Hallo,
Laat ik me eerst ff voorstellen.
Ik ben Melvin,een paar maanden heel fanatiek bezig met fotografie en nu in het bezit van de Canon 7D en voor m'n walk around lens de Canon 24-105 F4/L.
Ik ben begonnen met de 1100D maar wegens tegenvallend resultaat en doordat ik tegen de beperkingen van de camera aan begon te lopen over gestapt op de 7D welke ik nu 2 weken bezit.
Ik zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogenlijk uit te leggen en hoop ten zeerste dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ten eerste had ik met de 1100D veel problemen met scherpte.
Foto's waren op onverklaarbarae reden soft of totaal OOF.
In het begin weet ik alles aan mijn onkunde maar gaande weg begon ik te twijfelen of dit wel terecht was.
Foto's waarvan de sluiterijd ruim voldoende was..het onderwerp zeer contrast rijk en vol op in het licht waren toch soft of OOF en dan oppeens weer haarscherp.
Omdat ik twijfelde aan de body en de 1100D te beperkt vond de 7D aangeschaft.
Nu had ik al heel veel gelezen hier over en bemerkte dat er ook heel veel problemen met deze camera ondervonden werd.
Ruis,slecht werkende AF en de 7D zou gewoon van zichzelf soft zijn.
Toch sprak mij dit model erg aan omdat ik veel actie fotografeer.
Z'n knoppen layout..8 fotos per sec. en de geavanceerde AF waren voor mij de reden om toch de gok te nemen ondanks veel negatieve berichten.
Nu 2 weken in het bezit van de 7D begint mij op te vallen dat ik steeds meer fotos OOF of soft zijn.
In het begin leek alles prima op een paar vreemde fotos na maar niets om zorgen om te maken.
Nu heb ik van elke fotoshoot de helft die soft of soms echt totaal onscherp is.
Vandaag wezen zoeken en via google kwam ik op een topic uit op dit forum.
Helaas is deze nu gesloten dus hier kan ik niet verder in reageren maar deze persoon lijkt precies hetzelfde te hebben als ik.
Echter door mijn gebrek aan gebruikerservaring weet ik niet wat je mag verwachten.
Met One Shot en statische onderwerpen gaat het best goed op een uitzondering na.
Maar met bewegende onderwerpen en AI Servo gaat het erg mis.
Vandaag een hele lange shoot gedaan met mijn hond die op mij af loopt of op mij af rent.
Van de 200 fotos zijn er schat ik de helft onbruikbaar wegens onscherpte.
Het vreemde is dat ik van een serie van 10 fotos van hetzelfde onderwerp/positie een stuk of 5 geheel onscherp heb en dan in eens weer haarscherp.
De settings heb ik nu ingesteld zoals in de bovengenoemde topic te vinden zijn.
Helaas zonder verbetering.
Ik heb al de hard reset geprobeerd...geen verbetering.
Mensen..ik begin wat wanhopig te worden..heb ik nu een brakke 7D?
Wat is normaal?..hebben de andere 7D gebruikers ook zo'n hoog aantal OOF foto's?
Laat ik me eerst ff voorstellen.
Ik ben Melvin,een paar maanden heel fanatiek bezig met fotografie en nu in het bezit van de Canon 7D en voor m'n walk around lens de Canon 24-105 F4/L.
Ik ben begonnen met de 1100D maar wegens tegenvallend resultaat en doordat ik tegen de beperkingen van de camera aan begon te lopen over gestapt op de 7D welke ik nu 2 weken bezit.
Ik zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogenlijk uit te leggen en hoop ten zeerste dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ten eerste had ik met de 1100D veel problemen met scherpte.
Foto's waren op onverklaarbarae reden soft of totaal OOF.
In het begin weet ik alles aan mijn onkunde maar gaande weg begon ik te twijfelen of dit wel terecht was.
Foto's waarvan de sluiterijd ruim voldoende was..het onderwerp zeer contrast rijk en vol op in het licht waren toch soft of OOF en dan oppeens weer haarscherp.
Omdat ik twijfelde aan de body en de 1100D te beperkt vond de 7D aangeschaft.
Nu had ik al heel veel gelezen hier over en bemerkte dat er ook heel veel problemen met deze camera ondervonden werd.
Ruis,slecht werkende AF en de 7D zou gewoon van zichzelf soft zijn.
Toch sprak mij dit model erg aan omdat ik veel actie fotografeer.
Z'n knoppen layout..8 fotos per sec. en de geavanceerde AF waren voor mij de reden om toch de gok te nemen ondanks veel negatieve berichten.
Nu 2 weken in het bezit van de 7D begint mij op te vallen dat ik steeds meer fotos OOF of soft zijn.
In het begin leek alles prima op een paar vreemde fotos na maar niets om zorgen om te maken.
Nu heb ik van elke fotoshoot de helft die soft of soms echt totaal onscherp is.
Vandaag wezen zoeken en via google kwam ik op een topic uit op dit forum.
Helaas is deze nu gesloten dus hier kan ik niet verder in reageren maar deze persoon lijkt precies hetzelfde te hebben als ik.
Echter door mijn gebrek aan gebruikerservaring weet ik niet wat je mag verwachten.
Met One Shot en statische onderwerpen gaat het best goed op een uitzondering na.
Maar met bewegende onderwerpen en AI Servo gaat het erg mis.
Vandaag een hele lange shoot gedaan met mijn hond die op mij af loopt of op mij af rent.
Van de 200 fotos zijn er schat ik de helft onbruikbaar wegens onscherpte.
Het vreemde is dat ik van een serie van 10 fotos van hetzelfde onderwerp/positie een stuk of 5 geheel onscherp heb en dan in eens weer haarscherp.
De settings heb ik nu ingesteld zoals in de bovengenoemde topic te vinden zijn.
Helaas zonder verbetering.
Ik heb al de hard reset geprobeerd...geen verbetering.
Mensen..ik begin wat wanhopig te worden..heb ik nu een brakke 7D?
Wat is normaal?..hebben de andere 7D gebruikers ook zo'n hoog aantal OOF foto's?
Comment