Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 60D

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Zie niet goed waar je negatieve commentaren over de Tamron 17-50 hebt gelezen. Wel lees ik dat Canon 17-55 net dat ietsje beter is, net dat streepje voor heeft..... maar dat je het in 99,99 % van de gevallen niet eens ziet of ooit zult of kunt zien..... Ook lees ik van een ander dat de posterkwaliteit van een foto met de Tamron 17-50 prima is...... en dat kan ik alleen maar beamen.
    Ik heb beide gehad, wie enkel of Canon of Tamron had/heeft zou hier niet mogen meeschrijven , je moet de beide in bezit gehad hebben, dan pas weet je de eventuele verschillen, als die al de moeite van het vermelden waard zijn.
    Ik heb me bekeerd tot de Tamron 17-50 enkel en alleen om financieel/kwalitatieve redenen. Met het prijsverschil kan je soms nog een andere lens kopen .
    Maar aan wie een Canon 17-55 2.8 heeft of wil gaan kopen, ze zullen een zeer goede lens hebben...... maar die spijtig genoeg honderden euro's duurder is.
    Voor een nog aan te kopen UWA kijk ik nu wel uit naar de Canon 10-22, inderdaad geen Tamron, Sigma, Tokina of andere, omdat de Canon hier op ALLE vlakken beter scoort in reviews als die andere merken. Ik kan dus ook een Canon fanaat zijn als de prijs/kwaliteit theorie niet meer opgaat wegens het te grote kwaliteitsverschil.
    Groetjes van een Tamron 17-50 2.8 liefhebber
    Gek... Volgens photozone is de Tokina 11-16mm (en de opvolger ervan is ook bijna uit) optisch beter dan de Canon 10-22mm.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Gek... Volgens photozone is de Tokina 11-16mm (en de opvolger ervan is ook bijna uit) optisch beter dan de Canon 10-22mm.
      Je moet niet zogauw alles geloven wat een website als photozone.de zegt
      Groeten
      Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
        Je moet niet zogauw alles geloven wat een website als photozone.de zegt
        Groeten
        Paul
        Nu vind ik photozone.de een redelijk serieuze site.

Ik heb de Tokina 11-16 niet, wel de Canon 10-22.
        Voordeel van de laatste is dat het nog zoom is (x2.2), de Tokina is met x 1.6 bijna een prime.
        Lichtsterkte heeft weinig belang, op 10mm kan je met lage sluitersnelheden nog uit de hand werken als het moet.
        Zo'n UWA gebruik je niet elke dag, niet de eerste lens om geld in te steken.

Ik heb ten langen laatste ook de Canon 17-55 gekocht omdat iedereen die zo ophemelt.
        Prima lens, scherp over het hele bereik en vol open, en snelle AF, maar 55 mm is nauwelijks tele.
        Ik ben nu gerust dat er geen betere is .

Als je maar 1 lens wil is de Canon 15-85 te overwegen.

Van de Sigma 17-70 OS is mijn ervaring dat hij niet scherp is vol open op 70mm en zijn AF snelheid niet op niveau van Canon.

Comment

Ok, alvast merci allemaal.
          kwa camera zal het wel de 60D worden. Lens zal nog een beetje opzoekingswerk
          verichten.

Wat vinden julie van een Tamron Sp 24/70 F2.8 Di VC USD. Als ik het zo bekijk, zal ik
          wrss meer aan deze habben dan aan de Tamron 18-270. Ze zit ook met beeldstabilisator
          ingebouwd, is altijd wel voordelig.

MVG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk bericht
            Ok, alvast merci allemaal.
            kwa camera zal het wel de 60D worden. Lens zal nog een beetje opzoekingswerk
            verichten.

Wat vinden julie van een Tamron Sp 24/70 F2.8 Di VC USD. Als ik het zo bekijk, zal ik
            wrss meer aan deze habben dan aan de Tamron 18-270. Ze zit ook met beeldstabilisator
            ingebouwd, is altijd wel voordelig.

MVG
            24-70 is op crop voor mij niet breed genoeg (en voor velen denk ik). Moest je idd een 10-22 daarbij hebben dan heb ik niks gezegd.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              24-70 is op crop voor mij niet breed genoeg (en voor velen denk ik). Moest je idd een 10-22 daarbij hebben dan heb ik niks gezegd.
              Heb ik ook lang gedaan, naast de 24-85.
              24mm is nog net genoeg groothoek voor een wandellens (en 70 of zeker 85 een bruikbaarder tele dan een 18-55 of 17-55).
              Je zal dikwijls van lens moeten wisselen, maar als bonus heb je een echte UWA.

Als je twijfelt, begin met een tweedehands 18-55 IS kitlensje, niets verkeerd mee.

Comment

Working...
              X