Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Pentax K-30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De nieuwe Pentax K-30

Hierbij de officiële aankondiging.
    Het wordt de "opvolger" van de K-r, een mid-level. Waarschijnlijk komt er ook nog een instapmodel en een high-end, ter vervanging van de K-5.

Re: De nieuwe Pentax K-30

Wat vooral bijzonder is, onafgezien van het nogal in het oog springende ontwerp, is het feit dat deze twee instelwielen heeft en daarmee toegang heeft tot belichtingsmodes die tot nu enkel voor de topmodellen bij Pentax waren weggelegd. Dit legt de lat voor de opvolger van de K-5 een pak hoger. Ik kijk uit naar Photokina!

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Dit ding heeft zowat alles wat men kan wensen.

Focus peaking -je kan dus gemakkelijk scherpstellen met manuele lenzen (in LiveView), zelfs als je ogen niet meer zo goed zijn.
      Micro focus adjustment voor de lenzen
      Je kan er AA's in kwijt als je wilt (hoeft niet)
      De uitstekende sensor van de K-5.
      Ingebouwde stabilisatie, zoals altijd
      Spatwaterdicht -fijn als je bv. naar een pretpark gaat met de kinderen en willens nillens deel wordt van de actie.
      Uitstekende video specificaties
      Enzovoort. Hopelijk is de QC van het toestel OK.

Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
      Hierbij de officiële aankondiging.
      Het wordt de "opvolger" van de K-r, een mid-level. Waarschijnlijk komt er ook nog een instapmodel en een high-end, ter vervanging van de K-5.

http://www.pentaximaging.com/about/p...tal_SLR_Camera

Comment

Dit aan die prijs, daar hebben ze bij Canon en Nikon niet direct een antwoord op .
        Dat belooft voor de opvolger van de K5.
        Ik zet mijn geld nu al opzij!

Comment

video preview van dit prachtig toestel.

Comment

op dit forum zal niet veel interesse zijn voor de Pentax. Misschien maar goed ook want als er geen Nikon of Canon opstaat is het zowiezo al op voorhand afgekeurd.
            Dat gaat zelfs zover dat in in hun magazine Shoot van deze maand, in het artikel dat portretlenzen behandelt, de Pentax lenzen zelfs niet vernoemd worden.

Comment

Troost je, 't is niet alleen Pentax die zo vaak in een hoekje wordt gedrumd . Buiten dat zijn er nog wel meer redenen waarom ik Shoot vertik te kopen .

Ik ben trouwens jaloers op die weathersealing bij Pentax, zowel bij de camera's als bij de lenzen...
              Last edited by JorisVdB; 26 mei 2012, 10:15.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                op dit forum zal niet veel interesse zijn voor de Pentax. Misschien maar goed ook want als er geen Nikon of Canon opstaat is het zowiezo al op voorhand afgekeurd.
                Dat gaat zelfs zover dat in in hun magazine Shoot van deze maand, in het artikel dat portretlenzen behandelt, de Pentax lenzen zelfs niet vernoemd worden.
                Het is niet zozeer dat de meesten Pentax niet kunnen appreciëren, maar velen hebben geïnvesteerd in een lenzenarsenaal voor Canon/Nikon. Dan ga je niet onmiddellijk gaan overstappen naar Pentax omdat ze met een goed toestel komen. De overstap gaat je meer kosten dan het prijsverschil met een vergelijkbaar Canon toestel.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik begrijp natuurlijk wel dat mensen die in een arsenaal lenzen geïnvesteerd hebben niet zomaar veranderen. Ze zouden wel gek zijn.
                  Alleen begrijp ik niet dat de Canikoners niet in staat zijn tot objectiviteit.

En als het uithangbord van het forum, het magazine 'SHOOT' dan ook nog eens in de rekken ligt met het opschrift: Alles over ... lenzen ..., in het kader van portretfotografie en dan enkele van de allerbeste potretlenzen (de Pentax 55mm 1.4, en 77 mm 1.8) gewoon niet vernoemt, dan zijn ze gewoon de amateur (want dat is het doelpubliek) aan het misleiden.
                  Dat noemen ze "schrijven op maat van de bedrijven met het grootste advertising budget".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                    Alleen begrijp ik niet dat de Canikoners niet in staat zijn tot objectiviteit.
                    Deze Canikoner verstaat ook het overdreven Calimero complex van sommige Pentaxians niet

Koop gewoon wat je wil en laat de emoties niet teveel de overhand nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Koop gewoon wat je wil en laat de emoties niet teveel de overhand nemen
                      Groot gelijk (kijk eens, da's wat anders dan met scheldwoorden beginnen goochelen als de waarheid gezegd wordt), koop gewoon wat je wil en niet wat magazines je adviseren die enkel over hun favorieten schrijven en doen alsof er daarnaast niets anders bestaat.

En als je degelijke informatie wil zijn er voldoende internationale sites die ALLE merken aan de tand voelen.

Zeker doen, dan zie je trouwens hoe goed Pentax scoort. We zullen het weer snel zien als we de eerste reviews van de K30 kunnen lezen (niet in de SHOOT natuurlijk, want die kennen dat merk niet).
                      En daarna op naar de opvolger van de K5!

Comment

jongens toch, waar gaat het hier over? Het gaat toch niet over het toestel maar over het resultaat dat je er uit haalt.
                        Laat je toch niet frustreren omdat er te weinig aandacht uit gaat naar het merk van je voorkeur maar geniet van de voordelen die je keuze mogelijk maakte en leef met de er aan verbonden nadelen.
                        Buiten dat lijkt me dit toestel wel zijn voordelen te hebben. Toch blijf ik tevreden met mijn 60D. Ooit in een ver verleden om , ik geef het toe, soms subjectieve redenen bij Canon terecht gekomen en dan ga je er nooit meer weg.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                          Het is niet zozeer dat de meesten Pentax niet kunnen appreciëren, maar velen hebben geïnvesteerd in een lenzenarsenaal voor Canon/Nikon. Dan ga je niet onmiddellijk gaan overstappen naar Pentax omdat ze met een goed toestel komen.
                          Heeft Pentax gewoon aan zich zelf te danken, nadat ze de heer Asahi de laan uit hadden gestuurd. Voor die tijd begin '80 fotografeerde ik met Pentax en ik wilde weer een nieuwe Pentax, maar die waren er niet en heb toen maar een Nikon gekocht, wat ik een minder toestel vind dan de Pentax die ik er voor had(maar die had iets niet, weet niet meer wat). Toen ik over ging op digitaal was er geen Pentax, ik had toen de overstap best kunnen maken, maar nu niet meer. Maar ik geloof best dat het heel goede camera's zijn.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                          X