Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact voor sportfoto's binnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Compact voor sportfoto's binnen

Thanks
    Ik heb ondertussen toch een canon EOS 550D gekocht en ga nu op zoek naar de juiste lezen. Dit weekend al eens uittesten op het capoeira-event waar dochterlief, naast het turnen, ook aan deelneemt.
    Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
      Thanks
      Ik heb ondertussen toch een canon EOS 550D gekocht en ga nu op zoek naar de juiste lezen. Dit weekend al eens uittesten op het capoeira-event waar dochterlief, naast het turnen, ook aan deelneemt.

De EF 70-200mm F/2.8L
      De EF 24-70mm F/2.8L
      De EF 135mm F/2.0L (lijkt mij ook leuk indoor)
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

de 135 mm f2 is zeker een aanrader, maar kost 1000 €.
        de 85 mm f1.8 is ook goed, kost pak minder en is misschien een beetje kort.

Een basiscursus fotografie is de beste investering op dit moment, denk ik.

succes ermee!

Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
          de 135 mm f2 is zeker een aanrader, maar kost 1000 €.
          de 85 mm f1.8 is ook goed, kost pak minder en is misschien een beetje kort.

Een basiscursus fotografie is de beste investering op dit moment, denk ik.

succes ermee!

Ch.

100mm f2

Comment

Ik denk dat voor het ogenblik G1X van Canon de enige compact (vaste zoomlens 4x) op de markt is met een 18.7 x 14mm grote sensor (2.8-5.8 voor 28-112). Gezien zijn bijna te verwaarlozen ruis bij iso 6400 en zijn beeldkwaliteit lijkt me dit apparaat geschikt voor wat jij het nodig hebt. Hij weegt wel ongeveer 500g.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diadan Bekijk bericht
              Ik denk dat voor het ogenblik G1X van Canon de enige compact (vaste zoomlens 4x) op de markt is met een 18.7 x 14mm grote sensor (2.8-5.8 voor 28-112). Gezien zijn bijna te verwaarlozen ruis bij iso 6400 en zijn beeldkwaliteit lijkt me dit apparaat geschikt voor wat jij het nodig hebt. Hij weegt wel ongeveer 500g.
              Het gaat over sportfoto's, de AF van die G1X is niet goed genoeg voor actiefotografie.
              Bovendien is die lens ook alleen maar lichtsterk in de breedste stand, en zelfs op de langste stand zal je nog niet dicht genoeg kunnen izoomen op de actie.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                De EF 70-200mm F/2.8L
                De EF 24-70mm F/2.8L
                De EF 135mm F/2.0L (lijkt mij ook leuk indoor)
                Kijk eens bij "Aangeboden". Ik verkoop mijn ef 70-200mm f/2.8 voor 750 euro. 't Is maar een wenk. Of mag hier geen reclame gemaakt worden?

Comment

Bedankt allemaal.
                  Die 100mm f2 en 85 mm f1.8 is ga ik al eens bekijken.
                  OpaJM, bedankt voor het aanbod maar ik denk dat dat al een beetje te is voor mij. Ik begin net hè. Ga me eerst eens serieus moeten verdiepen in...
                  Gelukkig is het bijna zomervakantie en heb ik zeeën van tijd

Comment

Ik denk dat je het toestel fel onderschat voor hetgeen hij moet gebruikt worden. Het gaat hier ook om turnen in een goed verlichte zaal waar je heel dicht bij het onderwerp kunt komen. Vraag het maar aan Funcky die heeft zo een toestel in zijn bezit en hij is er erg tevreden over, ook over de AF.

Comment

Hopelijk blijft er hier nog iemand lezen. De titel kan ik immers niet veranderen...

Waar moet ik op letten wanneer ik zelf aan mijn instellingen ga prutsen om binnen foto's te trekken? Een echte noob vraag maar jammer genoeg heb ik niet genoeg tijd om heel het internet af te zoeken naar deftige info (ik heb al wel een boek besteld zodat ik tussendoor kan lezen wanneer ik geen pc beschikbaar heb)....

Comment

Je belichting : bij sport is de voornaamste factor (om het zaakje scherp te krijgen) de sluitertijd. En dan dan zal je binnen merken, dat je waarschijnlijk lenzen zal nodig hebben die aan een lage f-waarde kunnen werken (en die dus helaas duur zijn).

Stilstaande zaken kan je op een statief foto's van nemen. Dan speelt het geen rol dat je met een sluitertijd van 5 seconden zit, voor sport is dat helaas anders...
                        Binnen zal je dus in elk geval je ISO mogen opdrijven (en dus moeten leren leven met wat ruis op de foto's). Maar gelukkig bestaat er software die een groot deel van die ruis kan elimineren.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Dankjewel. Morgen zit ik zo'n 5 uur in de sporthal dus dan heb ik wel even de tijd om alles uit te testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                            Ik doe al eens turnwedstrijden en kan je mijn ervaringen, op- en aanmerkingen hierover mee geven. Die gaan trouwens ook op voor andere indoorsporten (basket, volleybal, ijs- en in-line hockey) die ik ook al op de gevoelige sensor vastlegde. Zonder degelijk (semi-pro) materiaal, laat staan met een compact of bridge kom je er gewoon niet toe een fatsoenlijke foto af te leveren. Een toestel die kwaliteit levert op minimum 3200 iso, mogelijkheid tot RAW en een snelle tele (genre 200 / 2.8) is een vereiste. Je combinatie gaat ook snel moeten kunnen autofocussen met zulke openingen dus ...
                            Tenzij je een foto wil van het podium en je op twee meter afstand met flash mag fotograferen
                            Ter info : ik doe die wedstrijden met een combi D700 / VR 200 2.8 en dan dien ik nog flink wat te postprocessen. Het is gewoon een gegeven : foto + sport + indoor
                            Maak je geen illusies.
                            Tjerri
                            Langs de andere kant is het ook zo aldoende leert men ik maak binnensportfoto,s van begin september tot einde maart mijn zoon speelt ijshockey in de internationale competitie.
                            De eerste jaren heb ik eigen lijk geen enkele kwalitatieve foto gemaakt maar je leert er wel van.
                            Flitser kan je sowieso vergeten op afstand .je zal niet altijd op 7m van je dochter afzitten
                            lichtsterke lens zeker nodig
                            toestel dat toch wat snelheid heeft minimaal 5 opnames per seconde
                            witbalans is altijd klote in ijshallen want TL verlichting gewoonlijk witte muren daar nog wat gekleurde spots rood blauw groen noem maar op bij, en dit allemaal op wit ijs met een witte boarding. Geen idee hoe dat bij turnen zit?

Nabewerking in 95 procent nodig.
                            Van 1 wedstrijd heb ik toch gemiddeld 250 a300 opnames waarvan 70 procent minimaal voor de prullenbak is (kan aan mij liggen doch er zijn nog fanaten die ik kendie er ook niet meer goede uithalen.

Is er een compact camera die dit aankan ik heb mijn twijfels erover ik zie wel altijd veel compactoestellen in het publiek maar het lijken mij dan toch meer de vakantiekiekjes fotografen waar enige kwaliteit geen belang speelt.

Maw ik zou toch overwegen een dslr met een lichtsterk objectief ( hoeft echt geen groot 400mm te zijn hoor) aan te schaffen?

Comment

Heb er net een capoeira weekend met mijn dslr opzitten en de foto's zijn al een stuk beter dan met mijn compact
                              Wel jammer dat ik eerst niet wat meer tijd had om te oefenen want dan zou het natuurlijk veel beter gaan.
                              Bij capoeira, zeker bij de workshops, kan je wel redelijk dicht bij de actie komen hoor. Dus dat zat goed. Maar ik soms heb ik idd een betere zoom nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
                                Heb er net een capoeira weekend met mijn dslr opzitten en de foto's zijn al een stuk beter dan met mijn compact
                                Wel jammer dat ik eerst niet wat meer tijd had om te oefenen want dan zou het natuurlijk veel beter gaan.
                                Bij capoeira, zeker bij de workshops, kan je wel redelijk dicht bij de actie komen hoor. Dus dat zat goed. Maar ik soms heb ik idd een betere zoom nodig.
                                Post eens een voorbeeld in sport/beoordeling met de exif informatie nog in de foto en je krijgt vanzef advies (althans in ieder geval van mij in dit geval).

Succes.
                                Groetjes, KC
                                www.sportbeelden.com

Comment

Working...
                                X