Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs 7D

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
    Goed licht gehad.
    Inderdaad. Mijn 550D (RAW) + ISO 1600 + Ruisreductie (Topaz DeNoise) + goed licht (lees: flitser) = prachtige resultaten. Zonder goed licht, is het gedaan met de pret.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Goed licht gehad.
      Los van de vraag wat goed licht is, wilde ik aangeven dat fotograferen met de 7D gelukkig niet ophoudt bij 400 ISO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        Ik wacht nu gewoon op een echte vervanger van de 5D mkII, de mkIII is zo een twijfelgeval, precies om zo snel ff de 5D users blij te maken met een paar upgrades. Maar zijn die paar upgrades echt die duizend euro waard.
        Vind ik eigenlijk een krasse uitspraak...Het lijkt mij op alle vlakken een stevige upgrade en quasi alle punten van kritiek zijn aangepakt.
        Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat velen het wellicht meer een upgrade hadden gevonden als de sensor ergens rond de 36 megapixels zou pieken?

Het ene moment krijgt Canon lof dat ze zowat als enige fabrikant durven NIET met de megapixels omhoog te gaan, ironisch, maar nu is het Nikon die met alle lof gaat lopen omdat ze net WEL 36 megapixels in hun toestel hebben gestoken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Vind ik eigenlijk een krasse uitspraak...Het lijkt mij op alle vlakken een stevige upgrade en quasi alle punten van kritiek zijn aangepakt.
          Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat velen het wellicht meer een upgrade hadden gevonden als de sensor ergens rond de 36 megapixels zou pieken?

Het ene moment krijgt Canon lof dat ze zowat als enige fabrikant durven NIET met de megapixels omhoog te gaan, ironisch, maar nu is het Nikon die met alle lof gaat lopen omdat ze net WEL 36 megapixels in hun toestel hebben gestoken...
          Ergens heeft hij wel een punt. Op sensorvlak is er amper iets veranderd/verbeterd t.o.v. de 5DII (vergelijk de RAW bestanden van de 5DII en de 5DIII maar eens). Hetzelfde geldt trouwens voor de Canon APS-C bodies (550D/600D/650D/60D/7D).
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ergens heeft hij wel een punt. Op sensorvlak is er amper iets veranderd/verbeterd t.o.v. de 5DII (vergelijk de RAW bestanden van de 5DII en de 5DIII maar eens). Hetzelfde geldt trouwens voor de Canon APS-C bodies (550D/600D/650D/60D/7D).
            Misschien dat de grootste rek er wel uit is mbt verbeteringen van de sensor....

Persoonlijk ben ik er wel blij om dat Canon niet langer meegaat in die idiote pixelcount-marketing-flauwekul. Want het enige wat het oplevert zijn onnodig grote RAW files. Ik heb vorige week nog een aantal afdrukken laten maken van 40x60cm. Ik had de foto's per ongeluk verkleind naar 3000x2000 pixels dus ik was al bang dat de afdrukken niet goed zouden zijn... maar wat bleek, 3000x2000 was voldoende voor dit afdrukformaat, niks mis mee. En da's dus slechts 6MP. En mijn 5DII heeft >21MP. So who needs more MP's Ik niet en ik weet het zeker, de meeste met mij ook niet

Verder is de 5DIII volgens mij een major upgrade ten opzichte van de 5DII. Ik wou dan ook dat ik het geld had om één aan te schaffen... maar ja... >3200,-
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb nog steeds veel plezier aan mijn 7D enkel als het te donker wordt neem ik de
              5DmkII .Met de nieuwe 70/200 kan ik profiteren van de f2,8 en kan dan de 7D iets langer gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht

op alle vlakken daarom dat er nu even plakband in je 5D mkIII zit om licht tegen te houden. Dat terzijde.

36megapixels, dat noem ik een krasse uitspraak ik doe daar allessinds niet aan mee. Ik ben heel tevreden me de 21megapixels. Met meer kan ik niet zoveel doen vrees ik. En dat zou mijn harde schijf binnen het jaar vullen ( bij andere binnen de maand ). Jij leest dingen die ik niet zeg of je beslist in mijn plaats maar ik zeg nergens dat ik die 36MP wil.

ON TOPIC

@ bram: doorsparen of niet, niemand heeft een idee wanneer deze uitkomt. Mischien best eens tweedehands zoeken anders, wij hebben hier eentje kunnen kopen via BD voor 800 euro en hij werkt prima ( voor hondensport ). Hij is wel van mijn ouders dus ik heb er nog niet zo heel veel mee gespeeld. Wel een leuk toestel maar ik zou ook liever opteren voor een tweedehandse 1D mkIII
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Misschien dat de grootste rek er wel uit is mbt verbeteringen van de sensor....
                  Nee, dat geloof ik niet. Zeker op vlak van dynamisch bereik bij lage ISO waardes moet het bij Canon nog veel beter kunnen (kijk maar naar de bodies met een Sony Exmor sensor).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramvanuytven Bekijk bericht
                    dan spaar ik nog wel wat verder , vind 1500 euro veel geld voor een toestel dat binnekort vernieuwd word.
                    dan legt ge beter 300EUR bij voor de 5D mk II (al ben ik daar nu al een week op aan het wachten...)
                    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                    SITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                      dan legt ge beter 300EUR bij voor de 5D mk II (al ben ik daar nu al een week op aan het wachten...)
                      Als ge de AF snelheid nodig hebt zou ik geen 5D MKII nemen hoor anders np
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Als ge de AF snelheid nodig hebt zou ik geen 5D MKII nemen hoor anders np
                        Alles hangt af waarvoor je het toestel gaat gebruiken.

Ik heb al 2,5 jaar een 7D en kan ook een 5DII gebruiken, ik zie voor mezelf het voordeel van deze laatste niet.

Voor huwelijksfotos zou ik beslist ook een 5D nemen, maar voor vogels, sport enz is een 7D beter geschikt.
                        Tegenover de AF mogelijkheden en de snelheid van de 7D voelt de 5DII als een oud beestje.

De 7D is meer manusje-van-alles, wat voor de amateur een voordeel is (en als je ziet aan welke prijzen ze nu tweedehands weggaan ...).

Nabewerking (van je raws) is wel essentieel, maar dat is in een programma zoals bv Lightroom automatisch in te stellen.
                        In de praktijk is het ruisverschil met een 5DII iets meer dan een stop, en dan kan je nog flink uitsnijden.

Hoe groot druk je je fotos af ? (als het nog gebeurt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Alles hangt af waarvoor je het toestel gaat gebruiken.

Ik heb al 2,5 jaar een 7D en kan ook een 5DII gebruiken, ik zie voor mezelf het voordeel van deze laatste niet.

Voor huwelijksfotos zou ik beslist ook een 5D nemen, maar voor vogels, sport enz is een 7D beter geschikt.
                          Tegenover de AF mogelijkheden en de snelheid van de 7D voelt de 5DII als een oud beestje.

De 7D is meer manusje-van-alles, wat voor de amateur een voordeel is (en als je ziet aan welke prijzen ze nu tweedehands weggaan ...).

Nabewerking (van je raws) is wel essentieel, maar dat is in een programma zoals bv Lightroom automatisch in te stellen.
                          In de praktijk is het ruisverschil met een 5DII iets meer dan een stop, en dan kan je nog flink uitsnijden.

Hoe groot druk je je fotos af ? (als het nog gebeurt).
                          Jij zegt het met meer woorden dan ik maar dit is ook mijn gedacht.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Eindelijk de 7D gekocht bij studio 73, nog 100 euro bespaard met de cashback actie.
                            Heb alleen nog niet kunnen testen omdat de cf kaart nog niet binnen is.
                            Nu vroeg ik me af , de maximum iso-waarde van de 7D is veel hoger dan die van de 450D die ik al had.
                            Maar ik lees negatieve reacties op die hogere iso's bij de 7D.
                            Mijn vraag , kan ik in mindere lichtomstandigheden betere foto's maken met de 7D dan met de 450D of zal hier niet veel verschil op zitten?
                            Ik weet dat de lens hierin de belangrijkste factor is , maar na deze aankoop eerst terug wat sparen .

Comment

In mindere lichtomstandigheden zou ik niet boven ISO800 of ISO1600 gaan. Ik heb geen ervaring met de 7D, maar heb wel een 550D die dezelfde sensor heeft als de 7D.

Comment

Je kan al aan de slag met de bijgeleverde software en dan rechtstreeks op je pc foto's maken.
                                Als je SD kaarten hebt kan je, zoals ik ook heb gedaan, een CFadapter kopen voor een goede 20 euro waar je sd's in passen. Werkt perfect met mijn 5D mkII

Ik had hem op drie werkdagen thuis.
                                Last edited by Lazy Charles; 4 november 2012, 16:09. Reden: regeltje bijgevoegd
                                Albums
                                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                                X