Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact of Reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact of Reflex

Reeds jaren trek ik op vakantie en uitstappen massa's foto's, voorlopig deed ik dit altijd met een eenvoudig toestel (Nikon Coolpix L1).

Nu wil ik echter een iets gesofisticeerder toestel, doch als leek weet ik niet echt wat voor mij het ideale toestel is.

Moet ik gaan voor een digitale Reflex genre Nikon D3000 of D5000
    of zou ik eerder kiezen voor een digitaal compact genre SONY DSC-HX1 of FUJIFILM FINEPIX HS10

Iemand die mij hierover wat eenvoudig advies kan geven, minpunten, pluspunten.

Het is niet de bedoeling dat ik wekelijks uitstappen zou maken om foto's te nemen, wel dat ik op vakanties, weekendjes, uitstappen, etc. mijn foto's naar een hoger niveau kan tillen.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Dank
    Canon Eos 550D Body / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS / Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 di ii vc pzd canon
    Toekan! reist de wereld rond:http://www.toekanblog.be

Re: Compact of Reflex

kijk eens naar de sony nex3 of nex5 misschien is dat datgene wat je zoekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      kijk eens naar de sony nex3 of nex5 misschien is dat datgene wat je zoekt
      Foei, een Nex aanraden, hoe durf je!

Comment

sorry, is inderdaad nen uitschuiver.

Comment

Wel, draai en keer het zoveel je wil, een DSLR is steeds een stapje hoger dan een compact of bridge camera, ik moet nog altijd de eerste bridge of compact tegenkomen die betere resultaten geeft dan mijn DSLR. Iemand die zo'n toestel kent mag me altijd een seintje geven, en de NEX toestellen, die reken ik eerder bij de DSLR afdeling, je moet daar tenslotte toch ook lenzen vervangen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik ben gegaan voor een compact-toestel

een Panasonic DMC-FZ38
            Canon Eos 550D Body / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS / Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 di ii vc pzd canon
            Toekan! reist de wereld rond:http://www.toekanblog.be

Comment

Wat denk je van de Lumix FZ100?
              Slaat alle andere compacts weg!
              hier staan mijn eerste platen:

http://leonphoto.woelmuis.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LeonDorsey Bekijk bericht
                Wat denk je van de Lumix FZ100?
                Slaat alle andere compacts weg!
                Niet overdrijven he, een sensor met een pixeldichtheid van 50MP/cm² zal aan de ruiseigenschappen niet veel goed doen, de Fuji HS10 zit al aan 36MP/cm² en die vertoont al snel ruis bij hogere iso's, als je dan de resultaten zag van de Fuji S100FS met z'n 19MP/cm², die waren tenminste goed voor een bridge. De Fuji F30 indertijd met zijn 6 milj pixels en 14MP/cm² gaf ongelofelijke goede resultaten en dat voor een compact.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De nex schijnen goede foto's te maken, jammer dat de vormgeving zo ongelooflijk lelijk is en de lenzen nog groter zijn dan de body.
                  Mijn ervaringen met de PEN en de Lumix GF1 hebben zeer goede foto's opgeleverd, vooral in combinatie met de Oly 17 en 14-42mm en de Panasonic 20, 14-45 en 45-200 objectieven.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    en de NEX toestellen, die reken ik eerder bij de DSLR afdeling, je moet daar tenslotte toch ook lenzen vervangen.
                    Maar zelfs die halen het nog niet van een dslr..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                      Maar zelfs die halen het nog niet van een dslr..
                      Mooie veralgemening... Maar wat vergelijk je eigenlijk ?

En hoe dan ook: Nex en dslr als productgroepen op zich qua beeldkwaliteit vergelijken is weinig zinvol. Beide hebben hetzelfde sensorformaat, geen spiegel ertussen (toch niet wanneer de foto gemaakt wordt), en komen op technisch vlak dus op dezelfde manier tot een eindresultaat.
                      Wat je als verschil kan krijgen, is bv. wat je ook binnen een merk ziet bij het gebruik van nieuwere versies van een sensor, of een verdere evolutie van firmware.
                      Dat zie je ook in de resultaten op DPReview of DxOMark. Vergelijk op DPR de beelden van de Martinifles op iso 6400 maar eens, bv. Nex-5N, D7000, 7D,...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Mooie veralgemening... Maar wat vergelijk je eigenlijk ?
                        Ik denk dat de vergelijking in de eerste plaats mag slaan op de lenzen. Het body... nouja, voor de pixelpeepers onder ons is dat nog belangrijk; ik ben zelf vooral met fotografie bezig. En daarbij is de lenskeuze veel belangrijker dan het feit of ik die nu op m'n stokoude 10D of m'n jongere 1D mk IV schroef. Ik heb foto's gezien van de Nex, waar ik met plezier zou voor tekenen. Dit lijkt me dan ook een discussie waar weinig heil van valt te verwachten. De vraag was: fotografie naar een hoger niveau tillen. Zowel een intro-DSLR als een Nex komen hiervoor in aanmerking. Pas als we met geld gaan brassen om zeer heldere en snelle lenzen te kopen, wordt het een heel ander verhaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maitre Renard Bekijk bericht
                          Ik heb foto's gezien van de Nex, waar ik met plezier zou voor tekenen. Dit lijkt me dan ook een discussie waar weinig heil van valt te verwachten. De vraag was: fotografie naar een hoger niveau tillen. Zowel een intro-DSLR als een Nex komen hiervoor in aanmerking.
                          Inderdaad. Vandaar mijn vraag aan Marc wat hij aan het vergelijken was, want zelfs voor wie graag pixels peept zijn er Nex-oplossingen die ergens bovenaan eindigen.

Uiteindelijk hangt bij deze keuze het meeste af van wat men met dat toestel wil gaan doen.
                          Ik heb zelf nog altijd een dslr en een aantal lenzen, en daarnaast Nex met 2 lenzen als kleinere/lichtere set, en zelfs een compactje voor als de foto's écht bijzaak worden... Elk daarvan is goed op zijn eigen terrein.
                          Maar er zijn natuurlijk nog altijd mensen die het principe "hoe groter, hoe beter" hanteren. Ook prima, als men daar gelukkig mee is .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                          X