ja......
                              D800 en een goed glasservies

Comment

Ben toch niet helemaal akkoord met je eerste punt hoor.
                                Wat betreft concertfotografie heb je toch wel heel veel te danken aan je hulpstuk en dan gaan bepaalde aspecten veel sneller doorwegen.
                                En geloof me, ik ben lang concerten gaan doen met een Canon 40D, en daar moet je bij het nemen van foto's op 800iso al serieus slikken wat betreft ruis.
                                Uiteraard is het nog altijd de man/vrouw achter het toestel die het moet doen. Maar als je je limieten bereikt met je toestel dan is dan nu eenmaal zo. Of je nu veel kennis hebt of niet.
                                Concerten waarbij, zoals je wel weet, niet geflitst mag worden zijn echt gewoon een serieus opdracht. En ja, dan kan je bepaalde lenzen gebruiken en je instellingen tot het uiterste drijven maar als dat niet meer baat dan moet je het gewoonweg hebben van je iso op te schroeven. En dan is het toch een stuk aangenamer om die eerste song of eerste 3 liedjes je foto's te kunnen schieten met een eerder gerust hart.
                                EMBLEMATA.BE
                                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Working...
                                X