Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 - Canon 550D/600D - ... ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 - Canon 550D/600D - ... ?

Ik ben hier zeker niet degene met de meeste ervaring, maar ik kan je wel mijn ervaring meedelen

Ik heb anderhalf jaar geleden de D90 aangekocht met als kitlens de 18-200. Hier ben ik zeer tevreden van...
    Dan heb ik een Nikkor 50mm 1.8 aangeschaft. Ook een heel tof lensje...
    Daarna heb ik de 80-200 2.8 (zonder VR) gekocht (wel 2e hands). Heel goede lens, maar naar mijn doeleinden gebruikte ik ze veel te weining en heb ze terug verkocht.
    Volgend hierop heb ik de Nikkor 105mm aangeschaft (ook 2e hands)... zeer fijne lens, voor portret, product,... maar zeker ook voor macro.
    Mijn laatste aankoop was de Tokina 11-16 2.8, waar ik weeral heel tevreden van ben.

Nu staat er nog een Tamron 17-50 2.8 op mijn lijstje....

Een statief heb ik ook in mijn bezit: Velbon 750R
    En een SB-900 zit er ook nog bij

Ik ben van al mijn aankopen zeer tevreden en ook van de volgorde van aankopen...
    Hopelijk heb je er iets aan...
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Ik heb sinds een paar weken mijn (ouwe trouwe) D70 ingeruild voor een D90 met een Sigma 17-50 F2.8. Bewust gekozen voor de D90 vanwege zijn (inmiddels bewezen) kwaliteiten en omdat hij nu behoorlijk in prijs verlaagd is. En wat een verschil zeg, geweldig.
      De body en lens heb ik samen voor € 1000,00 kunnen aanschaffen, dus net iets boven je budget.

Mijn advies, even doorsparen en een D90 met een Sigma 17-50 f2.8 kopen.
      In één woord .... super!
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Goede lens blijkbaar :-)

Was aan het denken aan de volgende set-up:
        - D90
        - Goede all-round lens (16-85? Iemand een ander advies?)
        - Prime lens zoals de Nikon AF-D 50mm
        - Telezoom

Waarbij vooral de all-round lens en prime belangrijk zijn. Zijn er nog veel mensen hier die eerder kiezen voor 2-3 primes dan 1 (dure) goede all-round lens?

Mijn fotografie zal zich beperken tot vakantiefoto's, skivakantie, feestjes, ... Niet echt gebouwen dus. Heb ik dan genoeg aan de 16-85 op 16mm of is een breedhoek een must-have die iedereen wel in z'n rugzak draagt?

Macro, fish-eye etc. zijn leuk maar zijn allesbehalve een prioriteit (lees: tof voor wanneer ik een begraven zak geld vind in de tuin).

Comment

Als ik dan jou was, zou ik de D90 kiezen met de 18-105 lens, deze lens moet niet veel onderdoen voor de 16-85 en vreet minder aan je budget als student.
          Als extra lichtsterke prime, zou ik eerder opteren voor de 35mm f1.8, is iets duurder maar veel breder inzetbaar.
          Afhankelijk van je stijl (en budget) kan je later aanvullingen bijkopen.
          succes.
          Nikon Df

Comment

Bedankt! Dat lijkt me dan inderdaad een goede weg om in te slaan.

Ten slotte wou ik ook nog wat (heel basic) aan sportfotografie doen: basketbal, voetbal, skiën. Zelfs met een D40 met 18-55 kitlens lukte dat laatste al zeer aardig zonder fotobewerking. Wat is een betaalbare zoomlens voor sportfoto's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
              Wat is een betaalbare zoomlens voor sportfoto's?
              Afstand tot de actie ?

Meer of minder recente versie van de Tamron 70-200/2.8 of Sigma 200/2.8, of hetzelfde voor 28-75/2.8 of 24-70/2.8.

Als het een prime mag zijn: is er geen 85/1.8 of zo ?
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Panasonic GX1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Afstand tot de actie ?

Meer of minder recente versie van de Tamron 70-200/2.8 of Sigma 200/2.8, of hetzelfde voor 28-75/2.8 of 24-70/2.8.

Als het een prime mag zijn: is er geen 85/1.8 of zo ?
                  Liefst heb ik naast een goede all-round (18-105 / Tamron 17-50 / 16-85) een degelijke telezoom en 1-2 primes (35 of 50mm). De voorgestelde telezooms zal ik eens bekijken, bedankt!

Comment

Nieuw kost de D90 met 18-105 nog 'maar' 779 euro, lijkt me niet verkeerd.
                    Sjee €780? Een jaar terug was de combi nog te vinden voor €680! Inflatie zullen we maar zeggen :P

Om ook nog iets toe te voegen aan het topic:
                    Ik heb bovenstaande combi een jaar terug dus gekocht. Daarvoor had ik een Nikon D5000, en ik moet toch wel zeggen dat de bediening van de D90 helemaal fantastisch is, net als de kwaliteit van toestel en foto's!
                    De lens is wat mij betreft van prima kwaliteit en focust snel. Binnen zal je alleen wel al snel moeten flitsen, zeker ingezoomd (hoger diafragma).
                    Sinds kort een nikkor 50mm f1.8 AF-S in huis. Toch wel een verademing! De 18-105mm is erg goed, maar doet ver onder voor de beeldkwaliteit van de 50mm. In ieder geval kan de body het allemaal prima hebben. Je zal er geen spijt van krijgen

Over de primes gesproken; qua 50mm is de f1.8 AF-s een goede keuze. Een stuk goedkoper dan de 1.4 en qua beeldkwaliteit misschien wel beter. Maar als mijn budget het had toegelaten was ik wel voor de 85mm gegaan denk ik.
                    Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

Bedankt voor de info!

Heb intussen een D90 (tweedehands in winkel, met garantie en in superstaat) met nieuwe 35mm f1.8 gekocht voor 579, niet slecht lijkt me.
                      Wou gaan voor een 18-105 om toch een min of meer deftige allround lens te hebben ook, maar ben bang dat die me enkel gaat teleurstellen tov de geweldige kwaliteit van m'n prime ... Was daarom ook al aan het kijken naar de Sigma 17-50 f2.8, ook een heel goed ding zo blijkt

Comment

Bedankt voor de info!

Heb intussen een D90 (tweedehands in winkel, met garantie en in superstaat) met nieuwe 35mm f1.8 gekocht voor 579, niet slecht lijkt me.
                        Wou gaan voor een 18-105 om toch een min of meer deftige allround lens te hebben ook, maar ben bang dat die me enkel gaat teleurstellen tov de geweldige kwaliteit van m'n prime .
                        Zeer goede keuze en zacht prijsje, veel fotoplezier.

Comment

Ik probeer nog een nieuwe D90 op de kop te tikken maar dat is blijkbaar niet meer zo evident aangezien hij niet meer wordt geproduceerd

Zowel bij Konijn als Kamera Express niet meer voorradig maar ze beweren wel dat ie nog binnenkomt. Eerst zien en dan geloven?

Hier nog wat twijfels over de lenskeuze: dacht te starten met de nikkor 16-85 en later nog uitbreiden met een 70-300 mm. Maar mss toch beter een Tamron 17-50 2.8 als startlens? Beetje een dilemma. Ga wel meer buiten fotograferen dan binnen dus ik vraag mij af in hoeverre ik die 2.8 eventueel zou missen. Langs de andere kant is de prijs wel weer gunstiger dan de 16-85.. Zit er veel verschil van kwaliteit tussen die 2?

De 18-105 is zeker geen slecht lensje maar aangezien de 70-300 ook op de wenslijst staat denk ik dat ik die later meer in de zak zal laten zitten dan dat ik hem nog zou gebruiken.

Comment

Heb intussen al veel opgezocht over de 16-85 vs 18-105 en over de Tamron 17-50. De 16-85 is scherper en beter afgewerkt dan de 18-105, maar is het prijsverschil van 300 euro volgens velen niet echt waard.
                            De Tamron is ook pas echt mooi scherp vanaf f4 blijkbaar, en niet super voor bewegende objecten (daar is de - veel duurdere - Sigma 17-50 een stuk beter voor).

Heeft er iemand ervaring met de Tamron of Sigma voor straatfotografie? Doe eigenlijk vooral dat (vandaar de 35mm) maar een goede allround lens zou wel aangenaam zijn.

Comment

hallo kunnen jullie mij zeggen op welke site's of, welke winkels jullie inkopen doen
                              want diene Nikon D90 staat veel duurder waar ik mijn matriaal aankoop
                              bedankt

Comment

Kamera Express, Digicamshop.be en Foto Konijnenberg hebben erg goede prijzen

Comment

Working...
                                X