Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconvertor voor Canon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconvertor voor Canon lenzen

Ik voeg mij af welke mogelijkheden er zijn om teleconvertors te gebruiken met canon lenzen. Ik zou deze graag kunnen gebruiken op de volgende lenzen in combinatie met de 300D

28-135 IS USM
    75-300 IS USM

Alvast bedankt

Bogey
    Canon 7D + grip /Canon 10-22 ef-s / Sigma 24 1.8 / Canon 17-55 ef-s IS /Canon 50 1.8 / Canon 70-200 L 4 / Canon 100-400 L / Kenko 1.4 teleconvertor en een Canon Powershot SX-10 voor het lichtere werk.

Originally posted by bogey
    Ik voeg mij af welke mogelijkheden er zijn om teleconvertors te gebruiken met canon lenzen. Ik zou deze graag kunnen gebruiken op de volgende lenzen in combinatie met de 300D

28-135 IS USM
    75-300 IS USM

Alvast bedankt

Bogey
    Niet ideaal, maar wel mogelijk, een 1.4 tc van sigma of tamron of kemko of zo. rond de 150-200 nieuw?
    Op de 28-135 van geen nut eigenlijk, en op de 75-300 vanwege de optische eigenschappen niet aan te raden. Deze lenzen zijn consumers, goede middenmaten. hebben dus wat last van beeldfouten zoals ca, normaal niet zichtbaar, zeker niet opvallend. Maar eens je een tc gebruikt, vergroot je dus ook de fouten, en gaat de scherpte achteruit. Plus, je af gaat het heel moeilijk krijgen met een 5.6 lens, zeker op een 10d of 300d.
    Om heel deze problematiek uit de weg te gaan, heeft canon zijn lenzen zo ontwikkeld, dat de canon convertors enkel werken op een bepaald gamma van hun lenzen, die waarvan zij de beeldkwalitiet nog goed vinden in combinatie met een tc.

Comment

Ik heb de Canon 1.4 TC al gebruikt op de 28-135. Het werkt, maar AF is enkel beschikbaar met voldoende licht.
      Op mijn 75-300 II (dus een andere versie dan de jouwe) werkt die TC niet, ttz ze past er niet op...

De meest interessante TC is de Kenko pro300. Die past op het grootste aantal lenzen omwille van zijn bouw zonder vooruitstekend glaselement naar de lens toe.

Een tijdje terug heb ik een korte vergelijking gemaakt tussen de Sigma 1.4TC en de Canon: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=38096&SearchTerms=TC,vergelijki ng
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
      X