Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap 1000D ->40D/50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overstap 1000D ->40D/50D

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Opgelet: de 50D heeft GEEN videomodus. Voor mijn part zijn de grote verschillen tussen de 40D en de 50D:
    - veel beter scherm;
    - micro-adjustment.
    Oorspronkelijk geplaatst door Pabl0°D Bekijk bericht
    Sorry, voor de verkeerde info. Zat al met de 60D in mijn hoofd.
    De 60D heeft geen micro-adjustment.

    Comment


    • #17
      Re: Overstap 1000D ->40D/50D

      Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
      ...

      De 60D heeft geen micro-adjustment.
      Dank voor deze aanvulling. Dat klopt; wil je micro-adjustment, zul je voortaan naar het hogere segment (7D) moeten gaan, want voor zover ik weet is het enkel de 50D van de xxD reeks die micro-adjustment heeft.
      Of je dat echt nodig hebt, of gaat gebruiken is een andere vraag. Daarover zijn er andere topics in dit subforum.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

      Comment


      • #18
        Re: Overstap 1000D ->40D/50D

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        Die error-melding is niet voor elk toestel van toepassing he. En we zullen eens praten als de 50d's gaan beginnen foutmeldingen geven.
        Sorry maar voor mij is dit gewoon kortzichtigheid ten top.
        Is de mentaliteit van het moet jong en nieuw en recent zijn of het werkt niet.
        Koop dan elke 2 jaar een nieuwe body en nieuwe lenzen. Zo zul je zeker zijn dat het altijd werkt want zo blijf je garantie hebben. Of je dan eigenlijk je toestel gaat kennen, zal ik dan ook in het midden laten. En of ge het uitgelegd zult krijgen aan de vrouw des huizes of de fiscus als je in bijberoep / hoofdberoep werkt.

        Ik heb 2 40D's, beide trouwens in occassie gekocht, en alle2 nog perfect werkende en ze hebben allebei ook al zeker wel hun clicks mee.
        Foutmeldingen / slijtage zijn gewoon dingen waarmee je moet rekening houden en incalculeren.
        Zo hou ik daar ook rekening mee dat een dag ze het zullen begeven.

        aan de TS: De 40d gaat trouwens standaard tot ISO 1600 en kan gepusht worden naar een high-modus dus 3200.

        En elke stap van een xxxD naar een xxD toestel zal je bevallen vermoed ik. Handligging, bediening alleen al vind ik een surplus. Om die reden alleen al heb ik mijn oude 300d ingeruild voor een back-up 40d nadat ik reeds een 40d had aangeschaft. (en waarom geen 50d zul je je mss afvragen; simpel, budgettaire redenen)
        Bedankt voor je reactie!

        Nu begin ik echt te twijfelen.. De 40D moet niet onderdoen voor de 50D, maar die enkele + punten van de 50D zoals beter scherm, micro-adjust, meer MP, zijn toch ook niet te onderschatten denk ik. Nu moet ik nog voor mezelf uitmaken of deze de meerprijs van de 50D waard zijn. Gelukkig heb ik nog even tijd
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

        Comment


        • #19
          Re: Overstap 1000D ->40D/50D

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dank voor deze aanvulling. Dat klopt; wil je micro-adjustment, zul je voortaan naar het hogere segment (7D) moeten gaan, want voor zover ik weet is het enkel de 50D van de xxD reeks die micro-adjustment heeft.
          Of je dat echt nodig hebt, of gaat gebruiken is een andere vraag. Daarover zijn er andere topics in dit subforum.
          Ja, voorlopig weet ik niet of ik dat veel zou gebruiken, maar eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik denk dat ik al content zou zijn met de eventuele scherpte die de 50D/40D meer biedt tegenover de 1000D. En de komende jaren zou ik toch nog enkele lenzen willen upgraden, zoals mijn tele. Toch moeilijke keuze zo een 'nieuw' body
          Jannes Bollen
          Website / Facebookpagina

          Comment


          • #20
            Re: Overstap 1000D ->40D/50D

            Scherpte zit meer in de lens die je gebruikt dan in de body. Van een xxxD naar een xxD is een flinke stap, met een verbetering van ergonomie (extra draaiwieltje, extra LCD schermpje bovenop) en wellicht ook wat snelheid, maar vooral betere objectieven zullen betere resultaten kunnen opleveren.
            Ik ben destijds van de 350D naar de 50D gegaan, maar vóór ik die stap zette, had ik de 18-55 en 55-200 kitlenzen reeds vervangen door de EF-s 17-55 f/2.8 IS en de EF-s 55-250 IS! Dat eerste objectief gebruik ik nog steeds op mijn huidige 7D: mijn vrouw is met mijn 50D "aan de haal gegaan" ; zij gebruikt ook nog steeds de 55-250 die ikzelf op mijn camera vervangen heb door een EF 70-200 f/2.8 IS.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

            Comment


            • #21
              Re: Overstap 1000D ->40D/50D

              de max prijs van de 40D verschilt niet veel met de min prijs van de 50D.

              Comment


              • #22
                Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Scherpte zit meer in de lens die je gebruikt dan in de body. Van een xxxD naar een xxD is een flinke stap, met een verbetering van ergonomie (extra draaiwieltje, extra LCD schermpje bovenop) en wellicht ook wat snelheid, maar vooral betere objectieven zullen betere resultaten kunnen opleveren.
                Ik ben destijds van de 350D naar de 50D gegaan, maar vóór ik die stap zette, had ik de 18-55 en 55-200 kitlenzen reeds vervangen door de EF-s 17-55 f/2.8 IS en de EF-s 55-250 IS! Dat eerste objectief gebruik ik nog steeds op mijn huidige 7D: mijn vrouw is met mijn 50D "aan de haal gegaan" ; zij gebruikt ook nog steeds de 55-250 die ikzelf op mijn camera vervangen heb door een EF 70-200 f/2.8 IS.
                Ik heb nu een 17-50 van Tamron en ook de 55-250, die ik volgend jaar ga vervangen door de 70-200 f/4 hopelijk. Dus met dat in het achterhoofd zou ik toch de overstap van body rustig kunnen maken. En er zal dus met dezelfde lenzen waarschijnlijk ook al verbetering zijn. Dusja, nog even sparen en denken
                Jannes Bollen
                Website / Facebookpagina

                Comment


                • #23
                  Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  de max prijs van de 40D verschilt niet veel met de min prijs van de 50D.
                  Ja, maar je zegt zelf max. prijs -> min.prijs. En er staat net een 40D in 'Aangeboden' voor €295, en vorige week nog 1 (daarom dat ik begon te twijfelen), ook voor €295 met 4800 clicks. Een 50D met deze shuttercount vindt je zelden, en dan vragen ze er tot €600-650 voor.. Dus qua prijs zou mijn keuze dan al snel gemaakt zijn, maar het is voorlopig nog de + en - punten afwegen.
                  Jannes Bollen
                  Website / Facebookpagina

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                    Nu begin ik echt te twijfelen.. De 40D moet niet onderdoen voor de 50D, maar die enkele + punten van de 50D zoals beter scherm, micro-adjust, meer MP, zijn toch ook niet te onderschatten denk ik. Nu moet ik nog voor mezelf uitmaken of deze de meerprijs van de 50D waard zijn. Gelukkig heb ik nog even tijd
                    Het is niet alsof u een 40D bezit en twijfelt of u deze zou vervangen door een 50D.
                    U heeft een 1000D en de keuze voor de 50D ligt, zoals reeds aangegeven, voor de hand.
                    Bezitters van een vorig model relativeren soms de vooruitgang die in de opvolger te vinden is,
                    maar dat heeft vaak meer met psychologie dan met rationeel denken te maken.
                    Last edited by Zahra; 16 maart 2012, 16:22.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                      Ja, maar je zegt zelf max. prijs -> min.prijs. En er staat net een 40D in 'Aangeboden' voor €295, en vorige week nog 1 (daarom dat ik begon te twijfelen), ook voor €295 met 4800 clicks. Een 50D met deze shuttercount vindt je zelden, en dan vragen ze er tot €600-650 voor.. Dus qua prijs zou mijn keuze dan al snel gemaakt zijn, maar het is voorlopig nog de + en - punten afwegen.
                      het verschil tussen 1 generatie zal niet zo heel groot zijn . Bij mij was de overstap van een 350D naar een 7D een hemel van verschil . Waar ik ook van verstomd was het verschil in opname van de 350D met de 24/105 in plaats van de 18/55 kitlens .Ik zou me dus niet zozeer druk maken tussen die 2 body's , je kan hem later altijd nog door verkopen en dan ben je nooit zoveel kwijt.Ik heb destijds de 350D met kitlens gekocht voor 999 euro.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                        Het is niet alsof u een 40D bezit en twijfelt of u deze zou vervangen door een 50D.
                        U heeft een 1000D en de keuze voor de 50D ligt, zoals reeds aangegeven, voor de hand.
                        Bezitters van een vorig model relativeren soms de vooruitgang die in de opvolger te vinden is,
                        maar dat heeft vaak meer met psychologie dan met rationeel denken te maken.
                        Een 1000D maakt bij gelijke lens dezelfde foto als de 40D daar sensor gelijk ... andere dingen zullen het verschil moeten maken

                        Comment


                        • #27
                          Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                          Het is niet alsof u een 40D bezit en twijfelt of u deze zou vervangen door een 50D.
                          U heeft een 1000D en de keuze voor de 50D ligt, zoals reeds aangegeven, voor de hand.
                          Bezitters van een vorig model relativeren soms de vooruitgang die in de opvolger te vinden is,
                          maar dat heeft vaak meer met psychologie dan met rationeel denken te maken.
                          Dus je bedoelt dat de 50D wel een stuk beter is dan de 40D, en dan ook de meerprijs waard is?
                          Jannes Bollen
                          Website / Facebookpagina

                          Comment


                          • #28
                            Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            Een 1000D maakt bij gelijke lens dezelfde foto als de 40D daar sensor gelijk ... andere dingen zullen het verschil moeten maken
                            Oké. Dan is de 50D misschien toch wel die meerprijs waard?

                            Bedankt voor mee te helpen
                            Jannes Bollen
                            Website / Facebookpagina

                            Comment


                            • #29
                              Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              het verschil tussen 1 generatie zal niet zo heel groot zijn . Bij mij was de overstap van een 350D naar een 7D een hemel van verschil . Waar ik ook van verstomd was het verschil in opname van de 350D met de 24/105 in plaats van de 18/55 kitlens .Ik zou me dus niet zozeer druk maken tussen die 2 body's , je kan hem later altijd nog door verkopen en dan ben je nooit zoveel kwijt.Ik heb destijds de 350D met kitlens gekocht voor 999 euro.
                              Ja, daar heb je wel gelijk in.. Maar dan kan ik misschien beter nog even doorsparen en voor de 50D gaan, omdat ik dan voor enkele jaren goed zit? (Hangt wel af van persoon tot persoon of hij al het nieuws nodig heeft of niet, maar dan toch in het algemeen)
                              Jannes Bollen
                              Website / Facebookpagina

                              Comment


                              • #30
                                Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                                En ik denk ook dat de kwaliteit van de sensor van die XXD's nog altijd iets beter is dan bv de 550D of 600D, qua ISO vooral. Maar daar kan ik me niet zeker over uitspreken.

                                Op vlak van ISO-bereik zou ik toch graag tot de 1600 gaan
                                9 stops dynamiek / 18 bit kleurdiepte wordt door DXO Mark gehanteerd als grens voor hun high ISO cijfer /Sportscijfer ... het verschil tussen de 1000D en de top cropbody 7D is niet bijster groot ... de 5D I en II doen het veel beter, zie hierna de links





                                Comment

                                Working...
                                X