Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aanschaf nieuwe camera

Misschien ook de Fuji X-S1 eens bekijken, deze heeft dezelfde sensor als de Fuji X-10, maar met een groter zoombereik . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Persoonlijk vind ik deze Fuji X-S1 te zwaar (bijna 1kg). Wat ik zoek is een camera met een lichtsterke (f/2-f2.8) korte zoomlens (vb 24-96 vast of wisselbaar) of mss een lichtsterke pancake lens van 24mm + een portretlens. De 24mm zou ik gebruiken op reis, waar de grootste moeilijkheid is mooie foto's te maken in interieurs (kerken, kastelen, abdijen etc...) zonder flash. Details die niet bereikbaar zijn (vb plafond) zou ik willen uitcroppen ipv inzoomen, maar dan heb je ook een camera nodig die een hoge resolutie heeft en weinig ruis bij hoge isowaarden. Ik weet ni of dit een goeie manier van doen is, maar het maakt in ieder geval de camera veel lichter. Belangrijk vind ik ook een draaibare LCD, wat de camera dan weer een beetje zwaarder maakt. Ik heb zopas gelezen dat Samsung een nieuwe camera heeft uitgebracht, de NX20. Samsung heeft een 16mm lens f/2.4 en een 60mm f/2.8. Mss is dat een optie.
      Morgen ga ik naar een fotografiebeurs in Gent, het is voor mij de eerste keer, ik weet dus niet wat ik daar kan verwachten. In ieder geval zal Canon België niet aanwezig zijn, hebben ze me telefonisch bevestigd, maar mss hebben er enkele winkels hun stand en zijn er verschillende camera's te bekijken. Is deze beurs bij jullie bekend ?
      bedankt voor je reactie.

Comment

ik vermoed dat het een beurs van Dipro is en die is wel interessant voor wat oude camera's en eventueel boeken. Er zijn niet echt fotowinkels aanwezig als het de Dipro beurs is. Wat jij zoekt zal je er volgens mij niet echt gaan vinden.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Da klopt, het is een beurs van dipro. Ik vermoed dat het dan zwaar gaat tegenvallen, als ik er nog naartoe ga. Maar waar kun je die camera's dan gaan bekijken, dat vraag ik me af ? Als winkels één of twee systeemcamera's in huis hebben mag je al tevreden zijn, en meestal zijn het dan nog altijd dezelfde. Is er dan geen beurs in België, waar je dat wel kan ?
          Bedankt voor de nuttige info.

Comment

Is er dan niemand die me kan zeggen waar (winkel, beurs etc.) je het meeste kans hebt om die verschillende systeemcamera's eens naast elkaar te kunneen bekijken en eens uit te proberen (tenminste vasthouden) ? ik vind hier ook niks over op het forum.

Comment

Bel eens met winkels als Media Markt

Comment

Zal ik doen, bedankt voor de reactie!

Comment

als eens gaan zien bij art en craft in gent (mariakerke)

grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

In Saturn en Media Markt kan je gewoon vragen om even een batterij in de camera te stoppen. Vooral Media Markt (in Antwerpen dan toch) heeft de meeste systeemcamera's (X10, NEX, G1X, GX1, Oly) gewoon staan

Comment

bedankt korandoke en potloodslijper. Ik ga er eens werk van maken.

Comment

Ik heb me de Canon G1X aangeschaft en ik moet zeggen dat de de IQ goed is. Ik heb wel twee puntjes van kritiek en ik vraag me af of Funcky dat ook heeft vastgesteld. Ik heb een storend Moiré effect wanneer ik bvb. de horizontale latjes van blinden (blaffeturen, houten luiken) fotografeer. Ook wit geverfde bakstenen interfereren.
                        Het is me ook opgevallen dat er sterk gecomprimeerd wordt in JPEG. De beste kwaliteit geeft me een bestandsgrootte van 2,5 à 4.5 MB. Ik heb ook een Canon ixus 850IS en die heeft slechts de helft aan pixels dan de G1X, en de bestandsgrootte is vergelijkbaar. Is het comprimeren ondertussen zoveel verbeterd ?

Comment

Working...
                        X