Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Als die echt zijn....dan ziet dat er goed uit! En inderdaad zoals verwacht een D7000 like body (met scene selectie zelfs)...

Precies wat ik verwacht had...en dan ook niet raar dat de D400 hoger geprijsd ligt als deze D600...
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

En net nu de D7000 zo interessant is van prijs

Even afwachten wat deze gaat kosten. Hij zou zelfs nog 11MP hebben in DX-crop modus dus dan blijven mijn DX lenzen voorlopig nog bruikbaar ook
      www.benbammens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
        En er zijn al foto's van. Hij gaat er komen dus!

http://nikonrumors.com/2012/06/14/fi...=Google+Reader
        Komen doe ie zeker, maar of de foto's ook echt zijn dat is een ander verhaal.
        Kwestie van geduld. Niet alleen van aankondiging, maar ook van levering...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ja, hallo... Nikon is goed bezig...

Comment

Twijfel, twijfel, twijfel
            Wachten op deze (hoe lang nog?) of investeren in een D7000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ElkeS Bekijk bericht
              Twijfel, twijfel, twijfel
              Wachten op deze (hoe lang nog?) of investeren in een D7000
              Het ligt eraan wat je nu hebt...

Ik heb een D90 en een D7000 zou wel een stapje vooruit zijn maar zal geen wereld van verschil maken dus ik kan voorlopig nog wel verder...

Er wordt verwacht dat er zoveel vraag zal zijn naar de D600 dat Nikon de vraag niet zal kunnen volgen (zoals nu met de D800) en het pas tegen het einde van het jaar zal zijn dat ze geleverd kunnen worden.
              www.benbammens.be

Comment

Nu heb ik een D3100, ik ben er mee begonnen als basismodel, maar nu zou ik toch stilaan een trapje hoger willen. Als de D600 dit jaar nog uitkomt wil ik gerust wachten, maar wachten tot volgend jaar... zie ik niet zitten. Mijn D3100 is nu niet zo slecht natuurlijk, maar heeft toch zijn beperkingen als fotografie net een iets uitgebreidere hobby aan het worden is.

Comment

Het ligt eraan wat je nu hebt...

Ik heb een D90 en een D7000 zou wel een stapje vooruit zijn maar zal geen wereld van verschil maken dus ik kan voorlopig nog wel verder...

Er wordt verwacht dat er zoveel vraag zal zijn naar de D600 dat Nikon de vraag niet zal kunnen volgen (zoals nu met de D800) en het pas tegen het einde van het jaar zal zijn dat ze geleverd kunnen worden.
                  Ligt er ook aan of je een FF wilt of niet...het lijkt wel of iedereen een soort van mystieke meerwaarde aan de FF size sensor hangt, don't get me wrong...er zijn zéker voordelen...maar ook "nadelen" (helemaal voor mensen met DX objectieven)...

Ik zie een D600 dan ook niet persé als een logische stap komende van bijv. een D7000...de D400 zou dan een veel logischere stap zijn...tenzij juist FF alle voordelen biedt.

Comment

Het aantrekkelijke aan de D600 is dat hij nog 11MP zou hebben in DX-crop dus mijn DX lenzen zouden nog bruikbaar blijven...
                    www.benbammens.be

Comment

Het aantrekkelijke aan de D600 is dat hij nog 11MP zou hebben in DX-crop dus mijn DX lenzen zouden nog bruikbaar blijven...
                      Geloof me....dat is een redelijke "non" feature...leuk voor als je bepaalde objectieven nog mist...maar een FF kopen om in DX mode te gebruiken...zonde van je geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Geloof me....dat is een redelijke "non" feature...leuk voor als je bepaalde objectieven nog mist...maar een FF kopen om in DX mode te gebruiken...zonde van je geld
                        Maar mijn 85mm 1.8 en 50mm 1.4 lenzen zouden dan wel weer heel goed bruikbaar zijn
                        www.benbammens.be

Comment

En waarom is je 85/1.8 en 50/1.4 niet bruikbaar zijn op FF? Beide zijn full-frame objectieven.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                            En waarom is je 85/1.8 en 50/1.4 niet bruikbaar zijn op FF? Beide zijn full-frame objectieven.
                            Ik bedoelde ook dat deze lenzen heel bruikbaar zouden zijn op de D600 In de FX modus bedoelde ik (maar ik begrijp de verwarring aangezien ik dat niet vermeld had...)
                            www.benbammens.be

Comment

M'n 85/1.8 gebruik ik nu heel veel op de D700. Voor FF lag ie in de kast. :-)
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Mijn 85/1.8 gebruik ik heel veel op mijn D90 voor close-ups, café-concertjes edm. Vind het een fantastische lens, maar ben een beetje bang om op FF mm's te kort te komen en zou moeten investeren in bv. een 135/2.0
                                Nikon Df

Comment

Working...
                                X