Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Eerste spiegelreflexcamera

Hoi, indien je interesse zou hebben mijn d90 met 18-200 en flits doe ik weg voor 800€
    Ik ben zelf zeer tevreden over dit toestel maar vind het te zwaar vinden om wandeltochten van 20km en meer mee te doen. Ben van plan om powershot te kopen.
    Je moet het anders maar eens bekijken op de verkoopsectie.

Comment

Hmm 800 euro vind ik wel wat veel, ik wil incl. accesoires niet veel meer dan 700 euro kwijt zijn Moet ook een laptop en een microfoon nog kunnen betalen namelijk.:P
      Maar bedankt voor je aanbod
      Trouwens: Hoeveel zou je m wegdoen zonder flits?
      Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
      35mm f/1.8G

Comment

Goed nieuws, ik heb de Nikon D3100!!!
        Heb hem gedeeltelijk als cadeau gehad van mijn ouders omdat ik geslaagd ben!! Ik had gevraagd of ze een deel voor wilden schieten omdat er nu zo'n aanbieding is bij de Media Markt. Het toestel met 18-55 kostte nog geen 400 euro bij elkaar!
        Ik ben er echt heel blij mee, in de toekomst zal ik hier ook wel wat foto's posten

Maar over een maand of 2 wil ik een lensje erbij gaan kopen, ik twijfel tussen deze 3:

De laatste omdat hij zo goedkoop is alleen kan ik op een D3100 er niet mee autofocussen. Een vriend van mij zegt dat met een prime lensje manual focussen helemaal niet zo moeilijk is.
        Ik hoop dat dit topic nog niet is uitgestorven anders maak ik even een nieuwe aan
        Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
        35mm f/1.8G

Comment

Proficiat met je D3100 (al had ik verwacht dat je voor de D5100 zou gaan). Bij een groot diafragma zoals F/1.8 is manueel focussen toch geen sinecure omdat de scherptediepte zo klein is. Plus de focusring is ook zo klein op een 50mm lens. Dus optie 3 (50mm AF-D) zou al afvallen voor mij. Dan de keuze tussen 35mm en 50mm... Dit kan je toch zelf testen aangezien je de 18-55mm kitlens hebt? Neem foto's op 35mm en op 50mm en kijk welk brandpuntsafstand je het meest aanspreekt. Ik denk dat ik voor de 50mm AF-S zou gaan, maar ik ben dan ook meer een tele mens.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ik vond de D5100 de meerprijs toch niet waard, en het scherm daarvan is kwetsbaarder.
            Ik heb al een aantal mooie plaatjes geschoten waar ik, al zeg ik het zelf, best trots op ben. Wel een hoop die ik zie en gelijk weg doe maar na een dagje buiten hou ik toch wel een aantal mooie shots over.
            Dan ga ik denk ik toch voor de 35mm, deze heeft dezelfde lensdiameter dus kan ik de zonnekap die daarbij zit ook op mn kitlens gebruiken. Ik ben persoonlijk juist weer een groothoek mens:P Dat verbaasde me ook trouwens, dat je een best aardige groothoek hebt op het standaard objectief.
            Ik wil ook nog een lens pen aanschaffen en nog iets van een studio set om die "infinite white backgrounds" te creeëren, iemand tips?
            35mm f/1.8G

Comment

Ik denk dat je veel plezier zal hebben met de d3100.

Wat de AF-D 50 1.8 betreft : met een beetje oefening lukt het aardig om scherp te stellen. Daarbij heb je ook de hulp van "het groene bolletje" onderaan in je zoeker. Bij 1.8 wordt het moeilijker, maar het lukt zeker wel. Is zeker een leuke lens voor portret en ik gebruik ze ook voor landschappen, voor het maken van panorama's. Deze lens kan je ook gebruiken als je een goedkope oplossing zoekt om macro's te maken. Je plaats ze omgekeerd op je toestel en je kan nog steeds je diafragma wijzigen. Dit gaat niet met de G-lenzen.

De 35 mm 1.8 is ook de volgende op mijn verlangenlijstje.

J.
              Fuji x 100 f

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
                De laatste omdat hij zo goedkoop is alleen kan ik op een D3100 er niet mee autofocussen. Een vriend van mij zegt dat met een prime lensje manual focussen helemaal niet zo moeilijk is.
                Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
                Wat de AF-D 50 1.8 betreft : met een beetje oefening lukt het aardig om scherp te stellen. Daarbij heb je ook de hulp van "het groene bolletje" onderaan in je zoeker. Bij 1.8 wordt het moeilijker, maar het lukt zeker wel.
                Zoek even in de menu-opties van je toestel. In het Engels denk ik dat het "rangefinder mode" noemt.
                Ingeval van manual focus (ook AF lenzen waarvan je de schakelaar op M zet) kun je dan de exposure-meter (in de zoeker, onderaan het beeld) gebruiken als een idee van hoe goed je in focus bent. Dit helpt net ietsjes beter dan enkel dat groene bolletje links-onder.

Comment

Ik heb net in manual focus geprobeerd met rangefinder on maar die exposure meter blijft hetzelfde...
                  35mm f/1.8G

Comment

• l

D90 kan toch wel filmen?
                    Ik alleszins nog gene minuut spijt gehad van mijne D90. Hogere ingestelde ISO waarden kan deze perfect aan zonder veel ruis.

Als den D90 nog verkrijgbaar is zou ik niet twijfelen
                    Running is a way of living..

Comment

Als je bijv. in sluitervoorkeuze staat, kan je met het wieltje je keuze maken. Onderaan in je zoeker staat een groen een "groot" streepje, met zowel links als rechts "kleine" streepjes. Als je nu aan de scherpstellingsring draait, zie je die kleine streepjes vermeerderen of verminderen tot je alleen maar het middelste, grote streepje, over blijft en de groene stip gaat branden. Scherpstelling gelukt. Lijkt moeilijker om uit te leggen dan te doen. Oefenen is de bodschap.
                      Fuji x 100 f

Comment

Ja in S mode doet ie het
                        Maar ik heb het er met mijn vader over gehad en hij zegt dat ik beter eerst kan gaan voor een goed zoom objectief.
                        Nu heb ik de nikkor AF-S55-200 VR die in alle kanten perfect aansluit op mijn 18-55 gezien. Zelfde lensdiameter e.d. en er zit een zonnekap en tasje bij Op zn goedkoopste voor 175 gezien. Ook lees ik er voor goeie reviews over. Maar ik zou er wat van jullie over willen horen?
                        En ik wil ook een goeie flitser aan gaan schaffen, waarschijnlijk van Metz, die zijn al lang actief en mijn vader heeft zelf vroeger ook een Metz gehad waar hij positief over was. En die wil ik ook expres(al is het wat duurder) bij de fotograaf hier in de buurt (fotojans) aanschaffen zodat ik daar in ieder geval terecht kan voor advies en reparatie. Maar nou is mijn vraag, welk richtgetal is ideaal en hebben jullie nog andere flitser suggesties?
                        35mm f/1.8G

Comment

Ik heb een D90 en die kan WEL filmen.
                          ps die is te koop voor 400€ wegens terug naar compact omdat reflex te zwaar is om op trektochten meet te nemen

Comment

Working...
                          X