Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 / Systeemcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 1 / Systeemcamera?

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
    Voor mij was die grip gewoon rampzalig, na een half uur had ik al zeer veel last van pijn aan mijn vingertoppen (wat ik niet had met de nikon 1). En mijn beelden dat ik genomen had op iso 1600 en hoger, zagen er goed uit op het eerste zicht, maar op mijn pc leek het alsof er enorm veel NR gebruikt was (terwijl deze uit stond). Beeldkwaliteit op lage iso is idd wel goed , maar vanaf iso 800 is het toch veel moeilijker detailles terug te brengen, zonder dat er (zeer veel) ruis tevoorschijn komt, dit is bij mijn D7000 geen probleem.
    Ik snap niet hoe je moeite kan hebben om een Nex vast te houden als je dat niet hebt met een ander compact toestel... Ik heb het toestel gewoon vast zoals een dslr als ik foto's maak, en het is niet dat ik mini-handen heb. En als ik het gewoon draag (meestal met 18-200), dan heb ik meestal de lens vast ipv het toestel, of een combinatie... Er is geen wetgeving die oplegt dat je enkel de grip mag aanraken bij het dragen .

Beelden op iso 1600 en hoger: kijk eens op dpreview (http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1/17). Camera's ter vergelijking en iso-waarde kan je zelf instellen.
    Vergelijk bv. het beeld bij iso6400 eens aan de rechterbovenkant van de fles Martini zodat je wat donkere fles, de rode "TINI"-letters, en wat geel en roze van het touwtje en lint ernaast hebt, en dit voor Nex-5N, en J1, D7000, D700 of andere.
    Geeft een iets objectiever beeld dan wat jij hier weergeeft...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Re: Nikon 1 / Systeemcamera?

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      ... , voor kliekjes (zo noem ik het maar even) ...
      kliekjes zijn bij mijn weten nog altijd etensresten

Over de grip van de NEX: Ik heb zelf ook geen kleine handen maar ik heb nooit echt problemen gehad met de grip.
      Natuurlijk kan ik het geen halfuur vasthouden aan alleen de grip, dan gaat die inderdaad wat onhandig zitten. Maar ik neem mn NEX dan ook meestal aan de lens vast
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Working...
      X