Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele (Canon): welke kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by demetrius
    Knap album. Ik vermoed dat die foto's allemaal op 300mm getrokken zijn? Ik zou nog nét iets dichter willen (een mens is nooit tevreden hé)...
    Nope, toch niet... Op een paar foto's na, heb ik bijna nooit de volledige afstand van de lens nodig gehad. Meestal tussen de 75 en 200 mm... Maar ze komen ook dicht daar aan de 25L
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

Comment

laat ik de boel dan maar even wat gaan verstieren hier :P

Ik ben ook een spotter, maar dan zo'n zuinige (juist ja, een nederlander)en voor mij was geld ook een issue.

Standaart gebruikte ik een Tamron 28-300 Di weetikveelwat lens. Vorig jaar november heb ik de canon 100-400 kunnen testen, lekker lensje, alleen de 100mm (160mm effectief) was me veel te veel, en de push-pull zoom stond me niet aan. Een maand of 2 geleden kon ik de Sigma 50-500 testen, en ik was meteen verliefd. Het gewicht vind ik niet té, en qua prijs zat het ook goed. Afgelopen maand een goede aanbieding tegengekomen (www.cornevaniperen.nl, vlak voordat sigma een prijsverhoging doorvoerde en met extra korting, dus ik had deze lens voor €844) en meteen gekocht. Het is echt een heerlijke lens, top bereik op mijn 300D (80-800mm), scherp, alleen je krijgt er gratis rare blikken bij van mensen, maar goed.

Ik zou deze lens dus ook zeker overwegen

wat foto's met deze lens:
      Departing to another low-cost destination.. PH-XRW. Boeing 737-7K2. JetPhotos.com is the biggest database of aviation photographs with over 5 million screened photos online!

Special colours and sun atract photographers, at least two on this moment.. OO-VLM. Fokker 50. JetPhotos.com is the biggest database of aviation photographs with over 5 million screened photos online!

Beautifull. OO-VLX. Fokker 50. JetPhotos.com is the biggest database of aviation photographs with over 5 million screened photos online!

First shot on jetphotos.net with my new Sigma 50-500mm, a great lens.. PH-XRX. Boeing 737-7K2. JetPhotos.com is the biggest database of aviation photographs with over 5 million screened photos online!
      Canon EOS300D+lens, Tamron 28-300 XR Apherical f3.5/6.3; Lowepro Photo Trekker Classic; Over ongeveer een maand:X-Drive II

Comment

@Vejito: heb een 70-200mm kunnen testen: niets als lof over deze lens maar soms vind ik het bereik té kort; naast beeldvullende vliegtuigen vind ik het leuk om details te kunnen fotograferen.
        -------------------------------------------
        @Spotter: 50-500mm is de max maar ik ben een klein manneke en het is geen zicht als ik met een Bigma op stap ga.
        http://www.demetrius.be
        Canon EOS 10D with battery grip + the following Canon EF USM lenses: 17-40mm f4,0 L | 50mm f1,4 | 28-135mm f3,5-5,6 IS | 35-350mm f3,5-5,6 L | 100mm f2,8 Macro

Comment

Originally posted by demetrius
          Spotter: 50-500mm is de max maar ik ben een klein manneke en het is geen zicht als ik met een Bigma op stap ga.
          daar zou ik geen lenskeuze op baseren, hij is idd groot maar je word toch wel vreemd aangekeken als je vliegtuigen fotografeert
          Canon EOS300D+lens, Tamron 28-300 XR Apherical f3.5/6.3; Lowepro Photo Trekker Classic; Over ongeveer een maand:X-Drive II

Comment

Working...
          X