Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Sony A35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 550D of Sony A35

    Inderdaad Alex, iemand die net begint en van plan is zijn eerste paar honderd mislukte foto's aan het materiaal te wijten, die kan beter iets anders kiezen .


    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Ik had het trouwens over in-house lenzen. Dus enkel en alleen gemaakt door Sony/Canon zelf. Geen third-party. Ik zie mezelf niet snel een third-party lens kopen. Ik weet niet hoe het bij Sony zit, maar bij Canon moet je bij third-party lenzen veel meer hopen op een goede sample (bvb front focus/back focus problemen) dan bij Canon lenzen het geval is. Verder focussen third-party lenzen meestal trager dan de Canon varianten.

    Een third-party merk dat ik wel al overwogen heb is Carl Zeiss. Prachtige bouwkwaliteit, maar jammergenoeg ook heel duur. Op zich nog niet het einde van de wereld, maar optisch zijn deze, volgens de reviews, niet beter dan de goedkopere Canon varianten (regelmatig een tikkeltje slechter zelfs).
    CZ-AF-lenzen voor Sony zijn in-house wat mij betreft, net zo goed als deze die door Tamron gebouwd worden voor Sony (18-250 bv.). De naam CZ staat op de doos en het logo op de lens, de producten worden door Sony zelf verkocht als standaard onderdeel van het gamma en de garantie zit ook bij Sony.
    De kwaliteit is minstens wat je van een Canon-lens mag verwachten, en de prijs is niet noodzakelijk duurder. Je zal er zeker een paar vinden die duurder zijn, maar net zo goed een paar die goedkoper zijn.
    Hoe dan ook, deze lenzen zijn voor jou geen optie want ze worden enkel voor a-mount gebouwd.

    Verder denk ik dat je nogal sterk veralgemeent wat prestaties van third-party lenzen betreft. Als je gelijke prijsniveau's bekijkt, dan vind ik dat je bij third-parties heel veel krijgt voor je geld. Kijk bv. eens naar een Sigma 24-70 HSM, of 8-16 HSM, of de beroemde 150 macro. En dat zijn er slechts een paar waaraan ik spontaan denk, enkel van Sigma, zonder hun hele gamma door te nemen.
    Ik vraag me af of je trouwens op een A4- of zelfs A3-afdruk het onderscheid gaat kunnen maken tussen wat met het betere third-party of met Canon-glas gemaakt is (en dat geldt ook voor andere merken...).

    Kwaliteitscontrole is soms inderdaad minder, maar anderzijds koop zo'n lens normaal toch met garantie. Iets als front-/backfocus laten corrigeren vind ik iets van niks in vergelijking met het bedrag dat wordt uitgespaard bij aankoop. Een 24-70 kost bv. bij alle grote merken minstens het dubbele van de Sigma.


    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Verder heb ik de indruk dat Sony zich meer focust op hun NEX reeks dan op hun DSLR/SLT camera's. Iets wat niet meteen vertrouwen opwekt bij mij.
    Het verwondert me niet dat je die indruk hebt. Nex trekt vandaag nu eenmaal meer de aandacht omdat Sony hiermee een andere/compactere aps-c-oplossing biedt die er bij Nikon/Canon nog niet is, maar dat betekent niet dat er op het Alpha-vlak te weinig gebeurt.
    De nieuwe technologie die in de a77 verwerkt zit, samen met de uitstekende nieuwe 16-50/2.8, is daar een voorbeeld van.
    De Sony-sensor die in de D800 zit is trouwens ook nieuw en zal binnenkort ook wel tot een "a99" leiden, in een of meer versies.
    Nex is van nul gestart, dus is het logisch dat daar nu meer nieuwe producten komen.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #47
      Re: Canon 550D of Sony A35

      Persoonlijk zou ik U canon of nikon aanraden. Sony is goed bezig maar nog nieuw in dat segment. Mijn broer heeft een nex-5N van Sony. Die is echt super en moet zeker niet onder doen voor mijn 550D. Sony heeft zeker goede producten.
      De beeldkwaliteit van de eos 550D is echt heel goed.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #48
        Re: Canon 550D of Sony A35

        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik U canon of nikon aanraden. Sony is goed bezig maar nog nieuw in dat segment. Mijn broer heeft een nex-5N van Sony. Die is echt super en moet zeker niet onder doen voor mijn 550D. Sony heeft zeker goede producten.
        De beeldkwaliteit van de eos 550D is echt heel goed.
        Iedereen zegt hier allemaal andere dingen
        Is er echt zò veel verschil? Of zijn het de kleine dingetjes die verschillen?

        Comment


        • #49
          Re: Canon 550D of Sony A35

          Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
          Iedereen zegt hier allemaal andere dingen
          Is er echt zò veel verschil? Of zijn het de kleine dingetjes die verschillen?
          Heb hierboven al de verschillen opgesomd waar sony a57 (zie post #42) zich positief onderscheidt van canon e550 of nikon d5100. Waarom is dat, omdat canikon nog steeds een flapperende spiegel gebruiken wat heel wat praktische beperkingen met zich meebrengt. De sony a57 is een meer geavanceerd toestel zonder opklappende spiegel en heeft die beperkingen niet meer met als gevolg:

          veel betere video mogelijkheden
          betere live-view mogelijkheden
          betere AF
          sneller toestel
          extra mogelijkheden welke EVF te biedem heeft
          extra functionaliteit

          de beeldkwaliteit vd de 550d is de minste, zekers wat dynamisch bereik betreft, de nikon d5100 gebruikt de sony 16mp sensor ook terug te vinden in de nikon d7000. de sony a57 gebruikt waarschijnlijk een upgrade van deze sony sensor ook terug te vinden in de nex5n, van de beelden die ik al gezien heb is de beeldkwaliteit vd a57 gelijk aan deze vd nikon d7000 of net iets beter. Sony heeft altijd al een iets groter DR uit hun sensors weten te halen dan nikon.

          wat lenzen betreft is er voldoende aanbod bij sony, aanbod van canikon is inderdaad groter maar zekers niet beter. Als je zinnens bent je vitrine kast vol lenzen te plaatsen moet je canikon kiezen, als je de bedoeling hebt om voor een paar goede lenzen te gaan om foto's te nemen is er bij elk merk voldoende aanbod en de recente tamron sigma lenzen kloppen meestal de merklenzen in het zelfde segment. Wil je voor de betere hoge kwaliteit prime lenzen gaan dan ben je beter af bij sony of je moet zeiss/leica lenzen indien je canon of nikon aanschaft.

          als je meer wil dan statische portret of landschap opnames maken dan zijn de verschillen tussen canon 550d-nikon d5100 en sony a57 zeer groot.


          nogmaals wil je een naam kopen koop canikon, wil je een snel toestel met veel mogelijkheden waar je heel zeker veel plezier gaat aan beleven koop dan de a57.
          Last edited by puerte; 27 maart 2012, 13:17.

          Comment


          • #50
            Re: Canon 550D of Sony A35

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Heb hierboven al de verschillen opgesomd waar sony a57 (zie post #42) zich positief onderscheidt van canon e550 of nikon d5100. Waarom is dat, omdat canikon nog steeds een flapperende spiegel gebruiken wat heel wat praktische beperkingen met zich meebrengt. De sony a57 is een meer geavanceerd toestel zonder opklappende spiegel en heeft die beperkingen niet meer met als gevolg:

            veel betere video mogelijkheden
            betere live-view mogelijkheden
            betere AF
            sneller toestel
            extra mogelijkheden welke EVF te biedem heeft
            extra functionaliteit

            de beeldkwaliteit vd de 550d is de minste, zekers wat dynamisch bereik betreft, de nikon d5100 gebruikt de sony 16mp sensor ook terug te vinden in de nikon d7000. de sony a57 gebruikt waarschijnlijk een upgrade van deze sony sensor ook terug te vinden in de nex5n, van de beelden die ik al gezien heb is de beeldkwaliteit vd a57 gelijk aan deze vd nikon d7000 of net iets beter. Sony heeft altijd al een iets groter DR uit hun sensors weten te halen dan nikon.

            wat lenzen betreft is er voldoende aanbod bij sony, aanbod van canikon is inderdaad groter maar zekers niet beter. Als je zinnens bent je vitrine kast vol lenzen te plaatsen moet je canikon kiezen, als je de bedoeling hebt om voor een paar goede lenzen te gaan om foto's te nemen is er bij elk merk voldoende aanbod en de recente tamron sigma lenzen kloppen meestal de merklenzen in het zelfde segment. Wil je voor de betere hoge kwaliteit prime lenzen gaan dan ben je beter af bij sony of je moet zeiss/leica lenzen indien je canon of nikon aanschaft.

            als je meer wil dan statische portret of landschap opnames maken dan zijn de verschillen tussen canon 550d-nikon d5100 en sony a57 zeer groot.


            nogmaals wil je een naam kopen koop canikon, wil je een snel toestel met veel mogelijkheden waar je heel zeker veel plezier gaat aan beleven koop dan de a57.
            Na die hele waslijst ben ik toch overtuigd om een Sony te kopen! (nu weer een dilemma of het een A37 (komt later uit) of A57 wordt, is er veel verschil met de A35/55?)

            Comment


            • #51
              Re: Canon 550D of Sony A35

              Mijn persoonlijke ervaring met twee dslr's van Sony zijn redelijk. Ik heb een weekend de Sony A77 en A35 mee gehad om te testen.

              Testen vooral gedaan ten aanzien van de fps van beide camera's, ondanks de snelle fps hadden beide toch de nodige missers. AF is redelijk snel, maar had toch moeite om snel bewegende onderwerpen goed te kunnen volgen. Persoonlijk zou ik niet al te hoge verwachtingen hebben van de hoge fps. Sneller is in dit geval niet beter. Referentie kader was de Canon 7D/1D en vergelijkbare Nikon toestellen.

              De RAW files vond ik toch aardig wat ruis hebben bij hogere ISO's bij beide modellen. Dit wat wel iets minder was bij JPEG bestanden. Hier lijkt Sony toch iets minder te scoren dan haar concurrenten.

              Dynamisch bereik was wel weer plus punt. Deze was gewoon goed van beide modellen, maar de ruis reductie zat mij wel dwars.

              Camera's waren zeker niet slecht, maar zeker niet beter dan de concurrentie. Ze konden redelijk goed meekomen. Kon helaas niet echt wenen aan de menu structuur/bediening.

              Alle merken hebben hun voor en tegens, maar Sony is helaas nog steeds een kleine speller op de markt.

              Kan alleen maar advies geven ga naar de winkel en test de toestellen waar je oog op is gevallen. Neem geheugen kaart mee maak test foto’s onder diverse omstandigheden en bekijk deze op je gemak thuis. Ik zou persoonlijk niet af gaan op persoonlijke ervaringen van andere gebruikers, maar op die van je zelf (dus sla ook mijn ervaring zoals hierboven lekker in de wind en ga op je eigen ervaring af) ;-)

              Comment


              • #52
                Re: Canon 550D of Sony A35

                Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                Na die hele waslijst ben ik toch overtuigd om een Sony te kopen! (nu weer een dilemma of het een A37 (komt later uit) of A57 wordt, is er veel verschil met de A35/55?)
                Nu is het wel bekend dat Puerte een rasechte Nikon/Canon-hater is

                Nikon en Canon koop je puur voor de naam??!! yeah right!!

                Dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 550D of Sony A35

                  Van de A37 is nog weinig bekend. Gaat die dezelfde grote body krijgen vd A57 of een compactere body als de A35/A55.
                  In principe mijd je best de instappers. Ik vind de A57 een mooi toestel, heeft zelfs een grotere buffer dan de A65/A77, 21RAW tov 13RAW frames. De EVF is dan weer beter bij die laatste, maar ik heb er zelf nog niet mee kunnen werken. Dus weet niet in hoeverre die minder is.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 550D of Sony A35

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Nu is het wel bekend dat Puerte een rasechte Nikon/Canon-hater is

                    Nikon en Canon koop je puur voor de naam??!! yeah right!!

                    Dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken
                    Inderdaad. Puerte is iemand die hier iedereen een NEX (of andere systeemcamera) probeert aan te smeren, want het DSLR tijdperk zal weldra voorbij zijn volgens hem. Zijn reacties dus best met een serieuze korrel zout nemen.

                    Sony innoveert te snel naar mijn mening. Vandaag is het dit, morgen dat. I.p.v. gewoon bij zaken te blijven die hun waarde bewezen hebben, deze proberen te verbeteren en het maximale eruit te halen. Het is niet voor niets dat Canon en Nikon de marktleiders zijn hoor. Dat bereik je niet door "crap" of "minderwaardige" producten te verkopen. Los daarvan vind ik Sony geen slecht merk.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 550D of Sony A35

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Nu is het wel bekend dat Puerte een rasechte Nikon/Canon-hater is

                      Nikon en Canon koop je puur voor de naam??!! yeah right!!

                      Dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken

                      Dat zijn pas goede argumenten om een beslissing op te baseren
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 550D of Sony A35

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        I.p.v. gewoon bij zaken te blijven die hun waarde bewezen hebben, deze proberen te verbeteren en het maximale eruit te halen.
                        Met die zienswijze reden we nu allemaal met supergesofisticeerde stoomtreinen...
                        Het is niet vandaag dit, morgen dat. Het is een consequente evolutie naar minder bewegende/mechanische onderdelen en meer electronica. Dat ligt je, of het ligt je niet, maar het is wel consequent.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Het is niet voor niets dat Canon en Nikon de marktleiders zijn hoor. Dat bereik je niet door "crap" of "minderwaardige" producten te verkopen. Los daarvan vind ik Sony geen slecht merk.
                        Dat bereik je door producten, én door een totaalconcept op marketing-vlak. En dat laatste is waar de fotografietak van Minolta van 1995 tot 2005 volledig de mist ingegaan is. Ze hadden alle technische know-how en producten om de markt in te nemen en ze hebben die markt voor anderen laten liggen...
                        Sony is anders op dat vlak, en als je bv. naar hun filmdivisie kijkt, dan zie je dat ook.
                        Last edited by K-2; 27 maart 2012, 15:26.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 550D of Sony A35

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Met die zienswijze reden we nu allemaal met supergesofisticeerde stoomtreinen...
                          Het is niet vandaag dit, morgen dat. Het is een consequente evolutie naar minder bewegende/mechanische onderdelen en meer electronica. Dat ligt je, of het ligt je niet, maar het is wel consequent.
                          Mij ligt dit pas als het geen (noemenswaardige) nadelen met zich meebrengt t.o.v. de reeds bestaande technologie. Hogere burstrate, betere ISO performance, betere AF, grotere DR... Dit zijn zaken die nog allemaal te bereiken zijn met een DSLR (zie als vb de 5D Mark III).

                          Zaken zoals een EVF zijn allemaal wel leuk, maar als ze "action shots" belemmeren (zie post alex606 over het 'slide show effect' in deze thread) dan is het geen stap vooruit, maar eender eentje achteruit (toch zeker voor een bepaalde doelgroep).
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 550D of Sony A35

                            Heb je al eens gekeken naar het prijsverschil 5DIII vs a57-65-77 ?

                            Als het totaalplaatje klopt en je hebt er meer voor- dan nadeel bij, dan is het een verbetering voor mij.

                            Ivm "slide show effect": kijk eens naar een van de links die ik in het a77-topic heb bijgevoegd (reviews van een vooral-Canikon-gebruiker trouwens).
                            Als je het over bepaalde doelgroep hebt: bv. voor al wie film belangrijk vindt, biedt een Sony op dit moment vooral voordelen.

                            Wat ik dus al de hele tijd probeer duidelijk te maken: je kan niet veralgemenen. Het aantal lenzen biedt geen zwart-wit-indeling, het aantal bodies evenmin, de kleur van het logo evenmin, de mate van technologische verandering evenmin. Alles hangt af van iemand's persoonlijk voorkeur, en die is per definitie persoonlijk, dus subjectief.
                            Last edited by K-2; 27 maart 2012, 15:52.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon 550D of Sony A35

                              En we zijn weer vertrokken in een merkendiscussie , altijd fijn om te volgen.

                              Ik weet niet van waar je bent, maar als je eens met de A77 wilt werken en het zelf wilt ervaren, kunnen we altijd eens ergens afspreken.

                              Over het slide show effect, ik slijt mijn dagen in kijkhutten waar ik die ongrijpbare vogels probeer te volgen, en daar is dit wat storend.
                              Bij andere, minder snel bewegende onderwerpen, is het wel gemakkelijker, bv. lopers op een piste.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon 550D of Sony A35

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Heb je al eens gekeken naar het prijsverschil 5DIII vs a57-65-77 ?

                                Als het totaalplaatje klopt en je hebt er meer voor- dan nadeel bij, dan is het een verbetering voor mij.

                                Ivm "slide show effect": kijk eens naar een van de links die ik in het a77-topic heb bijgevoegd (reviews van een vooral-Canikon-gebruiker trouwens).
                                Als je het over bepaalde doelgroep hebt: bv. voor al wie film belangrijk vindt, biedt een Sony op dit moment vooral voordelen.

                                Wat ik dus al de hele tijd probeer duidelijk te maken: je kan niet veralgemenen. Het aantal lenzen biedt geen zwart-wit-indeling, het aantal bodies evenmin, de kleur van het logo evenmin, de mate van technologische verandering evenmin. Alles hangt af van iemand's persoonlijk voorkeur, en die is per definitie persoonlijk, dus subjectief.
                                De 5D Mark III haalde ik maar aan als voorbeeld. Neem een instap DSLR van Canon/Sony/Nikon van 2-3j geleden en vergelijk deze met de huidige instap DSLRs. De huidige reeks zal het ook beter doen op veel (zoniet alle) vlakken. Ik wil maar zeggen dat er nog vooruitgang te boeken is op DSLR vlak.

                                Natuurlijk zijn bepaalde type camera's beter geschikt voor bepaalde doeleindes. Zoals alex606 al aangaf, voor vogelspotters best geen EVF of het voorbeeld dat jij aanhaalde voor video gebruikers.

                                Ik zeg ook nergens dat het lenzenaanbod de allesbepalende factor is of moet zijn. Ik haal het gewoon aan als een pluspunt. Als dat al niet meer mag. Een pluspunt dat voor mij één van de bepalende factoren was. Dit hoeft helemaal niet zo te zijn voor de topicstarter. Van mij mag ze zelfs een wegwerpcamera uit de <insert random store> kopen. Als zij daar gelukkig mee is en de camera aan haar eisen voldoet, dan is het allemaal prima voor mij.
                                Last edited by jocau; 27 maart 2012, 16:53.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X