Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Sony A35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 550D of Sony A35

    .......
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #62
      Re: Canon 550D of Sony A35

      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Ik zeg ook nergens dat het lenzenaanbod de allesbepalende factor is of moet zijn. Ik haal het gewoon aan als een pluspunt. Als dat al niet meer mag. Een pluspunt dat voor mij één van de bepalende factoren was. Dit hoeft helemaal niet zo te zijn voor de topicstarter.
      Waarmee we na jouw extra omweg langs de minderwaardigheid van third-party-lenzen, marktaandeel en de ongewenstheid van de vernieuwing die Sony brengt terug zijn bij het beginpunt van deze discussie...

      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Dat is ook de reden waarom ik een Canon EOS 550D heb en mij zou beperken tot Canon of Nikon. Sony heeft leuke bodies, maar is zo beperkt qua (in-house) lenzen.
      ... en waarbij ik dus zeg dat (1) het aanbod niet zo beperkt is als je hier laat uitschijnen (en er voor de meeste gebruikers geen verschil is tussen een mooi aanbod van lenzen of een nog groter aanbod van lenzen), en (2) een aanbod van heel veel lenzen niet noodzakelijk betekent dat ze kwalitatief beter zouden zijn.

      Als dat al niet meer mag.
      Last edited by K-2; 27 maart 2012, 17:10.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #63
        Re: Canon 550D of Sony A35

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        En we zijn weer vertrokken in een merkendiscussie , altijd fijn om te volgen.

        Ik weet niet van waar je bent, maar als je eens met de A77 wilt werken en het zelf wilt ervaren, kunnen we altijd eens ergens afspreken.

        Over het slide show effect, ik slijt mijn dagen in kijkhutten waar ik die ongrijpbare vogels probeer te volgen, en daar is dit wat storend.
        Bij andere, minder snel bewegende onderwerpen, is het wel gemakkelijker, bv. lopers op een piste.
        Ik woon in Lochristi, maar ik ging morgen normaal al naar de Media Markt gaan voor het eens te testen (en ik veronderstel dat ze daar geen geheugenkaartjes hebben dus ik zal zelf eentje moeten meedoen )

        Comment


        • #64
          Re: Canon 550D of Sony A35

          Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
          Ik woon in Lochristi, maar ik ging morgen normaal al naar de Media Markt gaan voor het eens te testen (en ik veronderstel dat ze daar geen geheugenkaartjes hebben dus ik zal zelf eentje moeten meedoen )
          Je doet er best zelf een mee.
          Als je dan testfoto's maakt, kan je ze daarna thuis nog eens rustig bekijken (evt. voordat je iets beslist).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #65
            Re: Canon 550D of Sony A35

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Je doet er best zelf een mee.
            Als je dan testfoto's maakt, kan je ze daarna thuis nog eens rustig bekijken (evt. voordat je iets beslist).
            Moet ik ze in RAW maken of is JPEG al goed genoeg om te vergelijken?

            Comment


            • #66
              Re: Canon 550D of Sony A35

              Ga ook eens op het strobist gedeelte piepen, dan begrijp je mss waarom mensen soms voor bepaalde merken kiezen. Argumenten genoeg.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #67
                Re: Canon 550D of Sony A35

                Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                Ga ook eens op het strobist gedeelte piepen, dan begrijp je mss waarom mensen soms voor bepaalde merken kiezen. Argumenten genoeg.
                Ik ben geen strobistgebruiker, maar ik weet dat er een probleempje was met de EVF dat nu is opgelost, sinds de komst van de A65, A77 en A57 ...Zouden er dan nog andere redenen zijn ? Ik zou het niet weten, want strobist interesseert me eigenlijk nauwelijks...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #68
                  Re: Canon 550D of Sony A35

                  Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                  Ga ook eens op het strobist gedeelte piepen, dan begrijp je mss waarom mensen soms voor bepaalde merken kiezen. Argumenten genoeg.
                  Ik begrijp goed waarom sommige mensen voor een bepaald merk kiezen, en ik begrijp even goed waarom andere mensen voor een ander merk kiezen, en allen hebben ze argumenten genoeg .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon 550D of Sony A35

                    Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                    Ik woon in Lochristi, maar ik ging morgen normaal al naar de Media Markt gaan voor het eens te testen (en ik veronderstel dat ze daar geen geheugenkaartjes hebben dus ik zal zelf eentje moeten meedoen )
                    Daria, ik woon vlakbij de MediaMarkt van Oostakker en loop daar als elektronicaliefhebber wel eens rond . Een A77 ga je er niet vinden; die is er nog nooit geweest. Je kunt er wel de A65 vinden en vorige week lag de A55 er ook nog. Geen idee of ze nu de A57 al hebben. Een kaartje moet je inderdaad zelf meenemen. En als je geluk hebt, is de batterij van de uitgestalde toestellen niet leeg ...

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon 550D of Sony A35

                      Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                      Moet ik ze in RAW maken of is JPEG al goed genoeg om te vergelijken?
                      Beide. Persoonlijk vond ik Sony onder de maat presteren in RAW mbt noise. In JPEG was dit al iets beter. Dus in beide formaten schieten, zodat je voor je zelf een goede vergelijking kunt maken. Test dan natuurlijk ook de andere toestelen die je op het oog hebt onder de zelfde omstandigheden.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon 550D of Sony A35

                        Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
                        Daria, ik woon vlakbij de MediaMarkt van Oostakker en loop daar als elektronicaliefhebber wel eens rond . Een A77 ga je er niet vinden; die is er nog nooit geweest. Je kunt er wel de A65 vinden en vorige week lag de A55 er ook nog. Geen idee of ze nu de A57 al hebben. Een kaartje moet je inderdaad zelf meenemen. En als je geluk hebt, is de batterij van de uitgestalde toestellen niet leeg ...
                        Haha, ik woon er ook vlakbij (5 minuten fietsen ofzo (ik ben nog maar 14, dus een auto heb ik niet ))
                        Vandenborre is ook een goede winkel dacht ik, dus vanmiddag wordt het een 'camera-testdag '

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon 550D of Sony A35

                          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                          Beide. Persoonlijk vond ik Sony onder de maat presteren in RAW mbt noise.
                          De vermelding RAW zegt niet zoveel hé.
                          Wat heb je precies gedaan, met welke RAW converter ?
                          Het is niet omdat je een bepaald werkproces toepast voor de ene set beelden, dat dat ook het gepaste process is voor beelden van een andere camera.
                          (Voor jpeg trouwens net hezelfde: de instellingen van mijn a700 kunnen jpeg-beelden ook maken of kraken. Fabrieksinstellingen zijn in een aantal omstandigheden zeker niet de beste.)
                          En als je dan al verschillen in ruis vond, hoeveel is er dan van over gebleven bij het afdrukken ?
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon 550D of Sony A35

                            Ben dus naar Vandenborre geweest (ik dacht, ze zijn juist geopend, ze zullen hun klanten extra in de bloemetjes zetten), wat blijkt, GEEN ENKEL TOESTEL kon getest worden. De DSLR's zaten in een glas, naar Vandenborre ga ik nooit meer

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon 550D of Sony A35

                              ik had al een tijdje de a55 op het oog!
                              nu de a57 is gelanceerd! wacht ik daar nog even op

                              ik ben alvast overtuigd om voor Sony te gaan! natuurlijk zal dit ook mijn eerste spiegelreflex camera worden, dus ervaring is bij mij nog 0

                              Comment

                              Working...
                              X