Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Je kan enkele interessante artikels vinden omtrent het kiezen van een DSLR

Hier heb je de links:

Zelf zou ik voor de Nikon D7000 gaan...
    Website: www.gregoryvantoor.com
    Facebook: www.facebook.com/vantoorgregory
    Twitter: www.twitter.com/gregoryvantoor

Comment

Beste respondanten, mag ik jullie danken voor de reacties. Enkelen gaan kort en zeggen koop deze of die andere, sommigen gaan uitgebreid de pro's van hun lievelingsmerk tegen de con's van die "twee andere" merken opsommen.

Ik heb alle pro's en con's eens naast mekaar gezet ( onder andere compare gebruikt van Dpreview) en ga wellicht voor de D7000 gaan. Ik heb ook de pentax bekeken en de sony's. Pentax All weather is natuurlijk mooi maar mijn huidige Bridge kan ook tegen spatwater maar als het hondenweer is dan blijft die ook in zijn tas zitten.

Het argument van de lenzen heb ik ook wat dieper bekeken. Het is er een dat je met prijzen te vergelijken alleen niet kan uitklaren. Voor elk merk kan je glas bvb 50mm kopen van 150€ tot ....€(= zeer veel). Ik zal wellicht de kitlens Nikor 18-105mm erbij nemen.

Dinsdag ga ik nog eens naar Art&craft omdat ik liefst in BE zou kopen maar als ze er niet geraken met de prijzen dan zal het NL worden, Scherpe prijs gevonden bij "Klein" met een mooie zelf afhaal korting er bovenop. Een motorritje waard.

gr Peter
      Flickr één
      Flickr two

Comment

een D7000 kan ook tegen water en stof en heeft daarvoor ook afdichtingen

Comment

Ook ik ben aan het twijfelen geslagen welke SLR te kopen.
          Canon 600D had ik ook in gedachte maar ik zie dat iedereen de D7000 prefereert.
          Nu de prijs is ook wel wat hoger, een 400 euro verschil.
          Is het prijsverschil dit waard? De bedoeling is vooral om hier foto's van de kinderen, vakantie en dergelijke dingen te maken.

Comment

Ach ze overdrijven een beetje vind ik persoonlijk. Met een 600D zal je ook mooie plaatjes maken. Ik heb de 550D,zie ook mijn vorige post en het linkje. Leer er mee werken en leer daarna werken met photoshop elements. Nabewerking is zeker zo belangrijk. Ik heb dit ook om de redenen als jullie aangekocht. Koop later een prime bij voor portretjes en je bent gesteld.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

Comment

Ik heb toen ik begon de ergonomie tussen canon en nikon gebruikt als maatstaf voor mijn keuze, als absolute beginneling vond ik de nikon veel logischer qua gebruik en plaatsing van knopjes ..... Wat beeldkwaliteit betreft zijn beide merken voor mij gelijkwaardig.....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart en Sara Bekijk bericht
                Is het prijsverschil dit waard? De bedoeling is vooral om hier foto's van de kinderen, vakantie en dergelijke dingen te maken.
                Naar mijn bescheiden mening is de D7000 een categorie hoger dan de 600D, vandaar het prijsverschil.
                Of dit prijsverschil het waard is kan enkel door de persoon zelf beantwoord worden, voor de ene zal
                het duurdere toestel onmisbare voordelen of uitrusting bevatten, een ander zal die dingen niet op
                prijs stellen of nauwelijks gebruiken. Het ongeluk is dat je dat maar echt kan inschatten nadat
                het toestel gekocht is. Het geluk is dat je niet continue met het andere toestel geconfronteerd wordt.
                De 60D is eerder de Canon tegenhanger van de D7000, de prijzen liggen ook dichter bij elkaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart en Sara Bekijk bericht
                  Als het daarvoor moet dienen dan bestaat er geen slechte DSLR en dan ben je ook gesteld met de eerste de beste zoom. Je gaat het verschil echt niet merken.
                  Ga dus voor de goedkkopste.

Comment

Op vlak van dynamisch bereik bij lage ISO waarden is de D7000 zwaar superieur. Dit komt omdat de D7000 een Sony Exmor sensor gebruikt. Dit is vooral belangrijk voor landschapfotografen. Zij kunnen dan achteraf tijdens de nabewerking schaduwen oplichten zonder daardoor extra ruis te creëren. Zie dit, weliswaar extreem, voorbeeldje tussen een D5100 (die dezelfde sensor heeft als de D7000) en de 550D / T2i (die dezelfde sensor heeft als de 600D). Daar zie je duidelijk hoe ze tijdens de nabewerking de schaduwen oplichten. Op vlak van sensors hinkt Canon dus achterop de laatste tijd. Dit kan in de toekomst weer veranderen. De tijd zal het uitwijzen. Kijk ook vooral eens naar het lenzenaanbod van beide merken. Hoewel ze allebei een ruim aanbod aan lenzen hebben, zijn er toch verschillen. Neem dat ook mee in je beslissing. En pak ook beide modellen eens vast en kijk welke het beste in je hand ligt.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                      Als het daarvoor moet dienen dan bestaat er geen slechte DSLR en dan ben je ook gesteld met de eerste de beste zoom. Je gaat het verschil echt niet merken.
                      Ga dus voor de goedkkopste.
                      Je gaat je ontzettend snel ergeren aan de Nikons met maar één instelwieltje, al hoewel je weet niet beter bij je eerste camera.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Consumer DSLR's zijn niet aan mij besteed. De voor mij betaalbare modellen zijn te klein voor m'n handen (bv. Nikon D3000 series, D5000 series). Enkel bv. de D7000 series zijn groot genoeg, maar die zijn heel prijzig. Of ik zou moeten voor een eindereeks D90 gaan, alhoewel ook nog prijzig voor mijn beurs.

Eigenlijk zou iets met de prijs en functies van de D3100 maar met een body van een D7000 ideaal zijn. Maar dat bestaat niet.

Daarom, heel tevreden met m'n bridge. Ligt perfect in de hand (nog getwijfeld tussen deze en de Nikon P500 maar dat bleek ook een minicameraatje te zijn).

Enfin, klinkt vreemd, maar had ik indertijd toen ik m'n D60 kocht eerder een D80 gekocht, was ik misschien niet van reflex afgestapt. Ik denk dat de extreem slechte grip van de D60 (voor iemand met grote handen) me op het verkeerde spoor heeft gebracht. Ook de lens die ik had bijgekocht (18-200mm VR) bleek toch niet de allround lens te zijn die ik me had ingebeeld (binnen niet vet plus bijna elke keer een schaduw bij gebruik van de ingebouwde flitser - is immers een lange lens). Dat én het feit dat ik momenteel toch geen tijd heb om echt te genieten van een reflex (geen tijd om lenzen te wisselen en kilo's tassen mee te dragen).

Wie weet, in de toekomst...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Op vlak van dynamisch bereik bij lage ISO waarden is de D7000 zwaar superieur. Dit komt omdat de D7000 een Sony Exmor sensor gebruikt. Dit is vooral belangrijk voor landschapfotografen. Zij kunnen dan achteraf tijdens de nabewerking schaduwen oplichten zonder daardoor extra ruis te creëren. Zie dit, weliswaar extreem, voorbeeldje tussen een D5100 (die dezelfde sensor heeft als de D7000) en de 550D / T2i (die dezelfde sensor heeft als de 600D). Daar zie je duidelijk hoe ze tijdens de nabewerking de schaduwen oplichten. Op vlak van sensors hinkt Canon dus achterop de laatste tijd. Dit kan in de toekomst weer veranderen. De tijd zal het uitwijzen. Kijk ook vooral eens naar het lenzenaanbod van beide merken. Hoewel ze allebei een ruim aanbod aan lenzen hebben, zijn er toch verschillen. Neem dat ook mee in je beslissing. En pak ook beide modellen eens vast en kijk welke het beste in je hand ligt.
                          pentax k-5 gebruikt zelfde sensor met nog beter DR dan d7000, nieuwe versie van deze sensor is te vinden in de nex-5n met nog iets beter beeldkwaliteit dan de k-5 en de laatste versie van deze sensor is te vinden in de pentax- k30 en sony a57.

de canon sensor, inclusief deze vd 7d hebben toch wel een merkelijk lager DR dan toestellen van andere fabrikanten. zelfs DR van recente m4/3 sensors is beter dan van de canons.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Met mijn D700 kan ik gewoon in het 'donker' wereken daar waar het met een EVF al kompleet strepen wordt, maar het is geen Sony waarschjnlijk is dat het probleem.
                            vergeet dat maar zet maar eens een 10 stop nd filter op je nikonekke, zal je zeggen wat je dan ziet door je zoeker niks, een zwart vlak .

Comment

Bedankt voor de reacties, het gaat vermoedelijk dan toch de d600 worden.
                              Nog tips wat de meest praktische lens is voor te beginnen met dit toestel?
                              mvg Bart

Comment

Je zal daar, ook omdat je niet telkens met de andere optie zal geconfronteerd worden, best tevreden mee zijn.
                                Bovendien, ook al is de D7000 "beter", de 600D van Canon is zeker geen camera om verlegen voor te zijn, hij heeft
                                bijvoorbeeld features die je op de Nikon niet kan vinden en die heel handig kunnen zijn. Veel plezeier ermee!

Comment

Working...
                                X