Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

just did it! D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: just did it! D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
    Heb een D2x, een D3 en sinds kort de D800 (zonder E). Eerlijk gezegd spijt het me van de aankoop van de D800 omdat ik met mijn andere Nikons even goede (of even slechte) foto's maak. Mijn hoofdreden was de mogelijkheid tot filmen met de D800 maar van dat filmen heb ik eigenlijk al mijn bekomst: naar mijn mening kan ik de 2 niet goed combineren, ik moet me toeleggen op het één ofwel op het ander.(maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn)
    Ik zeg geen woord kwaad van de D800 maar volgens mijn eerste ervaringen presteert hij niet echt beter dan de D3. ik druk echter nooit af want al mijn werk steek ik in diaporama's waardoor ik de grote resolutie van de D800 niet echt nodig heb. Maar... het is een fantastische Nikon die ik, zonder de gebruikshandleiding te openen, onmiddellijk intuïtief kon bedienen. In elk geval proficiat met je aankoop, je zult er veel genoegen aan beleven.
    Tx! de D800 was aangekondigd en volstaat me meer dan 400%. Is niet goedkoop maar toch nog een pak goedkoper dan de D4 die vooral voor sport lijkt. Laat toe om voor goede lenzen te kiezen..

    ik volg je volledig op het gebied van filmen. snap het ook niet... als ik wil filmen koop ik toch een echte videofilmcamera, niet? en als het uit het vuistje moet zijn er nu de go-pro's voor 350euro...

    klinkt beetje als een ferrari stationwagen...

    grtz

    Koen

    Comment


    • #17
      Re: just did it! D800

      Oorspronkelijk geplaatst door kope999R Bekijk bericht
      Tx! de D800 was aangekondigd en volstaat me meer dan 400%. Is niet goedkoop maar toch nog een pak goedkoper dan de D4 die vooral voor sport lijkt. Laat toe om voor goede lenzen te kiezen..

      ik volg je volledig op het gebied van filmen. snap het ook niet... als ik wil filmen koop ik toch een echte videofilmcamera, niet? en als het uit het vuistje moet zijn er nu de go-pro's voor 350euro...

      klinkt beetje als een ferrari stationwagen...

      grtz

      Koen
      Gedeeltelijk heb je hier gelijk, maar een D800 zal steeds veeeeel beter kwaliteit van video afleveren dan een videocamera tot 2000 euro (qua scherpte overtreft deze zelfs de 5D mk3 met sprongen) en geen enkele videocamera van die prijs kan zoveel lenzen gebruiken en heeft zo'n goede prestatie bij laag licht! Qua gemak van filmen is een gewone filmcamera wel wat makkelijker (focus vooral dan).
      En een gopro is niet echt gemaakt om een feestje te filmen , ik heb ook de gopro hero 2 en ik gebruik het echt voor extreme sport (mountainbiken, duiken, trial WK,...) het nadeel is dat je niet echt kan zoomen/andere lens op steken, je kan wel een crop doen zodat hij in video nog steeds 1080p afleverd, fantastisch, maar moeilijk om dat nog stil te houden (zeer licht en klein = moeilijk stabiel te houden). 3 opties, 170°,127° en 90°, weet niet percies hoe wijd 90° is, want ik zie alles in mm's , maar 170° is iets onder de 15mm .
      Als je echt van die extreme dingen doet, beste camera dat er ooit bestaan heeft en leverd zelfs zuivere beelden af bij weinig licht! (f/2.8 in de nieuwe hero 2)

      Comment


      • #18
        Re: just did it! D800

        Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
        Is het de D800 of D800E
        ik ben sinds kort de eigenaar van de 800 zonder E en wil wel eens wat gebruikservaringen horen van de 800E.
        Gebruikerservaring van de D800E: ik heb 'm en kan je vertellen dat het moiré aspect van de camera het meest overschatte "probleem" ooit is bij Nikon.
        Ik heb echt veel moeite moeten doen om het op te roepen, je moet bij wijze van spreken trainen om juist in te schatten onder welke hoek en bij welke vergroting je een repetitief geometrisch patroon moet fotograferen om het te capteren.
        En als het dan toch een keer zou voorkomen, voorziet de huis software van Nikon in een tooltje om het weg te werken. Gaat in PS ook uiteraard.
        Voor de rest: identiek aan de D800.
        Dijk van een camera, kan er niet veel kritiek op geven, zie ook:
        http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...135137-28.html ( 678 )

        Walter
        D850

        Comment


        • #19
          Re: just did it! D800

          Zo,

          Nu is het echt af! de 14/24_2.8 nikkor zit er ook bij....
          geen "had ik maar" meer....

          slechte foto's zijn nu helemaal mijn fout!

          Ondertussen - na wat prutsen - ook de raw converter voor de D800 op PS gekregen en eerste tests gedaan..

          vanaf heden enkel nog in raw voor de dingen die dienen te blijven...

          de set is toch echt wel een major leap forward... mag wel voor die prijs, maar dan heb je ook wat..

          combo camera/lenzen/flash is echt zeer krachtig.. moeilijk te fouten...

          opmerkingen Phoro?

          had op de metertypeknop liever een lever gehad dan het kleine draaiwieltje..
          AF_ON knop en AEF/AE-lock had men mogen wisselen... AE/AF staat nu net iets te ver....

          gr

          Koen

          Comment

          Working...
          X