Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

Oorspronkelijk geplaatst door colin beijers Bekijk bericht
    @ superdaantje wat raad je aan dan want de canon 1000d is echt een instapmodel he. dus beter objectieven heb ik later misschien iets aan maar op deze camera heeft het bijna geen nut (denk ik )
    en die 70-200 2.8 of 4?
    Goede objectieven hebben meer nut dan een camera upgrade. Vergis je niet in de objectieven. En de 1000D is nog niet zo slecht als je deze nu doet overkomen. Dat van instapmodel zit vaak tussen de oren. Heb platen voorbij zien komen met deze camera daar mogen vele nog van dromen dat ze deze kunnen maken met bijvoorbeeld een 5DII

Ik miste negen van de tien keer de mm onder de 24 als ik de 24-105 gebruikte op de 7D. En de 17-40 vond ik persoonlijk het bereik niet prettig. De 17-40 de deur uitgedaan en vervangen voor de 17-55. Dit was toch wel een super objectief f/2.8, IS en ragscherp. Vond deze beter presteren dan de 17-40 (op crop)

17-55 en de 70-200 was voor mij een ideale combinatie (voor algemeen gebruik)

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de Canon 15-85

Comment

Mag ik je vragen wat je eigenlijk van plan bent om te gaan fotograferen ? grts

Comment

@Mr Zero vooral sport en natuur, vogels af en toe.

Comment

Dit is al heel erg breed en kun je nog steeds alle kanten mee op

Wat voor sport:
          -Binnen in sport zaal (bijvoorbeeld zaal voetbal)
          -voetbal wedstrijd buiten (overdag of avonds)
          -schaken (binnen of buiten) ?

Natuur/vogels is ook een breed begrip. Wellicht specificeren ? ;-)

Comment

@TS

Je komt met de goede argumenten om voor een x0D te kiezen.
            Wanneer je een foto van een 1000D en 50D naast elkaar legt zal je het verschil niet zien.
            Wanneer je met een 1000D of 50D aan de slag gaat merk je het verschil meteen.
            Namelijk het comfort waar je zelf al over schreef.

Wanneer jij je lenzen niet als beperkende factor ziet zou ik die gewoon houden.
            Wanneer je wat meer op BD leest lijkt het alsof alleen de allerbeste en allerduurste lenzen goed genoeg zijn als je iets meer wil dan een vakantiefoto maken.
            Dit wordt m.i. soms tot het idiote doorgedreven.

Kortom, ben je tevreden over je lenzen en vind je de houvast en bediening van de 50D een stuk prettiger dan van de 1000D dan is m.i. de aanschaf van een 50D een goede zet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Goede objectieven hebben meer nut dan een camera upgrade.
              Volgens mij niet als iemand de body te klein vind en geen klachten heeft over zijn objectieven.

Comment

Klinkt allemaal heel erg leuk wat je zegt. Echter gaf/geeft TS zelf aan in een eerdere post te kijken na aantal objectieven van de L serie. Dit word niet aangehaald door de leden die reageren, maar TS snijd het onderwerp zelf aan.
                Namijn inziens zijn L objectieven niet per definitie beter dan EF-s objectieven. Canon 17-55, 15-85 en 10-22 zijn bijvoorbeeld erg goede objectieven voor de crop body. Natuurlijk zijn er ook goedkopere varianten/aternatieven van Sigma en Tamron

Ben nog steeds van mening dat upgraden van objectieven een goede optie is of dit nu Canon of bijvoorbeeld Tamron is.

Als topic lees. Geeft mijn persoonlijk het gevoel dat men zoekt naar een rechtvaardiging voor een nieuwe body, omdat de 1000D waarschijnlijk niet stoer genoeg is ?
                Eerlijk bekennen dit heb ik ook lang gedacht tot dat ik voor paar weken terug. Mijn 70-200 op een 1000D geschroefd had. En was toch wel heel erg onder de indruk van de IQ. De 1000D was voorzien van een batterij grip wat het toch wel stuk prettiger vasthouden was met deze combinatie.

Het is en blijft de keuze van TS. Men kan en mag je eigen mening formuleren.

/me off in dit topic ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                  De 1000D was voorzien van een batterij grip wat het toch wel stuk prettiger vasthouden was met deze combinatie.
                  das dan ook een tip die de TS kan meepikken, een grip aanschaffen, dit zal ook een wereld van verschil maken enigzins.
                  hij kan bvb nu perfect al met het budget dat hij zou uitgeven aan een 50d in occassie, een grip kunnen aanschaffen voor zijn 1000d en dan ook nog een betere third-party lens.

voor de kitlenzen zoals iemand aanhaalt, je kan hier perfect tevreden over zijn maar je moet rekening houden dat een 'betere' body ook deels kwalitatievere lenzen vraagt. Waarom wordt anders de 60d of 7d met een 17/15-85 verkocht als kitlens in de meeste winkels en een 550/600d met een 18-55 IS II? Zal m.i. ook niet zonder reden zijn.
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Daan, ik ben met je eens dat voor IQ beter objectieven meer zin hebben dan de 50D.

Wat ik vaak zie op BD is dat er peperduur materiaal wordt geadviseerd terwijl de TS daar geen nood aan heeft.
                    Hij geeft aan dat de 1000D hem niet prettig in de hand ligt en de 50D wel.
                    Hij geeft niet aan dat bijvoorbeeld CA van de kitlens hem de keel uithangt of handmatig scherpstellen zo lastig is dus waarom dure lenzen adviseren?
                    Die kan hij later ook nog kopen als beperkingen van de lens hem parten beginnen te spelen.

Die grip vind ik inderdaad een goede tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      maar je moet rekening houden dat een 'betere' body ook deels kwalitatievere lenzen vraagt. Waarom wordt anders de 60d of 7d met een 17/15-85 verkocht als kitlens in de meeste winkels en een 550/600d met een 18-55 IS II? Zal m.i. ook niet zonder reden zijn.
                      Ben je een cirkelredenering aan het maken?

De sensor van de genoemde body's is alvast hetzelfde.

Misschien is het andersom zodat een betere lens een betere body vraagt.
                      Bijvoorbeeld een 'betere' lens met snellere AF moet aangestuurd worden door een body die de snelheid daadwerkelijk kan bieden.
                      En is het AF-systeem in de door jouw genoemde body's hetzelfde?

Comment

@heaucheneaudt ik vind tot niet toe nog niet beperkt ben door de kitlens, maar echter wel door mijn telelens omdat deze voor sport (vooral binnen) het met af en lichtsterkte niet aan kan, ook vind ik dat de af in een sporthal erg begint te hunten, en naar mijn mening is er meer dan genoeg licht in de sport hal. ik denk zelf dat ik eerst de telelens doe up-graden en daarna pas mijn body, maar als het budget het toelaat natuurlijk tegelijk.
                        M.V.G. Colin

Comment

wat ik trouwens ben vergeten te melden, de sporten die ik fotografeer zijn vooral auto's en volleybal, maar die laatste is vooral van mijn eigen vader en moeder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door colin beijers Bekijk bericht
                            ik denk zelf dat ik eerst de telelens doe up-graden en daarna pas mijn body, maar als het budget het toelaat natuurlijk tegelijk.
                            M.V.G. Colin
                            Kun je ook doen.
                            Ik wil je er niet van weerhouden een goede (en evt. dure) lens te kopen.
                            Ik heb je probleem gewoon verkeerd begrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Ben je een cirkelredenering aan het maken?

De sensor van de genoemde body's is alvast hetzelfde.

Misschien is het andersom zodat een betere lens een betere body vraagt.
                              Bijvoorbeeld een 'betere' lens met snellere AF moet aangestuurd worden door een body die de snelheid daadwerkelijk kan bieden.
                              En is het AF-systeem in de door jouw genoemde body's hetzelfde?
                              waarom zijn er hier dan pakken leden die duidelijk hebben aangegeven dat op een oude 350d ze mooiere foto's bekwamen dan bvb met hun recentere 50d of 7d met een 17-85 kitlens op geschroefd?

maar goed, ik zal de stommerik zijn blijkbaar in uw gedachtengang
                              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                                waarom zijn er hier dan pakken leden die duidelijk hebben aangegeven dat op een oude 350d ze mooiere foto's bekwamen dan bvb met hun recentere 50d of 7d met een 17-85 kitlens op geschroefd?

maar goed, ik zal de stommerik zijn blijkbaar in uw gedachtengang
                                Ik vind je geen stommerik.

Jij stelt dat een betere body betere lenzen vraagt.
                                Ik draai het om en stel dat de betere lenzen betere body's vragen.
                                Uiteindelijk is het de combinatie die het hem doet.

Comment

Working...
                                X