Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    Mijn 85/1.8 gebruik ik heel veel op mijn D90 voor close-ups, café-concertjes edm. Vind het een fantastische lens, maar ben een beetje bang om op FF mm's te kort te komen en zou moeten investeren in bv. een 135/2.0
    Of je zet de D600 in DX-mode en dan heb je hetzelfde als op de D90
    www.benbammens.be

    Comment


    • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

      Helemaal met je eens Ben. Ik denk zo ook over de d800. Als je daar een dx lens op gebruikt heb je nog 16mp (die een veel betere kwaliteit hebben als de 10 mp van mijn d80).
      Groeten Remco.

      Comment


      • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

        Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
        Of je zet de D600 in DX-mode en dan heb je hetzelfde als op de D90
        kan je dan niet beter gewoon ff fotograferen en zelf croppen?
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

          Ja, behalve als je er een fullframe lens op hebt. Al met al hou je toch nog 10,6 mp over!
          Groeten Remco.

          Comment


          • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

            twijfel om extra body te kopen waardoor D7000 gebruikt zou worden als backup.

            Door de komst van de D600 lijkt een D700 voor mij minder interessant.
            voordelen voor mijn persoonlijk als D600 er zou komen:
            - SD kaartjes herbruikbaar (heb reeds 64GB aan SD geheugen) ? - CF is veel kostelijker
            - EN-EL15 batterij (?) kan gebruikt worden door mijn beide toestellen
            - U1 en U2 functie is eigenlijk wel enorm handig om snel te wisselen

            Als ruisverhoudingen beter doen dan D7000 zal keuze voor mij makkelijker worden.
            Zouden D700's nog zakken in prijs tov D600 ?
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

            Comment


            • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

              Ik ga alvast nog een D90 kopen om de wachttijd tot de komst van de D600 te overbruggen
              www.benbammens.be

              Comment


              • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Als die echt zijn....dan ziet dat er goed uit! En inderdaad zoals verwacht een D7000 like body (met scene selectie zelfs)...

                Precies wat ik verwacht had...en dan ook niet raar dat de D400 hoger geprijsd ligt als deze D600...
                Jaja op die scene wachten we dus echt in FF !!!!!!!!!!!!!!

                Comment


                • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                  Jaja op die scene wachten we dus echt in FF !!!!!!!!!!!!!!
                  En waarom niet?
                  Het tijdperk dat FF voorbehouden was voor profs, would-be profs en snobs is weldra defintief voorbij.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    En waarom niet?
                    Het tijdperk dat FF voorbehouden was voor profs, would-be profs en snobs is weldra defintief voorbij.
                    Exact mijn gedachte


                    En alleen maar goed voor de prijsontwikkeling van de sensoren
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                      Volgende stap wordt gewoon het middenformaat
                      Groeten Remco.

                      Comment


                      • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                        Niet bij Nikon en Canon denk ik.....dan moet er een volledig nieuw systeem gemaakt worden...

                        Volgende stap is, dat net als vroeger...de body belangrijker wordt in de prijs...immers dat 35mm filmrolletje kon net zo goed in een goedkopere camera als in een pro toestel
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                          Het is een heel interessante dslr. Heb nu een D7000, mss die wisselen in de toekomst met D600...
                          http://xstreamdigital.be

                          Comment


                          • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
                            Ik ga alvast nog een D90 kopen om de wachttijd tot de komst van de D600 te overbruggen
                            Waarom een D90 ?

                            Koopt u niet beter een D7000 ?
                            Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                            Comment


                            • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                              Heb mijn reactie op verkeerde plek gedropt sorry
                              Last edited by dbf; 14 juli 2012, 14:07.

                              Comment


                              • Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                                hopla D600 blijkbaar verwacht op of rond 13 september.

                                klik

                                via www.theverge.com
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X