Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Het is ergens wel grappig... alle discussies omtrent de handleidingen hebben er
blijkbaar toe geleid dat Nikon nu alleen nog de Engelse handleiding aanbiedt voor de Nederlandstaligen
Ze geven dus nog 1 enkele link naar een handleiding:
Vanop Nikon-Europe Support Belgie en Nederland: Engelse handleiding
Vanop Nikon-Europe Support UK en US: Engelse handleiding
Vanop Nikon-Europe Support Duitsland: Duitse handleiding!!
Het wordt daarmee nu nog erger, ipv van meer handleidingen aan te bieden, willen je ze nu laten geloven dat er nog slechts 1 handleiding beschikbaar is voor je land.
Op de FTP-server van waar de handleidingen komen, staan de andere echter toch nog altijd:
ftp://cE8PRh1bKq:v2i53R7F@ftp.nikon-euro.com/Manuals/bD80i1Syu2I3Yhc/
Nu ja, of ik die handleiding nu elektronisch kan hebben of niet gaat het D70 plezier niet drukken.
Följande blixtar kan användas i automatiska och manuella lägen utan DDL. Om de är inställda pa(met een bolleke op) DDL la(weer bolleke erop)ses kamerans avtryckare och inga bilder kan tas.
Is dit niet het dialect dat in het gehucht xxx in Nederland gesproken wordt?
Nog even oefenen (een jaar of 20 vrees ik), dus voorlopig maar de foutloze Engelestalige handleiding lezen.
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
Er komt schot in de zaak! Een aantal mensen ontvingen reeds de CD, ik zelf nog niet! Komt voor elkaar! Dank aan de mensen van De Beuckelaer die zich ervoor inzetten! Registreer je camera! En stel de vraag!
Lid: BD 0249BE
D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW
Net telefoon gekregen van De Beuckelaer: binnenkort zal de Nederlandstalige handleiding ook downloadbaar zijn via de site van Nikon! Momenteel waren er nog een aantal technische problemen maar die worden opgelost! Mevrouw Ellen Quix heeft zich daar sterk voor ingezet, samen met haar medewerkers. Dank aan deze mensen: mag ook eens gezegd worden!
Wat betreft het zomaar ter besckikking stellen via BD zou:
1) niet fair zijn tov de invoerder en de handelaars in België
2) schending zijn van auteurs- en eigendomsrechten
3) het is dan inderdaad aan Nikon de pap in de mond geven voor hun argumentatie betreffende "een grijze markt"
Indien je een Belgische cam hebt, deze registreert en je kan niet wachten tot de handleiding via het net beschikbaar is, neem dan telefonisch contact op met Ellen Quix bij de Beuckelaer!
Ik denk dat we deze topic hiermee kunnen sluiten,!
Greetz to all,
sailor
D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW
Sorry,
ik had helemaal geen intentie om inbreuk te plegen. Natuurlijk zou ik voorstellen om dat pas te doen na contactname met de verantwoordelijken. Kwestie van gewoon eerlijk te zijn, doch ook anderen een oplossing te bieden.
Nu, de handleiding komt beschikbaar, dus, dat probleem is opgelost.
't ergste van al vindt ik, ik heb me hier ook druk zitten maken omdat er geen handleiding in nederlands in pdf beschikbaar was, en nu heb ik al 1 week mijn d-70, en ik heb zelfs de papieren handleiding nog niet opengeslagen.....
consumenten, 't zijn allemaal dezelfde zitten roepen om een handleiding, maar ze lezen !
(ik zit hier ook af en toe eens op klanten te kreften, dat ze hun handleiding niet lezen, maar dat ze wel direct roepen als ze er niet bijzit, maar 'k moet er mezelf dus op betrappen )
Originally posted by sailor
Net telefoon gekregen van De Beuckelaer: binnenkort zal de Nederlandstalige handleiding ook downloadbaar zijn via de site van Nikon! Momenteel waren er nog een aantal technische problemen maar die worden opgelost! Mevrouw Ellen Quix heeft zich daar sterk voor ingezet, samen met haar medewerkers. Dank aan deze mensen: mag ook eens gezegd worden!
Wat betreft het zomaar ter besckikking stellen via BD zou:
1) niet fair zijn tov de invoerder en de handelaars in België
2) schending zijn van auteurs- en eigendomsrechten
3) het is dan inderdaad aan Nikon de pap in de mond geven voor hun argumentatie betreffende "een grijze markt"
Indien je een Belgische cam hebt, deze registreert en je kan niet wachten tot de handleiding via het net beschikbaar is, neem dan telefonisch contact op met Ellen Quix bij de Beuckelaer!
Ik denk dat we deze topic hiermee kunnen sluiten,!
Greetz to all,
sailor
Fantastisch nieuws is dit!
Laat ons hopen dat bij een komende D200 (of D90?) dit onmiddellijk goed gedaan wordt...
Da's al 1 van die kleine rimpeltjes die nu weggewerkt wordt.
Sailor, thx voor je aanhouden en dit topic bij Nikon verder op te volgen!
(en aan iedereen die hier natuurlijk kracht heeft bijgezet door de vraag te lanceren voor hun eigen toestel)
Het ergste aan heel dit verhaal vind ik dat men bij Nikon eerst niet geneigd was om de nederlandse pdf te publiceren tot dat men massaal begon te reageren.
Eén misnoegd mens was niet voldoende. Dat zegt voldoende over de marketing achter alles...
[/quote]
Fantastisch nieuws is dit!
Laat ons hopen dat bij een komende D200 (of D90?) dit onmiddellijk goed gedaan wordt...
Da's al 1 van die kleine rimpeltjes die nu weggewerkt wordt.
Sailor, thx voor je aanhouden en dit topic bij Nikon verder op te volgen!
(en aan iedereen die hier natuurlijk kracht heeft bijgezet door de vraag te lanceren voor hun eigen toestel)
[/quote]
Graag gedaan en Nikon-support-Europe werkt wel degelijk! Soms een beetje aandringen, maar als deze mensen geen feedback krijgen kunnen ze ook weinig ondernemen
Ik heb mij vorige week een D 70 aangekocht. Na 3 maal het instruktieboekje te hebben geraadpleegd valt dit reeds uit elkaar. Heb toen een mailtje naar De Beukelaar gestuurd. Resultaat, 2 dagen later een cd-rom in de bus met volledige nederlandstalige handleiding.Bedankt De Beukelaar, als het goed is mag het ook gezegd worden.Een tevreden klant
Originally posted by walter
Ik heb mij vorige week een D 70 aangekocht. Na 3 maal het instruktieboekje te hebben geraadpleegd valt dit reeds uit elkaar. Heb toen een mailtje naar De Beukelaar gestuurd. Resultaat, 2 dagen later een cd-rom in de bus met volledige nederlandstalige handleiding.Bedankt De Beukelaar, als het goed is mag het ook gezegd worden.Een tevreden klant
Blij te zien dat het pionierswerk dat Sailor hier opgezet heeft, gesteund door verschillende BD'ers zijn vruchten afwerpt.
Comment