Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vrijdag 8 juni 2012 zou de Canon EOS 650D aangekondigd worden (bron: canonrumors). Dit zou er in principe voor moeten zorgen dat de EOS 550D/600D goedkoper gaan worden (al verdwijnt de 550D misschien wel). Als je dus nog even kan wachten...
Ikzelf heb een 550D, maar heb een tijdje terug ook eens een 60D in m'n handen gehad. Ze hebben allebei dezelfde sensor en dus presteren ze ongeveer identiek. De 60D heeft wel wat meer 'snufjes'. Het grootste verschil tussen de 2 vind ik echter de grootte van de body. De 550D vind ik al vrij goed in de hand liggen (ondanks dat hij vrij klein is), maar de 60D ligt nog een stuk beter in de hand (stukje groter dan de 550D).
Moest ik vandaag opnieuw vanaf 0 beginnen, dan zou het waarschijnlijk een Nikon D5100/D7000 worden omdat Nikon momenteel betere sensors heeft dan Canon (Nikon gebruikt tegenwoordig Sony Exmor sensors in hun bodies). Al kan dit binnen x jaar weer omgekeerd zijn natuurlijk. Daarom is het misschien beter om naar de beschikbare lenzen te kijken.
550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Vrijdag 8 juni 2012 zou de Canon EOS 650D aangekondigd worden (bron: canonrumors). Dit zou er in principe voor moeten zorgen dat de EOS 550D/600D goedkoper gaan worden (al verdwijnt de 550D misschien wel). Als je dus nog even kan wachten...
Ikzelf heb een 550D, maar heb een tijdje terug ook eens een 60D in m'n handen gehad. Ze hebben allebei dezelfde sensor en dus presteren ze ongeveer identiek. De 60D heeft wel wat meer 'snufjes'. Het grootste verschil tussen de 2 vind ik echter de grootte van de body. De 550D vind ik al vrij goed in de hand liggen (ondanks dat hij vrij klein is), maar de 60D ligt nog een stuk beter in de hand (stukje groter dan de 550D).
bedankt, hier kan ik iets mee!
Het zal uiteindelijk de 600D worden. Lijkt me voor een beginnend iemand meer dan voldoende en naar investering valt hij ook wel mee. Stel dat het toch niets blijkt te worden ... you never know.
best wacht ik dus tot ergens volgende week, al zie ik hem nu al bij veel winkels in aanbieding staan.
Comment