Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste Spiegelreflexcamera in combinatie met reizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1ste Spiegelreflexcamera in combinatie met reizen

    Oorspronkelijk geplaatst door Ger-e Bekijk bericht
    Hey iedereen,

    Aangezien ik vaak reis met de wagen en daar de bijhorende foto's neem heb ik besloten om mijzelf een spiegelreflexcamera aan te schaffen. (natuurlijk moet ik nog de voldoende kennis vergaren maar ben bereid hier de komende weken heel wat tijd in te steken (ik vertrek begin juli naar Italie voor 2 weken))

    Nu ben ik via via op dit forum terecht gekomen en vroeg ik mij af welke camera jullie mij zouden aanraden + de desbetreffende lens (denk er aan, het merendeel van de foto's waar ik de camera voor ga gebruiken zijn landschappen enz)

    Mijn budget ligt tussen de 600 en 700 euro (dit bedrag inclusief de lens)

    alvast bedankt !

    groetjes

    Oké, 300 euro meer dan je budget, maar daar ga je wel mee een super vakantie tegemoet met dit pakket, goeie reviews en geen lenzen moeten wisselen.
    Van breedhoek naar tele

    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #17
      Re: 1ste Spiegelreflexcamera in combinatie met reizen

      Oorspronkelijk geplaatst door Ger-e Bekijk bericht
      Momenteel heb ik geen camera, ik beschik wel over een Sony DSC-W610 van mijn vader.

      Het is echter zo, dat ik al verscheidene malen de stap heb willen zetten tot fotografie (beperkte vorm natuurlijk, bij reizen) maar dat het er steeds nog niet van gekomen is ..

      Nu ik nogmaals deze stap wil zetten heb ik besloten om mij ineens een goede aanschaf te doen, ongeacht deze nu een spiegelreflexcamera is of een compactcamera.

      De voorkeur ligt nu eenmaal bij de spiegelreflexcamera omdat ik bereid ben van hier voor bij te leren, het budget is al genoemd in mijn 1ste post en het extra gewicht is geen probleem. Ik heb al enkele foto's gezien van bijvoorbeeld een sony NEX 5 en een nikon D3100, met personen die er net dezelfde beperkte kennis van hebben als mij en zelfs zonder enige achtergrondkennis is het verschil tussen hun foto's en de mijne enorm merkbaar. (die van de nex 5 waren wel beter ook)

      Wanneer de interesse in fotografie toch nog nablijft hangen zou ik eventueel verder gaan kunnen uitbreiden met betere kwaliteitslenzen enzoverder. Het prijsverschil tussen deze spiegelreflexcamera's (met optie op te wisselen van lenzen) en compacte camera's is mij het dan ook waard en vrij laag lijgt me.

      Ik heb eens uitgekeken en met in het achterhoofd de raad van sommigen van jullie lijkt mij een verstandige keuze de volgende:

      Nikon D3100 Kit AF-S DX 18-55 VR (prijzen varieerden tussen de 400 en 450 op kieskeurig.be)

      lijkt jullie dit een goede combinatie om met te starten ? of zijn er eerder andere zaken waar jullie aan denken ? Als ik het volledig fout heb gelieve dit dan zeker te zeggen ..

      alvast bedankt voor de informatie !
      Dat is een prima combinatie om mee te beginnen. Vanwaar de voorkeur voor een Nikon? Ik, als Canon-er zou eerder gaan voor een 550D+18-55IS, die is ietsje duurder maar net dat even veelzijdiger en meer opties.
      De lens die je gekozen hebt is echter prima. Ik ben tegen het aankopen van een superzoom 18-200 oid 'om uit te vissen wat ik wil'. Dat kan prima met de kitlens aan een fractie van de prijs en voor minder geld. Na een weekje prutsen merkte ik reeds dat ik tele tekort schoot toen ik enkele jaren geleden mijn 450D kocht. Een dikke maand later kwam er dan ook een 55-250mm IS waar ik zeer tevreden van was.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #18
        Re: 1ste Spiegelreflexcamera in combinatie met reizen

        Om mee op reis te nemen, zou ik persoonlijk naar een niet al te groot of log toestel grijpen. Bij canon de 550D in combinatie met de ef-s 18-135 en bij nikon de 3100 in combinatie met de 18-105.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #19
          Re: 1ste Spiegelreflexcamera in combinatie met reizen

          Oorspronkelijk geplaatst door Ger-e Bekijk bericht
          Op aanraden van enkele van jullie heb ik me ook eens geworpen op de compacte digitale camera's:

          Ik kwam uit op de volgende 3:

          1) Sony CyberShot DSC-HX100V (prijs 379)

          2) Sony CyberShot DSC-HX20V Brown (Prijs 419)

          3) Sony CyberShot DSC-HX200V Black (Prijs 499)

          Nu weet ik ook wel dat optie 3 sowieso de hoogste kwaliteit zal bieden, maar ik vraag mij af welke camera jullie in mijn geval zouden kiezen ? (Ik hecht het meest belang aan landschapfotografie, zowel smorgens, smiddags als savonds en buiten dat enkele stadsfoto's van dichtbij)
          Kijk dan eens naar het model dat vervangen wordt: DSC-HX9V .
          Ik heb er me onlangs zo eentje aangeschaft na een tip van een paar andere BD-ers, en ik heb er absoluut geen spijt van. Het ding heeft zelfs gps en kan HD-filmen, en heeft ook nog een lens met 24mm ipv 25, en gelukkig slechts 16Mp ipv 18.

          Deze wordt nu vervangen door 10V/20V, maar het verschil is heel klein, en de prijs is ligt nog slechts rond de €250... (bv. bij www.studio73.be, www.digitalstreet.nl of www.cameranu.nl). Op de nieuwe modellen loopt er op dit moment wel een €50 cash-back dacht ik.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X