Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D

    Dag iederen

    Nu ben ik van plan om een canon 60d aan te schaffen maar nu had ik graag eens julie
    mening gevraagd over iets. Deze camera kan je in verscheidene voordeel pakketten
    kopen zoals:

    CANON EOS 60D+18-55IS
    CANON EOS 60D+18-135IS
    CANON EOS 60D+17-85IS

    Nu ben ik zoiezo van plan om de tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD te kopen.
    Maar nu was men vraag wat ik het best zou doen, de 60D in body kopen of toch één
    van deze voordeel pakketten? En welke Pakket zouden Julie aanraden? Kwa prijs vallen
    die pakketten zeker mee in vergelijking met de prijs van enkel de body. En zeker in
    vergelijking met wat de lenzen apart kosten die je erbij krijgt.

    Ps: Camera zal gebruikt worden voor allerlei soorten foto's te nemen, van portret
    tot landschap ...

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon 60D

    Uit de drie pakketten die je voorstelt zou ik zeker de 60D + 18-135mm nemen. Prijs/kwaliteit naar mijn smaak de beste. Maar als ik echt iets kan aanraden is het een 5D MKI. Daar krijg je pas value for money, op voorwaarde dat je er een goede lens aan koppelt .

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D

      Andere optie is een 18-200mm lens .



      Goed om mee te beginnen.

      Mvgr
      Rinaldo
      Last edited by Rinaldo Gisquiere; 10 juni 2012, 22:27.
      Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
      Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
      Slashdesign

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D

        Oorspronkelijk geplaatst door GT2-R Bekijk bericht
        Uit de drie pakketten die je voorstelt zou ik zeker de 60D + 18-135mm nemen. Prijs/kwaliteit naar mijn smaak de beste. Maar als ik echt iets kan aanraden is het een 5D MKI. Daar krijg je pas value for money, op voorwaarde dat je er een goede lens aan koppelt .
        En die value kost ook het dubbele

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D

          TS,
          Bij welke brandpuntsafstand werk je het vaakst?
          Welke kwaliteit wens je? Zijn de bestanden bedoeld om op A3 af te drukken of slechts 10 x 15 cm?
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D

            Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
            +1
            Vergeet de Tamron 18-270 en schaf direct deze set aan. Eén lens met voldoende range en in kit best te doen qua prijs.
            Zelf gebruik ik de 18-200 van Canon al een jaar of vier en super gelukkig mee als vakantie-, uitstap- all-round lens.
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door GT2-R Bekijk bericht
              Uit de drie pakketten die je voorstelt zou ik zeker de 60D + 18-135mm nemen. Prijs/kwaliteit naar mijn smaak de beste. Maar als ik echt iets kan aanraden is het een 5D MKI. Daar krijg je pas value for money, op voorwaarde dat je er een goede lens aan koppelt .
              Dat was TS zijn vraag niet
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60D

                Ik heb een 60D met een 17-55 2.8 --> topcombinatie. Je kan ook een Sigma/Tamron 17-50 2.8 nemen maar de canon heeft net dat streepje voor.

                Als ik tussen de paketten moest kiezen. de 60D + de 18-55 kitlens en daarna een zoomlens ala 55-250 of als er budget is een type 70-200.
                Wil je niet van lens wisselen, wat wel raar is als je een dslr koopt, dan is de tamron 18-270 naar het schijnt, heb er geen ervaring mee, niet zo slecht.
                Last edited by TBiRD; 11 juni 2012, 08:25.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60D

                  [sarcasm mode]Beter koop je direct een Canon 1Dx...heb je meteen top of bill...[/sarcasm mode off]

                  Ik zou ook sneller opteren voor het voorgestelde pakket met de 18-200 van Canon (weet het prijsverschil met de andere kitjes niet...). De 18-270 van Tamron is optisch gewoon niet echt een goed objectief. (De kitlenzen van Canon zijn pakken beter).

                  Als het prijsverschil te groot is, dan zou ik...als je sowieso een superzoom erbij neemt, de kit met de standaardzoom (18-55 IS) nemen.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60D

                    Gewoon die 18-270 laten vallen, als je 1 all-round lens wil ga dan voor de 18-200, of als je zo veel tele niet nodig hebt, ga dan voor de 18-135.
                    Heb je liever iets meer kwaliteit in huis, bekijk eens de 15-85, deze is wel wat duurder maar toch heel wat beter.
                    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                    BLOG

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 60D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
                      ik volg ook deze
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 60D

                        en ik stel me dan weer de volgende bedenking?

                        waarom een 60d als je er 'minderwaardig' glas op plaatst?

                        de typische trend volgens mij van tegenwoordig, het duurdere toestel met het zogenaamde goede lenzen (want ze kunnen van breed naar tele gaan) gebruiken op de groene stand

                        ge kunt mss anders direct nen 1Dx kopen en mss vragen aan canon om nen 8-500 te builden voor u.
                        tis mor een idee he maar zo zijde zeker da ge genoeg op uw beeld kunt krijg, van een zo goed als compleet smal straatje waar ge instaat zelf als ne vlieger / vogel ergens in de lucht. Zorg dan ook mss gelijk voor een abonnementje bij de dokter en kinesist mss.



                        Begin bij het begin zou ik zeggen, koop een instaptoestel zoals een 550 of 600d of ga op zoek naar een 450d bvb in occassie met de kitlens/lenzen zoals de 18-55 en/of 55-250 of wil je maar een lens maar toch een iets meer allround bereik, dan de 15-85.
                        Ga daarmee de leercurve van fotografie aan, zie waar je interesses liggen en pas zo je toekomstig materiaal aan aan de dingen die je interesseren.
                        Op lange termijn zal je mss wel veel materiaal hebben aangezien je zal aanschaffen naar de dingen die je wilt gaan doen want elke tak vereist zijn specifieker materiaal qua lenzen / filters / flitsen / ... in combinatie met jouw voorkeuren.
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 60D

                          Sorry, maar ik begrijp sommige commentaren hier niet. Waarop zijn deze gebaseerd?
                          In de laatste Photoplus, een magazine voor Canon-users, (juni) staat een test van superzooms voor de Canon. Daar haalt de PZD-versie van de Tamron een allround-score van 92%, waar de 18-200 van Canon blijft steken op 85%. De Tamron krijgt als commentaar zijn buitengewone beeldkwaliteit.
                          Ik heb tot vorige week een 60d gehad. Ik fotografeer meestal met een EF-S 18-55 2.8 en een EF 70-200 L IS. Daarnaast heb ik ook de Tamron 18-270 PZD.
                          Ja, natuurlijk is er een verschil! Maar het neemt niet weg dat de Tamron geen slechte lens is. Je moet gewoon weten hoe er mee om te gaan.
                          Het is nu eenmaal een vakantielens, die nood heeft aan een lichtsterke omgeving.
                          Maar op vakantie is het, naast een 50/1.8, mijn enig lens die ik zal meenemen op mijn nieuwe 7D.
                          Persoonlijk zou ik de TS ook eerder sturen naar bv. een 600/60D body met een 17-50 van Tamron om te starten en de knepen onder de knie te krijgen.
                          Maar om de Tamron 18-270 af te breken en de TS te sturen naar de 18-200 omdat deze beter is, dat vind ik zeer kort door de bocht en wil ik wel eens een bron/vergelijk van zien.
                          Last edited by Warakurna; 11 juni 2012, 14:40.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 60D

                            Bekijk dit eens: http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=1 De Tamron is op nagenoeg alle brandpuntsafstanden minder scherp in het centrum en op alle brandpuntsafstanden in het midden.

                            Ik zou echter voor de Canon 15-85 gaan, beter als de genoemde lenzen en met een aangenaam bereik. Als je meer tele nodig hebt, koop dan een telelens zoals de 55-250mm of een 70-200 f/4, geen superzooms, dat haalt de kwaliteit serieus naar beneden.
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 60D

                              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Bekijk dit eens: http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=1 De Tamron is op nagenoeg alle brandpuntsafstanden minder scherp in het centrum en op alle brandpuntsafstanden in het midden.

                              Ik zou echter voor de Canon 15-85 gaan, beter als de genoemde lenzen en met een aangenaam bereik. Als je meer tele nodig hebt, koop dan een telelens zoals de 55-250mm of een 70-200 f/4, geen superzooms, dat haalt de kwaliteit serieus naar beneden.
                              Ieder zijn ding maar een constante f2.8 ( van een canon 17-55, sigma/tamron 17-50) gaat je meer plezier geven (spelen met DOF, low light) dat het extra bereik tussen 50mm en 85mm.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment

                              Working...
                              X