Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vuil op sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vuil op sensor

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Zoek de defecte lens dan maar , of heb je een andere verklaring ?
    De sensor reinigen met een bus perslucht kan een oorzaak zijn. Het drijfgas is blijkbaar een olie-achtige substantie die bij verkeerd gebruik uit de spuitmond kan spatten. Zelf heb ik hier geen ervaring mee en ken ik niks van spuitbussen maar ik heb dit wel al enkele keren op andere forums gelezen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Bij mij was het de kit die de oorzaak was.
      Voor de sensor zit een bescherm en filtervenstertje dit geheel is in een geraamte gekit, net als dubbelglas in een raamwerk.
      Deze kit van het raamwerk wil wel eens bij een camera een laagje olieachtige afscheiding afgeven.
      Deze kan door beweging of trilling, of schoonmaken op het sensor geraamte komen.
      Het schoonmaken van deze afscheiding gaat moeilijk. Ik zelf heb het met smeer away gedaan.
      Maar heb toch nog een keer last van deze vlekken gehad, met blazen en borstelen van de sensor.
      Advies is om het goed te laten schoonmaken, zodat de restjes olie echt weg zijn.
      Last edited by Forestwalker; 21 september 2012, 10:23. Reden: schrijffout

Comment

Heel tevreden over de reiniging bij procirep.
        Is voor mij 10 minuutjes rijden en op een klein half uurtje hebben ze twee toestellen gereinigd.
        Uitstekende service en je kan ter plaatse wachten. 1 toestel zou10minuutjes duren.
        Wel niet goedkoop 30 eur voor crop camera, 45 voor ff.

Groetjes

Peter

Comment

Heb onlangs mijn D7000 ook eens moeten kuisen. Bij Konijn de Green clean sensor cleaner doekjes (wet&dry) gekocht. Werkt perfect, heel simpel en perfect spat/vlek vrij resultaat.
          prijs voor 5 setjes (5 keer poetsen dus) = ongeveer 30 euro. Kan je niet voor sukkelen.
          Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

Comment

Om mijn sensor te laten kuisen (ondertussen moet ik toch wel regelmatig wisselen), heb ik de mijne binnengedaan bij Art&Craft voor 40€. Je bent het toestel 1 dag kwijt (ik dacht dat ze de toestellen kuisen na de openingsuren van de winkel). Ik blijf liever van mijn sensor. Als de winkel het "ver*****" dan moeten zij mij een nieuw toestel geven of kosten van reparatie betalen. Als je het zelf doet dan ...
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik nog steeds gewoon een recent rolletje Scotch-tape in mijn rugzak dat zonder probleem en snel elk stofprobleem oplost.

Olie is natuurlijk wat anders...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
              X