Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D streep door beeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 5D streep door beeld

Inmiddels een aantal tests gedaan. Het is geen laserschade vermoed ik, want het probleem doet zich niet altijd voor. Bovendien is bij laserschade de lijn meestal wit, hier lijkt het een reeks hot pixels te zijn.

Het probleem doet zich alleen voor bij ISO waardes boven de 800, op de testfoto's die ik nam bij de verkoper zat ik op ISO 100 dus toen was het niet zichtbaar. Een exposure met de bodykap er op en een hoge iso waarde laat het volgende zien:

De lijn is duidelijk zichtbaar. Jammer want ik vind het nu al een zeer goeie camera vergeleken met mijn 40D

Ik laat nog weten hoe het afloopt met de verkoper, maar hij heeft inmiddels eens door zijn foto's zitten bladeren en hij erkent dat hij het soms ook ziet, maar dat het hem nooit eerder was opgevallen. (was een huis-tuin-keuken fotograaf met een 28-300 tamron op een 5D... dat ruikt niet naar een pro )
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

helaas een perte totale daar een 5D ... dus zal de verkoper de handel moeten terugnemen .
      Op grond waarvan ? De verkoper moet helemaal niks terugnemen !

Ik koop zelf ook (altijd) 2e hands, slechts één keer een serieuze miskoop begaan, da's het risico en daar moet men zich altijd van bewust zijn. Als koper is dat natuurlijk flink balen he, I know the feeling...
      Last edited by Petertje; 16 mei 2012, 12:08.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

toch maar eens langs een degelijke fotoboer passeren en eens laten nakijken. Je weet nooit wat daar het resultaat van is.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
          Inmiddels een aantal tests gedaan. Het is geen laserschade vermoed ik, want het probleem doet zich niet altijd voor. Bovendien is bij laserschade de lijn meestal wit, hier lijkt het een reeks hot pixels te zijn.

Het probleem doet zich alleen voor bij ISO waardes boven de 800, op de testfoto's die ik nam bij de verkoper zat ik op ISO 100 dus toen was het niet zichtbaar. Een exposure met de bodykap er op en een hoge iso waarde laat het volgende zien:

De lijn is duidelijk zichtbaar. Jammer want ik vind het nu al een zeer goeie camera vergeleken met mijn 40D

Ik laat nog weten hoe het afloopt met de verkoper, maar hij heeft inmiddels eens door zijn foto's zitten bladeren en hij erkent dat hij het soms ook ziet, maar dat het hem nooit eerder was opgevallen. (was een huis-tuin-keuken fotograaf met een 28-300 tamron op een 5D... dat ruikt niet naar een pro )
          Ik wil zeker niet nog meer zout in de wonde strooien, maar enerzijds is die streep inderdaad goed te zien, maar ik zie links en rechts nog vreemde pixels verschijnen in dat zwarte beeld.
          En eerlijk gezegd niet weinig ook...
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

@ Petertje.
            Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat iedere verkoop, ook tussen twee particulieren, beschermd was door de wet. Als dat zo is dan heeft de koper een week tijd om de goederen terug aan de verkoper te bezorgen en dan wordt de koop ongedaan gemaakt met teruggave van de koopsom. Maar ik herhaal, ik kan mis zijn.
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

dan denk ik dat je je vergist. Bij verkoop tussen partikulieren is er geen terugname of terugbetalingsplicht.
              Als nu blijkt dat het toestel effectief zo weinig kliks heeft zou ik toch eens aan Canon vragen wat zij kunnen betekeken.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Je hebt altijd verhaal bij (verborgen) gebreken.
                Een verkoop tussen particulieren wordt geregeld door het Burgerlijk Wetboek.
                Daar is er een artikel 1641 dat zich bezig houdt met de garantie van verborgen gebreken.
                "De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemt, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij de gebreken gekend had, de zaak niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht."
                Deze garantieverplichting is van toepassing op elke verkoper, professioneel of niet.
                De koper kan het goed teruggeven met terugbetaling van de prijs die betaald werd of het goed houden en een deel van de betaalde prijs eisen. Indien de verkoper op de hoogte was van de gebreken dan kan daarenboven nog een schadeveroeding gevraagd worden.

Comment

en artikel 1643
                  Hij moet instaan voor de verborgen gebreken, zelfs wanneer hij die niet gekend heeft, tenzij hij in dat geval bedongen heeft dat hij tot geen vrijwaring zal zijn gehouden.

je hebt recht op terugbetaling artikel 1644 of gedeeltelijke compensatie

Comment

Daar is er een artikel 1641 dat zich bezig houdt met de garantie van verborgen gebreken.
                    "De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemt, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij de gebreken gekend had, de zaak niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht."
                    Deze garantieverplichting is van toepassing op elke verkoper, professioneel of niet.
                    De koper kan het goed teruggeven met terugbetaling van de prijs die betaald werd of het goed houden en een deel van de betaalde prijs eisen. Indien de verkoper op de hoogte was van de gebreken dan kan daarenboven nog een schadeveroeding gevraagd worden
                    Wist ik niet, weer iets bijgeleerd dus, mooi.
                    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

het zou kunnen dat het een kras is op de filter voor de sensor (niet op de sensor zelf)
                      spiegel eens opklappen en proberen te controleren ; je hebt nu al een idee van de locatie waar je moet kijken .
                      een andere test die je kan doen is een aantal foto's maken op bv blauwe achtergrond met verschillende diafragma's ; hier moet een duidelijk verschil te zien zijn qua hardheid vd eventuele kras bij 5.6 en 22 (mss zie je het zelfs niet bij 5.6)

hoop niet dat Canon je een duidelijk antwoord zal geven ; dat is binnen sturen en bestek betalen .
                      is het een kras op de filter , vervangen ze bij Canon de ganse boel (filter en sensor) en kost minimum 1000€ .(plus BTW denk ik?)
                      bij Canon beweren ze dat dit niet anders kan ....maar het kan wel anders ; kijk eens hier indien het nodig moest zijn de filter te vervangen : http://shop.lifepixel.com/5-Scratche...rvice-p64.html
                      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

lijkt mij toch geen kras hoor als er een volledige rij pixels van boven naar beneden raar aan het doen is. bij lcd schermen heb je ook wel eens zo'n uitval van een rij pixels, meestal geen goed teken en vervangen ze het panel. en idd wat zijn al die andere pixels op het scherm?
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

is duidelijk geen kras maar een technisch deffect in de sensor zelf.
                          een kras kan je nooit zo mooi recht hebben.
                          lijkt me een duur aangelegenheid om te laten fixen, met 1000 euro kom je er niet vanaf denk ik.

Comment

Het zou de beeldsensor zelf zijn, slecht nieuws dus.

Inmiddels aan het onderhandelen met de vorige eigenaar, hopelijk komt het allemaal goed, maar ik heb er een goed oog in
                            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                              helaas een perte totale daar een 5D ... dus zal de verkoper de handel moeten terugnemen ... laat hier even weten hoe dit afloopt
                              Enne ... enig nieuws ?

Comment

Working...
                              X