Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger EOS 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opvolger EOS 40D

    Ik snap ook dat gedoe (plastieken body ed) rond de 60D niet. Ik heb ook een 60D met een batterygrip op en dat voelt vrij goed aan moet ik zeggen. Samen met mijn 17-55 2.8 is dit een leuke combo.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #17
      Re: Opvolger EOS 40D

      't Zit nogal tussen de twee oren denk ik, dat van de body. Ik stel ook vast dat bezitters van een bepaald model hoedanook
      aan de opvolger wat moeten afkeuren.
      De hetze rond de 60D body was voer voor psychologen, het leek er bij wijlen op dat bezitters zich persoonlijk beledigd
      voelden dat Canon dit durfde te doen, alsof ze hun body moesten inleveren om een plastieken versie terug te krijgen.
      Ik stel me de ook vraag of je kan voelen uit welk materiaal een body gemaakt is, ze zijn toch allemaal bekleed met een kunststof laag.

      Comment


      • #18
        Re: Opvolger EOS 40D

        Die reacties zijn bij elke opvolger hetzelfde liedje.
        Van 40D naar 50D: de 50D was een ruisbak en veel te duur.
        Zal van 60D naar 70D niet anders zijn.

        Je voelt geen verschil tussen een plastic body en een body van alu-magnesium
        en ik heb nooit begrepen waarom iemand een body van alu-magnesium een voordeel of nadeel vindt.

        Ik heb een 50D, eentje met alu-magnesium en na een kleine val is die perte totale.
        Body is nog goed maar wat erin zit niet meer, de ketting is ook hier zo sterk als de zwakste schakel.
        Dus voor de degelijkheid/robuustheid hoef je geen alu-magnesium body te hebben.


        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
        Onbekend is onbemind?
        Meestal wel en ik zal geen uitzondering zijn.
        Last edited by heaucheneaudt; 24 mei 2012, 17:00.

        Comment


        • #19
          Re: Opvolger EOS 40D

          Eerlijk gezegd zou ik nooit een camera vervangen vanwege het niet aanwezig zijn van een draaibaar scherm, zo groot zou de spijt
          van het niet-hebben zeker en vast niet zijn. Maar als er een nieuwe camera moet komen dan staat het wel in de plus-kolom

          Comment


          • #20
            Re: Opvolger EOS 40D

            Over het voelen van verschil...ik kan het niet verklaren, maar ik voel wel degelijk een verschil in materiaal als ik mijn D700 of mijn D90 vast heb. De D90 voelt echt "plastiek" ten opzichte van de D700 (terwijl die dan weer niet "metalerig" (leuk woord) voelt.)


            Maar daarnaast. Zolang het degelijk gebouwd is, is er niets mis met een plastiek body



            PS...is het in termen van segment ook niet zo dat dat wat ooit de 40D was...nu het segment van de 7D is, en de xxD serie wat "gezakt" is (om de 7D commercieel aantrekkelijk te houden)...

            In de tijd van de 40D was er geen 7D tegenhanger...ik denk ook dat iemand die van een 40D komt gevoelsmatig het beste past bij een 7D?
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #21
              Re: Opvolger EOS 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
              Al enkele jaren ben de tevreden eigenaar van een Canon EOS 40D. Dit is een serieuze no nonsense camera, uitermate geschikt voor sportfotografie (9 fps), ruim voldoende Mp (10), een robuust semi-pro werkpaard.
              bij mijn weten had mijn 40D had geen 9FPS maar slechts 6.5
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

              Comment

              Working...
              X