Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste spiegelreflexcamera

Hmmm, konijnenberg is wel behoorlijk duur.
    De D5100 met 18-55 kost bij bol 509 en bij konijnenberg 589!:O
    Dat verschil vind ik toch wel erg groot.
    Kan ik met de 18-55 anders niet lang genoeg vooruit? Dan hou ik wat geld over voor andere dingen.
    Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
    35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
      Maar de D90 kan niet filmen en dat wil ik sowieso gaan doen
      D90 kan wel filmen,weliswaar niet in full HD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
        Oh sorry dat heb ik dan verkeerd gezien haha;P
        Maar dat lijkt me een te high end toestel om mee te beginnen. Het wordt tenslotte mijn eerste spiegelreflexcamera. Met de bridge camera van mijn ouders heb ik ook al veel gefotografeerd dus de basisprincipes ken ik wel.
        Ik zit alleen met het probleem of ik gelijk al een 18-105 lens of de standaard kitlens moet gebruiken. En of de voordelen van de D5100 het extra geld wel waard zijn tegenover de D3100.
        Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
        35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
          Sorry, inderdaad, D90 kan filmen (720p@24fps).
          Maar heeft geen autofocus tijdens het filmen en geen geluid opname (noch aansluiting voor microfoon) en dat zijn toch wel heel handige features.
          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Hmmm, konijnenberg is wel behoorlijk duur.
            De D5100 met 18-55 kost bij bol 509 en bij konijnenberg 589!:O
            Dat verschil vind ik toch wel erg groot.
            Kan ik met de 18-55 anders niet lang genoeg vooruit? Dan hou ik wat geld over voor andere dingen.
            Prijzen verschillen. Bol is dan weer 120€ duurder voor de combi van D5100 met 18-55VR en 55-200VR.
            Enkel met een lens 18-55 ga je heel snel een tweede met wat meer bereik bijkopen. De 18-105VR is echt een heel goeie keuze.

Comment

Maar de D90 kan niet filmen en dat wil ik sowieso gaan doen
              Een D90 heeft wel een filmfunctie hoor...
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                Een D90 heeft wel een filmfunctie hoor...
                Zeker en vast : een copy en paste vanuit deze website :

SLR met HD-filmfunctie

Met de komst van de Nikon D90 zal je jouw beeld van de spiegelreflexcamera flink moeten bijstellen. Natuurlijk heeft hij de krachtige technologie van zijn voorgangers geërfd en verbeterd. Het zit hem echter in de aanvullingen. De D90 heeft nog een aantal goede kaarten op tafel liggen. Wat dacht je van de HD-filmfunctie? Je legt bewegende beelden vast in 1280 x 720p met 24 beelden per seconde. De ingebouwde speaker en microfoon maken van deze SLR een volledig werkende camcorder. Een videocamera met de voordelen van de hoogwaardige technologie in de D90. Live view mag dan niet ontbreken. Je hoeft niet door de viewfinder te kijken om te zien wat je doet. De beelden verschijnen gewoon live op het grote 3 inch LCD-scherm. Het scherm is op z'n zachts gezegd helder, maar met 920.000 pixels kan je beter spreken van een kleurexplosie. Dit beperkt zich niet alleen tot de monitor. De Nikon D90 is compatibel met HDTV. Bekijk je foto's en filmpjes in het grootst mogelijke formaat en kwaliteit.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Klopt ik weet nu dat ie kan filmen, maar zonder geluid en dat is wel jammer.
                  Maar jullie zeggen dus dat ik het beste een 18-105VR moet halen? Dan die van nikon of een tamron of sigma?
                  35mm f/1.8G

Comment

Wat denken jullie hiervan?
                    http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?products_id=25807{1}1
                    35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Zeker en vast : een copy en paste vanuit deze website :

SLR met HD-filmfunctie

Met de komst van de Nikon D90 zal je jouw beeld van de spiegelreflexcamera flink moeten bijstellen. Natuurlijk heeft hij de krachtige technologie van zijn voorgangers geërfd en verbeterd. Het zit hem echter in de aanvullingen. De D90 heeft nog een aantal goede kaarten op tafel liggen. Wat dacht je van de HD-filmfunctie? Je legt bewegende beelden vast in 1280 x 720p met 24 beelden per seconde. De ingebouwde speaker en microfoon maken van deze SLR een volledig werkende camcorder. Een videocamera met de voordelen van de hoogwaardige technologie in de D90. Live view mag dan niet ontbreken. Je hoeft niet door de viewfinder te kijken om te zien wat je doet. De beelden verschijnen gewoon live op het grote 3 inch LCD-scherm. Het scherm is op z'n zachts gezegd helder, maar met 920.000 pixels kan je beter spreken van een kleurexplosie. Dit beperkt zich niet alleen tot de monitor. De Nikon D90 is compatibel met HDTV. Bekijk je foto's en filmpjes in het grootst mogelijke formaat en kwaliteit.
                      Hieruit maak ik op dat er wel geluid wordt opgenomen. Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Kunnen we stoppen over het verhaal van de D90?:P ik ga die toch niet halen.
                        Ik zit nu vooral naar de D5100 of mischien toch de D3100 te kijken. met name welke lens.
                        35mm f/1.8G

Comment

Beeldstabilisatie op een lens met en grote brandpuntsafstand (200mm) heeft toch zijn voordeel.
                          M.a.w. de aanbieding op Digitalstreet van de D5100 + 18-105VR voor 668€, zou ik niet laten liggen.

Comment

Die leek mij ook al wel netjes ja.
                            Heeft iemand toevallig ervaring met de nikon 18-105 AF S lens?
                            35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                              Kwestie van persoonlijke voorkeur
                              even terzijde de keuze tussen een 5100 of een d90 zou ik zeker voor de D90 gaan .
                              Ik niet. Als het puur op beeldkwaliteit aankomt, klopt de D5100 de D90 K.O. Beter dynamisch bereik, beter op hoge ISO waardes en betere kleurdiepte (zie dxomark). De D5100 heeft wel geen ingebouwde focusmotor, maar ik vind de uiteindelijke beeldkwaliteit het belangrijkste aspect van een camera.
                              Last edited by jocau; 18 mei 2012, 20:11.
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Een goede tip voor jou
                                Ga gewoon voor die nikon d5100 kit met de 18-55. Hier ga je eerste je toestel mee leren kennen etc... De 5100 is een leuke camera, ik heb deze zelf ook dus ik kan uit ervaring spreken. Als je die 18-105 neemt ben je in mijn ogen te veel geld kwijt. In plaats daarvan kun je dan beter die kit met 18-55 nemen en daarbij die 70-300 van Tamron met beeldstabilisatie. Zeer mooie lens voor zijn prijs. Dan heb je meteen ook een leuke zoom erbij
                                Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen.
                                Oja prijs tov 5100 met 3100 is het zeker waard
                                Grts

Comment

Working...
                                X