Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs 7D

Je kunt prima hoger klimmen in de ISO. Zolang je maar goed belicht. Met de 550D ook vaak genoeg naar ISO 3200 gegaan. Met de 7D genoeg shots met ISO 5000 die acceptabel zijn (in een aquarium)

7D + 17-55 op ISO 5000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramvanuytven Bekijk bericht
      Eindelijk de 7D gekocht bij studio 73, nog 100 euro bespaard met de cashback actie.
      Heb alleen nog niet kunnen testen omdat de cf kaart nog niet binnen is.
      Nu vroeg ik me af , de maximum iso-waarde van de 7D is veel hoger dan die van de 450D die ik al had.
      Maar ik lees negatieve reacties op die hogere iso's bij de 7D.
      Mijn vraag , kan ik in mindere lichtomstandigheden betere foto's maken met de 7D dan met de 450D of zal hier niet veel verschil op zitten?
      Ik weet dat de lens hierin de belangrijkste factor is , maar na deze aankoop eerst terug wat sparen .
      Veel succes met je aankoop. Ondanks zijn ouderdom is het nog steeds een dijk van een toestel. Ik heb er een lexar 16GB 1000x CF kaartje bij (en nog een sandisk 16 GB als backup). De lexar is razendsnel en met een usb3 lexar cardreader supersnel je beelden op je PC.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Mijn vraag , kan ik in mindere lichtomstandigheden betere foto's maken met de 7D dan met de 450D of zal hier niet veel verschil op zitten?
        Nu je de camera hebt, hoef je alleen maar te wachten tot het donker wordt en je weet het.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij Bastiaens in Berlaar staat de Body 7D nu in promotie voor 1179 euro
          En krijgt ge er nog 100 euro af bij de Canon aktie

Comment

het is en blijft een ruisbakske, beetje mee leren werken lost veel op, ook een goei ruisonderdrukkingsprogrammatje doet wonderen
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

In raw trekken en een beetje bijwerken met lightroom en tot 1600 ISO best goed. Er bestaan ook zwaardere ruisonderdrukkingsprogramma's waarmee je nog meer kunt rechttrekken.
              Een vergroting tot zelfs A3 op 800 ISO was bij mij heel zuiver met enkel een beetje ruisonderdrukking met LR4.
              Ik heb er wel de laatste firmware opzitten. Misschien daarmee?
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

het is ook de beste cropcamera van canon, wat een voordeel is bij het werken met de tele, voor de vogeltjes
                er zijn er hier die het met een ff doen, maar dan moet je qua lens veel dieper in je portemonneé tasten(meer mm)
                mvg Wilfried

Comment

Eindelijk de 7D gekocht bij studio 73, nog 100 euro bespaard met de cashback actie.
                  Heb alleen nog niet kunnen testen omdat de cf kaart nog niet binnen is.
                  Nu vroeg ik me af , de maximum iso-waarde van de 7D is veel hoger dan die van de 450D die ik al had.
                  Maar ik lees negatieve reacties op die hogere iso's bij de 7D.
                  Ik weet dat de lens hierin de belangrijkste factor is , maar na deze aankoop eerst terug wat sparen .
                  Proficiat met je aankoop.. is en blijft een zeer zeer goed toestel.. snel, ligt goed in de hand, stevig en zeer goede beeldkwaliteit.

Wat sommigen hier beweren klopt totaal niet ... beeldkwaliteit is zeer goed. de 7D is geen ruisbak, de verschillen met een 5DII zijn zelfs klein... 7D komt aardig in de buurt. (vergelijkbaar 550, 600D)
                  Hoor hier weeral vergelijkingen met een 500D .. voor de zoveelste keer.. de 500D heeft andere sensor en duidelijk veel minder goed op hoge iso's.

Wat 5DIII betreft.. ik heb hem zelf niet... maar schiet wel regelmatig plaatjes ermee van een collega van me.. steeds verbaasd over de beeldkwaliteit.. Jpegs zijn op hogere iso's een heel pak beter dan mijn oude 5D2.
                  De camera is ook erg snel met steengoede AF.
                  Zowat alles is een verbetering tegenover de vorige... wat wil je dan nog meer ? (buiten een lagere prijs misschien)
                  De vergelijkingen met de Nikon D800 ben ik ook al beu gehoord. De 5DIII is helemaal niet de mindere.
                  Velen hier kopen de D800 voor de hoge resolutie.. das een goed punt !
                  Velen kopen ook een 800D vanwege de hoge sensor score op DXO

DXO.... diegenen die de Canon 70-200 MKII een absurd lage score geeft.. terwijl deze laatste duidelijk op alle vlakken de betere is tegenover de oudere.

Maar wat betreft de 7D .. das nog altijd een goede camera en er zal wel een MKII op komst zijn... maar helaas zal dit ook gepaard gaan met een veel hoger prijskaartje (dit word wel een vervelende Canon gewoonte)
                  Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                    In raw trekken en een beetje bijwerken met lightroom en tot 1600 ISO best goed. Er bestaan ook zwaardere ruisonderdrukkingsprogramma's waarmee je nog meer kunt rechttrekken.
                    Een vergroting tot zelfs A3 op 800 ISO was bij mij heel zuiver met enkel een beetje ruisonderdrukking met LR4.
                    Ik heb er wel de laatste firmware opzitten. Misschien daarmee?
                    LR4 maakt inderdaad van een 800 ISO een ruisvrije foto (wat Canon DPP niet kon).

Comment

ok, het een ruisbak noemen is er msch een beetje over
                      maar toch een goed ontruisprogramma heb je zeker van doen
                      voor de rest de beste cropcamera dat op de ogenblik bij canon te kopen is
                      mvg Wilfried

Comment

Working...
                      X