Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 180 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Wunjo
    Tis maar 99% zeker dat de zoeker beslaat???
    Nee, 95%
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
      Tis maar 99% zeker dat de zoeker beslaat???
      Nee, 95%
      Dus om perfect 10 cm van de lat te fotograferen, mag je maar 9,5 cm in de zoeker zien.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik weet niet of je met mijn gegevens iets bent. Maar ik vond dit wel een leuke test en zodoende ben ik dus ook even gaan testen.

Eerste probleem was onmiddelijk mijn setup kan niet focussen op de afstand nodig om de 10cm te halen.

Setup was 1) 200mm L f2.8 met 500D voorzetlens.
        2) idem +1.4 TC

resultaat:
        1) werkafstand was +-50 cm(tot aan de lens) effectief in beeld 6 cm op de lat.
        2) werkafstand was +-40 cm(tot aan de lens) effectief in beeld 3,5 cm op de lat.

Dan effe aan gedacht maar heb ik eigenlijk mijn 500D wel nodig om dit te halen?
        Antwoord was nee.

dus setup 3) 200 + 1.4TC

resultaat 3)
        Werkafstand +130cm(tot aan de lens)(kan niet zeggen exact hoeveel cm maar het was iets boven 130cm. Mijn ruimte en setup lieten niet beter toe om dit te testen sorry).

Zonder TC was er geen focus mogelijk met enkel 10 cm in beeld.

Hopelijk heb je er iets aan ik vond het alvast interessant.

Comment

Voila, klaar met testen, en voor de moraalridders, ja mijn foto is onscherp, te wijten aan bewegingsonscherpte, dat heb je met te dikke vingers uiteraard. Nee ik vond het een mooie test en als wij macro-bioten mekaar kunnen helpen, dan graag.

Goed mijn nummeriek toetsenbord is 10 op 10, dus daar een macrootje van genomen. Van het object naar voorkant lens = 101 cm en naar de achterkant van de lens : 125,5 cm.

I tought I was wrong, but I made a mistake...

Comment

Originally posted by Rovertje
            Voila, klaar met testen, en voor de moraalridders, ja mijn foto is onscherp, te wijten aan bewegingsonscherpte, dat heb je met te dikke vingers uiteraard. Nee ik vond het een mooie test en als wij macro-bioten mekaar kunnen helpen, dan graag.

Goed mijn nummeriek toetsenbord is 10 op 10, dus daar een macrootje van genomen. Van het object naar voorkant lens = 101 cm en naar de achterkant van de lens : 125,5 cm.

Dan is mijn macrolens 20 cm langer ???

Kzal als ik nog eens tijd heb de test opnieuw uitvoeren, want zo'n groot verschil kan niet
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Dan is mijn macrolens 20 cm langer ???

Kzal als ik nog eens tijd heb de test opnieuw uitvoeren, want zo'n groot verschil kan niet
              volgens mij heeft rovertje de test niet goed begrepen ... hij heeft veel meer dan 10 cm in beeld, vandaar de grotere afstand.

Dus rovertje, enkel je klavier mag je in je foto zien (dus 10 cm breed). Maar dan zal je idd ook rond die 70 cm uitkomen. (imho)
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Is idd met de 180 macro, maar het was 10 cm precies hé
                Die voorbeeldfoto's van Perrush tonen 11 cm.

Heb nu ook geconstateerd dat de zoeker van de 10D geen 100% beeld geeft.

ik heb gewoon 10 cm in mijn zoeker genomen, en idd dan geeft die 11 cm weer

maar zo erg is dat niet, het gaat om de grote getallen, niet om diegenen achter de komma
                --

Comment

Sorry dat ik jullie moet teleur stellen maar mijn eerste oefening was echt accuraat. Bewijs :

en dan ook nog :

I tought I was wrong, but I made a mistake...

Comment

wunjo ????

tnx rovertje
                    --

Comment

Zal vanavond de test eens hernemen. Maar hoe komt het dat Rovertje 98 cm uitkomt, en bij een andere test 125 cm?

Comment

Zal vanavond de test eens hernemen. Maar hoe komt het dat Rovertje 98 cm uitkomt, en bij een andere test 125 cm?
                        omdat een fotootje een verhouding 3:2 heeft. De ene heeft ie 10 cm in de breedte genomen, de andere keer in de hoogte
                        --

Comment

Originally posted by Perrush

omdat een fotootje een verhouding 3:2 heeft. De ene heeft ie 10 cm in de breedte genomen, de andere keer in de hoogte

Ik ben -denk ik- nog niet helemaal wakker.... Dat belooft nog voor vandaag.

Comment

Toch wel raar eigenlijk dat als je dus een object van 10cm wil fotograferen je dus eigenlijk beter af bent met een gewone lens dan met een macrolens als je veel werkafstand wenst te behouden. Als je kleiner dan 10 cm wil ben je natuurlijk beter af met die macrolens maar 10cm zelf is dus nog veel te groot om over macro te beginnen spreken.

Comment

Kzal dezelfde test ook eens doen met de Bigma ...

Comment

Kzal dezelfde test ook eens doen met de Bigma ...
                                Ja das iteressant als die kan focussen op de benodigde afstand ga je veel meer werkruimte overhouden.

Comment

Working...
                                X