Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact voor sportfoto's binnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Compact voor sportfoto's binnen

Ik weet niet op welk niveau het turnen zich afspeelt, maar de meeste normale zalen schieten gewoon veel te kort qua verlichting. Als je er als niet-fotograaf staat, dan denk je inderdaad dat het goed verlicht is... tot je met een fototoestel aan de slag gaat.
    Ik heb 1 keer acrogym gedaan ('t is te zeggen, gefotografeerd ), en ik zat aan de mat, maar zelfs daar kwam ik in veel gevallen nog maar net toe met 200mm. En de ISO moest echt serieus opgeschroefd.
    Dus net zoals de meesten hier: welk compactje je ook koopt, en hoeveel het ook kost, je zal nooit de gewenste resultaten hebben.

Is het niet interessanter dan om en degelijke filmcamera te kopen, waar je uit het filmpje "stills" kan halen in vrij grote resolutie?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik zal het uitdrukken als 'luidop denken'.
      Dit was mijn idee, ik weet niet wat dat in de praktijk kan geven.
      Aangezien je zegt dat het qua budget niet veel uitmaakt:

-Een Nikon1
      -De FT1 adapter voor DSLR lensen.
      -Een 50mm1.8 (135mm1.8) of 85mm1.8 (230mm1.8) (cropfactor van Nikon1 is 2,7)

Je hebt dan een lichtsterke en (in-verhouding-tot-DSLR) compacte combinatie.
      Qua budget zit je natuurlijk ook wel aan een DSLR met kitlens.
      Autofocus van de Nikon1 is tamelijk snel, je kan wel alleen het middelste scherpstelpunt gebruiken met de adapter.
      Qua ruis is het natuurlijk niet wat je uit een DSLR haalt.

Ik zeg nu Nikon (door de cropfactor) maar misschien is er van een andere fabrikant ook wel zoiets.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

En ik ben er toch nog steeds niet uit...

Ondertussen ben ik van het idee afgestapt een nieuwe compact te kopen.

Maar echt, ik ben geen held in het afstellen enzo wanneer ik een foto wil trekken. I know, eigenlijk een must wanneer ik deftige foto's wil trekken. En van lenzen heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Vandaar dat een DSLR me dus minder aanspreekt.

Zou een bridge iets voor mij zijn? Op voorwaarde dat ik me natuurlijk toch wat meer ga inlezen en oefenen?
        Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

Comment

Een bridge heeft dezelfde kleine sensor als een compactje, en ook dezelfde autofocus.
          Daar zal je niet veel beter mee af zijn als je sportfoto's wil maken in slechte omstandigheden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Pfff... niet makkelijk.
            Oke, wat raden jullie mij dan wel aan. Want ik wil echt foto's van mijn turnende dochter leren trekken. Het ziet er immers naar uit dat ik nog vele uren in turnzalen zal verslijten

Comment

De minst slechte compact die je kan kopen is de Olympus XZ-1. Je hebt maar een 4X zoom, maar nog een redelijke diafragma opening. Het toestel kreeg ook de hoogste onderscheiding in Dpreview.
              http://users.telenet.be/patric/

Comment

En wat met de jongste canon GX1?

Of wat raden jullie aan als ik dan toch opnieuw een DSLR probeer, nu ik iets gemotiveerder ben dankzij mijn kleine fotomodel?

Tot nu toe heb ik altijd een canon gehad dus bij advies voor een DSLR mss toch liefst terug een canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
                  En wat met de jongste canon GX1?

Of wat raden jullie aan als ik dan toch opnieuw een DSLR probeer, nu ik iets gemotiveerder ben dankzij mijn kleine fotomodel?

Tot nu toe heb ik altijd een canon gehad dus bij advies voor een DSLR mss toch liefst terug een canon.
                  GX1 beetje duur, focus ietsje traag. Als je een DSLR koopt is practisch alles goed, de lens zal het verschil maken. Een stevige zoomlens met groot diafragma (sport-lens) kost stukken van mensen.
                  http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik doe al eens turnwedstrijden en kan je mijn ervaringen, op- en aanmerkingen hierover mee geven. Die gaan trouwens ook op voor andere indoorsporten (basket, volleybal, ijs- en in-line hockey) die ik ook al op de gevoelige sensor vastlegde. Zonder degelijk (semi-pro) materiaal, laat staan met een compact of bridge kom je er gewoon niet toe een fatsoenlijke foto af te leveren. Een toestel die kwaliteit levert op minimum 3200 iso, mogelijkheid tot RAW en een snelle tele (genre 200 / 2.8) is een vereiste. Je combinatie gaat ook snel moeten kunnen autofocussen met zulke openingen dus ...
                    Tenzij je een foto wil van het podium en je op twee meter afstand met flash mag fotograferen
                    Ter info : ik doe die wedstrijden met een combi D700 / VR 200 2.8 en dan dien ik nog flink wat te postprocessen. Het is gewoon een gegeven : foto + sport + indoor
                    Maak je geen illusies.

Tjerri

Comment

Dankjewel Tjerri. Heb je ook ergens foto's staan die je toen trok?

En kan iemand me een goeie canon combinatie aanbevelen?

Comment

7D + 100mm f2 (of 135mm f2)
                        zal het goedkoopste zijn

Comment

Dat is al dadelijk een serieus toestel voor een beginneling als ik he
                          Zou een 550 niet voldoende zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Ik zal het uitdrukken als 'luidop denken'.
                            Dit was mijn idee, ik weet niet wat dat in de praktijk kan geven.
                            Aangezien je zegt dat het qua budget niet veel uitmaakt:

-Een Nikon1
                            -De FT1 adapter voor DSLR lensen.
                            -Een 50mm1.8 (135mm1.8) of 85mm1.8 (230mm1.8) (cropfactor van Nikon1 is 2,7)

Je hebt dan een lichtsterke en (in-verhouding-tot-DSLR) compacte combinatie.
                            Qua budget zit je natuurlijk ook wel aan een DSLR met kitlens.
                            Autofocus van de Nikon1 is tamelijk snel, je kan wel alleen het middelste scherpstelpunt gebruiken met de adapter.
                            Qua ruis is het natuurlijk niet wat je uit een DSLR haalt.

Ik zeg nu Nikon (door de cropfactor) maar misschien is er van een andere fabrikant ook wel zoiets.
                            Dit lijkt mij het beste alternatief tenopzichte van een DSRL

Comment

Ah, maar ik heb mijn 'angst' voor een DSLR al opzij gezet ondertussen hè. Na alles hier te lezen en op het net was ik eerst aan het twijfelen tss een canon sx40 of een G1X of een DSLR en ik ga toch voor het laatste moeten gaan als ik alles naast elkaar zet. Maar een 7D vind ik precies nog too much voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
                                Dankjewel Tjerri. Heb je ook ergens foto's staan die je toen trok?

En kan iemand me een goeie canon combinatie aanbevelen?
                                iso 3200 - f 2.8 - 1/320 klik
                                iso 3200 - f 2.8 - 1/160 klik
                                iso 1600 - f 2.8 - 1/200 klik

En uit de in-line hockey serie
                                Klik & klik & klik & klik.
                                Allemaal op iso 3200 met een 200 mm 2.8
                                Het licht was het smerigst bij de in-line hockey

Slu !

Tjerri

Comment

Working...
                                X