Op verzoek was me gevraagd een vergelijking met de D100 en D70 te maken ivm die groen:rood verkleuring in heldere partijen bij sluitertijden vanaf 1/4000 en hoger.
Vandaag kon ik deze (bijna) NIET repliceren, dus ook de D70 foto's vertoonden deze keer niet de gevreesde afwijking. Bizar !
Om de moderator niet steeds voor het hoofd te stoten (de foto is wederom te groot) heb ik een link met een beeld waarbij 3 delen van een foto de luchtpartijen tonen.
Voor beide camera's :
Objectief : Nikkor AF 50mm f/1.8
kwaliteit: jpg fine large
sharpening: normal
tone: curstom curve
colorspace: sRGB I (Ia voor de D70)
HUE: neutraal
saturatie: 0
Metering: mmulti pattern matrix 3D
gevoeligheid: ISO200
Wat me opvalt is dat de D100 tint toch net iets anders is en het nieuwe sRGB Ia kleurprofiel van de D70 iets gewijzigd werd.
Afin: wat moet je er nu mee, ik heb het voorgehad, dus er is een issue, alleen, het zal hoogstwaarschijnlijk onder bepaalde omstandigheden optreden, alleen, we kennen de factoren (nog) niet
Vandaag kon ik deze (bijna) NIET repliceren, dus ook de D70 foto's vertoonden deze keer niet de gevreesde afwijking. Bizar !
Om de moderator niet steeds voor het hoofd te stoten (de foto is wederom te groot) heb ik een link met een beeld waarbij 3 delen van een foto de luchtpartijen tonen.
Voor beide camera's :
Objectief : Nikkor AF 50mm f/1.8
kwaliteit: jpg fine large
sharpening: normal
tone: curstom curve
colorspace: sRGB I (Ia voor de D70)
HUE: neutraal
saturatie: 0
Metering: mmulti pattern matrix 3D
gevoeligheid: ISO200
Wat me opvalt is dat de D100 tint toch net iets anders is en het nieuwe sRGB Ia kleurprofiel van de D70 iets gewijzigd werd.
Afin: wat moet je er nu mee, ik heb het voorgehad, dus er is een issue, alleen, het zal hoogstwaarschijnlijk onder bepaalde omstandigheden optreden, alleen, we kennen de factoren (nog) niet
Comment