Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WOW ! Sony DSC-RX100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: WOW ! Sony DSC-RX100

bedankt all voor de fotos en een goed verlof!!!
    de full resolutie ziet er goed uit!
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Thx,zal wel lukken dat goed verlof..
      Even nog eentje getest..

Comment

De full res foto's zien er inderdaad schitterend uit! (Waarom dat je net je geflitste balkonfoto hebt getoond is mij een totaal raadsel )
        Zeer veel plezier ermee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          De full res foto's zien er inderdaad schitterend uit! (Waarom dat je net je geflitste balkonfoto hebt getoond is mij een totaal raadsel )
          Zeer veel plezier ermee!
          Gewoon om te laten zien wat hij kan in weinig licht...Heb nog geen compact gehad waar ik dit resultaat mee had hoor in het donker..goed belicht,weinig ruis,en dit op auto stand...
          Die boom is enkel belicht met het ingebouwde flitsertje,dat ding geeft enorm veel licht,aangezien die boom toch op een 6tal meter afstand staat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Al iemand eentje in zijn bezit? In de VS en op sommige plaatsen in Europa zouden er al zijn.
            Hier in Belgie of Nederland ben ik nog zoekende...

Heb de camera nu een week in mijn bezit via digicamshop.be (COOLBLUE SHOP) ,ondertussen ook bij Konijnenberg verkrijgbaar en cameranu.nl
            Eerste indruk ,enkele fotootjes gemaakt binnen in huiskamer in stand ''Intelligent A'' , camera kiest voor 640ISO en volle opening bij 28mm stand .
            Bekeken op PC (JPG files) en echt wel mooi , geen ruis en scherp.... a dream ...
            Reeksje gemaakt van mijn hond (tegen zijn zin) ; bij normale compacts gaat de flits af en krijgt het arme diertje van die lelijke groene ogen..
            Hier geen flits nodig in deze stand en behoorlijk resultaat in A stand .
            Tenslotte beeldje gemaakt van dashbord auto in mijn garage ,geen licht ,echt wel donker ...
            Nadien gezien dat camera hier koos voor 3200ISO , weliswaar was hier wel kleurruis maar toch nog heel bruikbaar.
            Buitengewoon mooi hebbeding dat in de pocket past....

Comment

Ik heb hem ondertussen ook ;-)

Comment

Ik dacht al zoiets, gezien het aanbod in de koopjeshoek hier .

Veel plezier ermee Rudy .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Na een paar dagen tussen de schilder en behangwerken door wat gespeeld te hebben, moet ik zeggen dat het toestel wel doet wat ervan verwacht word. Mooie high iso, snelle AF, scherpe beelden.
                  Menu's, moet je weer serieus leren. Eigenlijk iets té voor een kompakt, maar er is weer de FN knop waar je de meeste zaken op kunt voorprogrammeren. Laden van de accu is een pain in the ass. En het sluiten van de flash geeft ook een creepy feeling.
                  Maar de accu blijkt toch al wel wat lenger me te gaan dan die van de S100.
                  Passend zakje heb ik ook nog niet gevonden. Die van Sony is way overpriced, en niet echt wat ik zoek.
                  En ik ga me ook eens wat meer bezig houden met de features. Er zou een mode zijn waarbij in portretmode, de cam zelfs de golden rule zelf uitvoerd, en ook het origineel bewaart?

Last edited by Rudy; 24 juli 2012, 06:57.

Comment

Heeft toch de alpha-menustructuur dacht ik hé ?
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zoals je eventueel uit de s100 thread al weet heb ik sinds enkele uren ook de rx100. Dit zijn dus de allereerste impressies.

Eerste impressie is klein maar eigenlijk klopt dat beeld niet helemaal. Op zijn dikste punt ( de lens) is ie niet smaller dan mijn G9 was. Hoogte en breedte zijn ook ong hetzelfde. Maar naast de lens is hij wel veel smaller.

Hij is dus veel smallers om vast te houden en dat is nu eigenlijk geen vooruitgang voor mij. Ik had al snel krampen in mijn hand. Maar dat is ook omdat je er veel mee kan en wil doen qua instellingen en dan heb ik het niet over de gadgets. En dan is zo een body te klein om dit handig te kunnen doen. Ik zal dus nog moeten zoeken naar een handige methode om ermee te werken want klein moet hij zijn voor wat ik ervan wil namelijk en camera die je bijna altijd bij je hebt. En hij voldoet wl voor mij op dat vlak denk ik, de toekomst zal het uitwijzen.

Beeldkwaliteit daar kan ik weinig over zeggen dat is nog veel te vroeg maar het lijkt ok en zeker beter dan g9 ( het zou maar erg zijn moest dat niet het geval zijn hè ). Beelden in jpg en standaard instellingen lijken wel heel gesatureerd.

Gebruikgemak daar hebben ze bij Sony nog veel werk mee denk ik maar hoofdreden is teveel instellingen mogelijk en de logica is mij ook nog verre van duidelijk. Ik ga ervan uit dat ik dit nog gewoon moet worden maar momenteel is het een zooitje. Die Lensring verandert van functionaliteit en ik weet niet altijd waarom. Als je van p naa s gaat is het logisch dat in s hij de schutter speed aanpast maar ga je teug naar p is hij plots aan het zoomen ipv de exposure aan te passen??? En zo zijn er nog zaken. En ik vrees dat ik op nog veel zaken zoals dit ga stuiten. Ik kan bijv aan Rudy doorgeven dat die golden rule regel er wel degelijk op zit want dat doet hij bij mij. Vraag me niet hoe want dat weet ik niet hij begon er gewoon mee?

Bouwkwaliteit is ook dubbel. Hij is heel stevig gebouwd, dat lijkt prima in orde. Maar de USB klep die is fragiel, ook de batterijklep is niet stevig genoeg en sluit wel op een heel rare manier. De flits is goed dat hij zo hoog gaat dichtdoen voelt soms ook wat raar aan maar dat lijkt mij minder fragiel dan die andere.

Mijn eerste impressies zijn zeker positief hoor ik heb nog verre van spijt van mijn aankoop en ik denk dat eenmaal er wat meer tijd over gaat het gebruik meer zal meevallen. En hij lijkt toch overeen te komen met wat ik wil.

Ps @funcky doe niet te snel je g1x weg want als camera is die volgens mij gewoon de betere maar als je die net zoals ik gewoon te groot vind voor het gebruik dat je er van verwacht dan is de rx100 het beste alternatief denk ik na deze eerste kennismaking.
                      Last edited by Kevlar; 24 juli 2012, 22:35.

Comment

Je hebt ongeveer hetzelfde beeld van de Cam dan ik had.
                        Ondertussen heb ik de menu's alweer wat onder de knie. De programmeerbare fn knop lost veel op voor mij. Anders zijn de menu's veel te ingewikkeld. Er zou een soort short- menu mogen zijn.
                        De lensring kun je instellen, waarschijnlijk staat die bij jou op standaard, dan heb je dat. Ik had die op zoom gezet, maar daar is het niet voor geschikt, te traag. Wel goed voor bvb program shift in p mode.
                        Van de beelden ben ik wel zeer tevreden. Vandaag eens geforceerd op iso 6400 gewerkt, en dat valt niet tegen! Niet als dagelijks te gebruiken, maar mijn auto iso staat nu wel op 125-6400 iso.
                        Nu word het zoeken naar een accu en een lader. Tips?

Comment

Ja die fn knop heb ik ook al geconfigureerd naar mijn zin. En maakt het al wat handiger nu nog zicht krijgen op de gedragingen. Focus voor dergelijke camera is heel snel maar soms doet ie raar bij mij. Hij focust snel en dan een fractie later begint hij opnieuw? Nu ja nog veel ermee spelen en het loopt wel los. De ring laat ik voorlopig op standaard staan maar zoomen niet simpel. Net zoals mf je komt eraan en hop hij zoomt in maar eigenlijk niet genoeg en dat heen en weer springen is heel vérwarrend. Je kan de tijd wel aanpassen dus daar ligt misschien oplossing? Jammer dat mf niet beter werkt want heb nogal last om hem te laten focussen op wat ik wil. De. Focus arena is een stuk groter dan wat op het schermpje aangegeven wordt.

Hoge iso nog niet gebruikt met dit mooi weer

De beelden zijn over het algemeen zeer goed voor een niet dslr.

Het feit dat je geen lader hebt vind ik onbegrijpelijk zeker gezien de prijs. Maar ik heb nog geen tips op dat vlak.

Comment

Ik heb alvast een mooi tasje gevonden, de napoli 30. Bij studio73.
                            Accu's en laders hadden ze daar nog niet.
                            Die af, heeft de mijne ook. Goed dat ie zo snel gaat, dan stoort het niet.
                            Ik heb mijn af area al klein gezet. Dat is nog een dslr trekje ...lol
                            Ik moet nu alleen opletten om niet te nonchalant te fotograferen, want ook al heb je mooie high iso, op een gegeven moment zit je aan de limiet, en mensen bewegen.

Accu was wel op voorraad bij Sony center Antwerpen. 49€
                            Last edited by Rudy; 26 juli 2012, 19:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Hier nog een review vd RX100. Niet te verwonderen dat het de best verkochte camera is op Amazon.
                              Alex,
                              Review ruikt veel te veel richting merkenpolitiek. (Sony)
                              Vind deze review niet erg geloofwaardig.
                              Ook de manier hoe de auteur de G1X en andere camera's afbreekt. Onterecht op vele vlakken en mist hier het hele punt.
                              Ik twijfel er niet aan dat de RX100 een fijn toestel is en ik heb daar zeker interesse in vanwege de compactheid, de snelle AF en de goede beelden die hier uitkomen.
                              Maar ik refereer dan nog liever naar objectievere meningen van gebruikers hier zoals Kevlar en Rudy.. dat geeft mij een veel realistischer beeld.

Ook Steve HUff.. lijkt me weer eens overenthousiast .. een camera uitproberen om telkens praatjes op je website te vullen is iets helemaal anders dan een camera kopen en deze voor lange tijd te gebruiken.
                              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                              X