Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Consumer DSLR met goeie grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Consumer DSLR met goeie grip

Aan TS : probeer eens een Canon 50D ergens in je handen te krijgen en te voelen.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Dit is een camera kiezen op basis van een grip alleen, de camera lijkt van minder belang te hebben
      Ja, natuurlijk.

Ieder heeft zijn prioriteiten, en als voor TS grip heel belangrijk is, dan moet hij zeker in belangrijke mate op basis daarvan kiezen.
      Trouwens, slechte DSLR's zijn er niet meer hé. De ene heeft voordeel A, de andere B.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Ik heb niks tegen grips, wel tegen het feit dat een camera alleen gekocht word op basis van een grip.

Deze discussie mist zijn punt.

Ts schuimt winkels af om te voelen welke de beste grip is en op basis daarvan wil hij een camera aanschaffen, daar lijkt het toch op niet ?
        En volgens mij is daar niets mis mee? De technische verschillen worden steeds kleiner...helemaal in het segment waarin TS kijkt. Dan wordt de ergonomie/grip dus steeds belangrijker.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De grip is voor mij heel belangrijk, want je mag nog een super toestel hebben, als het niet goed in de hand ligt, ga je je beginnen ergeren en dan ga je ook niet veel foto's maken en ertegenop zien om het overal mee te nemen.

Dit gezegde zijnde, een body als de Nikon D90 ligt bij mij wél goed in de hand en mocht ik vorig jaar de hx100 niet gekocht hebben, dan zou ik wel voor deze gegaan zijn (goeie deals nu met 18-105 en 70-300). Maar 't zal niet voor dit jaar zijn...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb een canon 50D en deze bied toch een goede grip voor de meeste handen denk ik. 2dehands gaat de prijs ook nog haalbaar zijn (of 40D, dan zit je nog iets goedkoper).
            Ik heb zelf een rubberen bescherming rond de body. Dit 'verdikt' de body nog redelijk, waardoor de grip voor grotere handen nog een stuk verbeterd, dus misschien is dat een optie.
            Een rubberen bescherming (geen idee hoe het noemt) rond een toestel dat dan niet zo extreem duur moet zijn.

Comment

Dat is een camera armor. Kan me inderdaad voorstellen dat die de grip op de camera kan verbeteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                Ik heb een canon 50D en deze bied toch een goede grip voor de meeste handen denk ik. 2dehands gaat de prijs ook nog haalbaar zijn (of 40D, dan zit je nog iets goedkoper).
                Ik heb zelf een rubberen bescherming rond de body. Dit 'verdikt' de body nog redelijk, waardoor de grip voor grotere handen nog een stuk verbeterd, dus misschien is dat een optie.
                Een rubberen bescherming (geen idee hoe het noemt) rond een toestel dat dan niet zo extreem duur moet zijn.
                Ik heb een 60D en zonder grip met mijn 17-55 2.8 (redelijke grote, dikke lens) voelt hij niet goed. Daarmee dat ik er altijd mijn grip opzet en dit werkt perfect en is super voor portraitstand.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Heb 'm verkocht, omdat ik echt geen tijd heb om er eens op uit te trekken en foto's te nemen ; enkel op uitstapjes met het gezin kan ik fotograferen en dan heb je evenmin tijd om lenzen te wisselen, en een tas met lenzen en accessoires mee te sleuren.

Is een beetje dezelfde situatie als bij mij.
                  Meestal neem ik foto's bij een uitstap met het gezin en dan kan ik het niet maken om iedere minuut halt te houden, lenzen te wisselen en dan eerst enkele minuten instellingen te zoeken.
                  Daarmee is de HX100 een goede oplossing. Al vind ik de foto's met de DSLR meestal (niet altijd) beter.
                  Als ik weet dat we naar een mooi natuurpark of zo gaan dan kies ik wel zeker voor de DSLR. Maar dit stoort dan ook niet zoveel dan bij een pretpark, zoo, ...
                  Het ideale toestel zou voor mij een bridge zijn, helemaal zoals de HX100 maar dan met een grotere sensor zoals bij een DSLR (minder ruis). Wie weet in de toekomst?
                  Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    En volgens mij is daar niets mis mee? De technische verschillen worden steeds kleiner...helemaal in het segment waarin TS kijkt. Dan wordt de ergonomie/grip dus steeds belangrijker.
                    In dat segment zijn het allemaal kleine camera's met kleine grip. Ook niks mis mee en kan best aangenaam zijn zo'n compacte Dslr. Ook met een 18-200 die TS vernoemt.
                    Ik blijf erbij een camera kiezen waar je als prioriteit de goede grip vooropstelt Heeft weinig zin. Ik ben wel akkoord dat je een camera kiest op basis van specs. En daar zijn heus wel verschillen tussen bv een 500d een 550d en een 600d of NIkon 3100 5100 3200 etc... ik denk dat je dat best ook weet
                    Als je tussen die modellen twijfelt bv tussen 2 exemplaren dan kan je misschien het argument grip als doorslaggevend gebruiken.
                    Zeg nu zelf .. Je hebt je D700 toch ook niet gekocht op basis van de grip ? (die overigens wel goed is ook zonder vertical grip)
                    Dat is zoiets als ... Ik kies een DSLR met de grootste zoeker.

Een camera kies je voor alle eigenschappen die het meest overeenkomen met je behoefte.

Destijds heb ik een grip gekocht voor mijn D200. Ik vraag me nog altijd af waarom omdat ik hem zelfs voor portret op dezelfde manier gebruikte dan zonder vertical grip. (macht der gewoonte van 25 jaar fotograferen)
                    Ik heb hem dan snel verkocht omdat ik er maar weinig voordeel uithaalde. Integendeel.. mijn camera was nog een beetje zwaarder.

Ook nu heb ik geen behoefte aan de uit de kluiten gewassen Verticale Grip voor de 5D2.
                    Absoluut niet... ik mis dat niet voor portret, zwaardere lenzen of wat dan ook.

Het is inderdaad zo dat de pro camera's een full grip hebben, doch kleiner en lichter dan een 5d of 7d met aparte Vgrip.

DSLR's zijn zowiezo al bakke beesten, het mag gerust wat kleiner en lichter tenzij je er persé wil uitzien als een PRO... zo zijn er ook natuurlijk
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Ik heb een 60D en zonder grip met mijn 17-55 2.8 (redelijke grote, dikke lens) voelt hij niet goed. Daarmee dat ik er altijd mijn grip opzet en dit werkt perfect en is super voor portraitstand.
                      Ik heb een 5d2 met 100-400 (redelijk grote dikke lens). Voelt perfect aan. Zet er geen Vgrip op en dit werkt perfect is lichter en kost me niks extra en is super in portretstand.
                      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

@Funcky...en zo heeft ieder zijn voorkeur toch?

Ik ben inmiddels zo gewend aan de grip dat ik niet meer zonder kan (heb de D700 zelden zonder grip gebruikt...(heel enkel soms met macro, omdat hij dan in mijn kleine tasje past))...of niet meer zonder denk te kunnen, dat kan ook natuurlijk. En zo werkt een ieder het liefst op zijn of haar manier. Er is daarin geen goed of fout en ook geen gelijk of ongelijk. Mensen delen hier voornamelijk hun eigen ervaring en voorkeur...dat is juist het mooie, en die is voor iedereen anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          @Funcky...en zo heeft ieder zijn voorkeur toch?

Ik ben inmiddels zo gewend aan de grip dat ik niet meer zonder kan (heb de D700 zelden zonder grip gebruikt...(heel enkel soms met macro, omdat hij dan in mijn kleine tasje past))...of niet meer zonder denk te kunnen, dat kan ook natuurlijk. En zo werkt een ieder het liefst op zijn of haar manier. Er is daarin geen goed of fout en ook geen gelijk of ongelijk. Mensen delen hier voornamelijk hun eigen ervaring en voorkeur...dat is juist het mooie, en die is voor iedereen anders.
                          Amen
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                          X