Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
    De ISO boven de 400 is gewoonweg onbruikbaar van ruis bij de Sony Alpha 300.
    ISO 200 blijkt de beste stand te zijn 400 als het moet maar er boven is het beter dat je onderbelicht fotografeert op ISO 400 en dan in software het recht trekt.
    Onderbelichten Ik mag hopen dat je overbelichten bedoelt want als je onderbelicht en daarna lichter moet maken krijg je juist véél meer last van ruis

    Oorspronkelijk geplaatst door Photokid Bekijk bericht
    Grootste nadeel aan mijn 30D vind ik ook de ruis bij hogere ISO. Vind het soms boven 200-400 al erg storend.
    Kan me dit toch nauwelijks voorstellen behalve als je dus heel slecht belicht en het daarna softwarematig lichter wilt maken... Ik heb een 40D en ik heb toch altijd gelezen dat er qua iso niet veel verschil is tussen de 30D en de 40D. Mits goed belicht is de 40D tot iso 800 of zelfs iso 1600 prima te doen.....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Mits goed belicht is de 40D tot iso 800 of zelfs iso 1600 prima te doen.....
      nou dat hoef je bij een 30D niet te proberen hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Ben het helemaal eens met Bouk, 800 ISO op mijn 30D is echt niet te doen.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Nikon D50

          hij was zeer goedkoop op de moment dat ik hem kocht. Ik denk dat ik een van de laatsten heb. Ik stoor me soms aan.

          Had wat meer pixels mogen hebben, hoewel grote vergrotingen er toch goed uitzien.
          Voelt niet stevig aan.
          geen ISO 100 mogelijkheid
          te zwaar om echt ver mee te gooien en te licht om mee te fotograferen
          Iets te klein voor mijn handen, terwijl ik hem kocht omdat ik de eos 400D gewoonweg niet vast kon houden met meer dan 2 vingers.
          Geen verticale grip van Nikon zelf.
          Gek eigenlijk, ik vind de bouwkwaliteit nu net een van de sterke punten van de d50, toch wel een stuk beter dan een d40/60, ook een stuk groter. Kwa stevigheid en grootte vergelijkbaar met een d90.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Gek eigenlijk, ik vind de bouwkwaliteit nu net een van de sterke punten van de d50, toch wel een stuk beter dan een d40/60, ook een stuk groter. Kwa stevigheid en grootte vergelijkbaar met een d90.
            beter dan de D40 en 60, maar toch nog altijd klein en verre van stof- en spatwaterdicht. Dat heeft me heel wat leuke plaatjes gekocht tijdens de afvaart van de Lesse. Ik dierf hem daar niet uit onze waterdichte pot te halen.

            Ik moet eens bij het ziekenfonds langsgaan om te kijken of er tussenkomst is voor een D700 voor mensen met grote handen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Nikon D50
              hij was zeer goedkoop op de moment dat ik hem kocht. Ik denk dat ik een van de laatsten heb. Ik stoor me soms aan.
              Hier nog zo eentje.

              Ondertussen na bijna 3 jaar en wat meer fotografiekennis begin ik een aantal minpunten te ontdekken die ik ooit in een upgrade wil.

              Wat ik mis aan mijn D50:
              - meer megapixels
              - betere ruis-specs (ISO800 heeft al ontzettend veel ruis vind ik)
              - ISO100 mogelijkheid
              - Flash commander mode
              - Zw/W functie

              Voor mij ligt hij goed in de hand. Heb dan ook geen grote mannenhanden
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Nikon D40 (nuja, veel mag je niet verwachten voor de prijs :P)

                Geen Inbebouwde AF-motor,
                Slechts 3 AF-punten,
                Nogal veel storende ruis vanaf ISO800,
                Geen flitscommander,
                Schrijft niet zo snel weg naar SD, waardoor je maar 3 foto's aan 2.5foto/sec kan schieten vooraleer de buffer volzit...
                AF-knop zit nogal in de weg wanneer je door zoeker kijkt (enkel wanneer je niet Autofocust met de ontspannerknop natuurlijk)
                Nikon D40 - Nikkor 18-55mm Kitlens - Sigma 70-300mm DG MACRO - Tripod

                Comment


                • Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Canon 1Ds mk3 : hoe meer je hem gebruikt... hoe minder je zin hebt met andere toestellen nog te willen genoegen nemen. Echt zalige camera, peperduur, maar zalig!
                  Zeker als je de 21mpix perfect belicht en sharp hebt zoals je wenst, dan komen daar beelden uit... magnifique.
                  Ik heb er zelfs al sportieve events mee gedaan 1Dsmk3 + 200 f1.8 erop, zaaalliigg!

                  ... ok , .. ik moet toegeven, de AF van de 1Dmk3 is precies wel nog stukken sneller voor echte sportfotografie, maar goed, 30 jaar geleden hadden ze toch ook wellicht geen 10fps zeker? :-) En die mannen kwamen ook met zalige beelden naar buiten.
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Met mijnen Sony alfa 350 kan ik de bracketingfunctie slechts 3 foto's naéén laten nemen en dan nog maar met maximumbelichtingsafwijking van stapjes van -0,7 EV! Voor HDR is het wenselijk om grotere stapjes te nemen.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Ik heb onlangs een Nikon coolpix P90 gekocht het is enn hee goed toestel om buiten foto´s te maken maar binnen, is er veel te veel ruis op,ben reeds naar de winkel terug geweest maar ze kunnen er niets aan doen. Toch spijtig voor zo een toesstel ik zou het nooi meer kopen.

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Canon 1D-Mark III: lage resolutie van m'n beeldscherm

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Canon 400D: nadelen in dalende volgorde van (volgens mij) belangrijkheid:

                          1: Veel te klein zoekerbeeld. (Ik kom van Olympus OM1 en dan is dat zoekertje van de 400D gewoon een lachertje).

                          2: Te veel ruis. ISO 400 is nog 'net' bruikbaar. Zelfs vanaf ISO 200 zie je deze al de kop opsteken.

                          3: Totaal niet weerbestendig.

                          4: te lage resolutie van het schermpje. Scherptebeoordeling is totaal onmogelijk.

                          5: geen tweede instelwiel achterop.

                          6: Wil niet kapotgaan, en zolang hij nog werkt mag ik van mijn vrouw geen nieuwe body kopen.

                          Groeten,
                          Geert

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Nikkon D700.

                            Het AE-L / AF-L knopje ontbreekt op de batterij grip . waardoor het onhandig werken is als je deze wil gebruiken als je je toestel vast hebt in portretstand.
                            Bij men oude Canon eos 400D was dit wel aanwezig op de batterijgrip.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              Canon 400D: nadelen in dalende volgorde van (volgens mij) belangrijkheid:

                              1: Veel te klein zoekerbeeld. (Ik kom van Olympus OM1 en dan is dat zoekertje van de 400D gewoon een lachertje).

                              2: Te veel ruis. ISO 400 is nog 'net' bruikbaar. Zelfs vanaf ISO 200 zie je deze al de kop opsteken.

                              3: Totaal niet weerbestendig.

                              4: te lage resolutie van het schermpje. Scherptebeoordeling is totaal onmogelijk.

                              5: geen tweede instelwiel achterop.

                              6: Wil niet kapotgaan, en zolang hij nog werkt mag ik van mijn vrouw geen nieuwe body kopen.

                              Groeten,
                              Geert
                              Ik heb de 400D 2 jaren gebruikt en 90% van de foto's op ISO1600 genomen. Het kan echt wel, je moet het leren gebruiken.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Niet veel eigenlijk:
                                Canon 5DmkII -> erg grote rawbestanden, wirwar van Cn-functies die ik vaak niet helemaal begrijp, erg middelmatige microfoon (voor de echt wel superieure videokwaliteiten), was niet zo gemakkelijk te vinden in de winkel. En, uiteraard, tov de oude 5D mis ik het direct-printknopje (grapje)

                                Oh, de live view, daar heb ik nog relatief veel missers mee. Daar zit precies toch een serieuze vertraging op...

                                Comment

                                Working...
                                X