Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap 1000D ->40D/50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Overstap 1000D ->40D/50D

    Hmm.. Ja, de bedoeling is eigenlijk gewoon om ISO 1600 te kunnen gebruiken. Nu kom ik er zelfs niet aan, omdat er gewoon te veel ruis inzit. En het kan zijn dat de 7D bv. niet goed presteert op 6400 of 12800, of zelfs op 3200, maar ik denk dat hij op 1600 toch nog safe zit, niet? Zal binnenkort eens moeten vragen op de club hoe het daar zit met de ISO op de 7D. Maar het gaat me niet om ISO's van 6400, 12800..., maar gewoon het kunnen gebruiken van ISO 1600, wat me nu dus helemaal niet lukt.
    En ik vermoed dat dit toch al beter lukt bij de XXD's, want het zijn toch 2 stappen. Maar laat het duidelijk zijn dat ik er niet van uitga dat deze op ISO 3200 nog even ruisloos zijn hoor
    Bedankt om me te helpen!
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

    Comment


    • #32
      Re: Overstap 1000D ->40D/50D

      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      Een 1000D maakt bij gelijke lens dezelfde foto als de 40D daar sensor gelijk ... andere dingen zullen het verschil moeten maken
      Dat klopt.
      Canon heeft zo ook nu een drietal camera'a met dezelfde sensor, maar andere verschillen tussen de 600D, de 60D en de 7D
      maken dat het wel degelijk om heel verschillende toestellen gaat. Dat vertaalt zich uiteraard in de prijzen en of die het dan
      waard zijn is een subjectief gegeven. Dit was niet anders bij de vorige generaties.
      Er zal maw worden moeten worden afgewogen of één generatie jonger de moeite loont, als ik me niet vergis heeft de TS al
      besloten om de stap te zetten naar een hogergeplaatst model en is het nog afwegen van welke generatie dat zal zijn.
      Je kan daar over blijven wikken en wegen, het is geen mathematische kwestie (behalve qua budget dan )
      Ik zou zonder twijfel voor het jongere model gaan, daarbij niet besparend op de kwaliteit van de objectieven maar indien nodig
      wat langer sparen en/of uitkijken naar de "ideale" koop.
      In deze test staan nogal wat vergelijkingen tussen de 40D en de 50D: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d

      Comment


      • #33
        Re: Overstap 1000D ->40D/50D

        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
        Dat klopt.
        Canon heeft zo ook nu een drietal camera'a met dezelfde sensor, maar andere verschillen tussen de 600D, de 60D en de 7D
        maken dat het wel degelijk om heel verschillende toestellen gaat. Dat vertaalt zich uiteraard in de prijzen en of die het dan
        waard zijn is een subjectief gegeven. Dit was niet anders bij de vorige generaties.
        Er zal maw worden moeten worden afgewogen of één generatie jonger de moeite loont, als ik me niet vergis heeft de TS al
        besloten om de stap te zetten naar een hogergeplaatst model en is het nog afwegen van welke generatie dat zal zijn.
        Je kan daar over blijven wikken en wegen, het is geen mathematische kwestie (behalve qua budget dan )
        Ik zou zonder twijfel voor het jongere model gaan, daarbij niet besparend op de kwaliteit van de objectieven maar indien nodig
        wat langer sparen en/of uitkijken naar de "ideale" koop.
        In deze test staan nogal wat vergelijkingen tussen de 40D en de 50D: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d
        Dat is wel een heel interessante review. Ik kende DPreview al, maar was vergeten dat ze ook zo vergelijkingskadertjes hadden. Ik denk dat ik dan nog even ga doorsparen voor de 50D, aangezien de enkele tpch wel vrij belangrijke verschillen, zoals de ISO (die vermoedelijk toch een tikkeltje beter presteert), het verbeterde scherm, aantal MP... Maarja, misschien is er tegen de tijd dat ik genoeg gespaard heb, weer een andere optie

        Maar al heel hard bedankt voor de reacties!
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

        Comment


        • #34
          Re: Overstap 1000D ->40D/50D

          Allemaal theorie hierboven.
          Ik durf wedden dat wanneer jullie een foto van een 20D en een 50D zien niet zullen kunnen zeggen met welk toestel hij gemaakt is.
          Ik zou een 40D kopen en de rest van het geld gebruiken om een betere lens te kopen. Dat is veel belangrijker dan pixelpiepen. En een knopje meer of een schermpje groter dat maakt de uiteindelijke foto niet.

          Comment


          • #35
            Re: Overstap 1000D ->40D/50D

            Als ik morgen tot bij u kom met de wagen dan zal u aan niet merken met welke auto ik gekomen
            ben maar het zal voor mij als reiziger mogelijk een heel verschil gemaakt hebben.
            De keuze voor een camera die ondermeer een sensor heeft met meer pixels als pixelpiepen afdoen
            is op zich geen rationeel argument, niet meer dan een dooddoener.
            Last edited by Zahra; 17 maart 2012, 15:57.

            Comment


            • #36
              Re: Overstap 1000D ->40D/50D

              Ik heb zelf recentelijk de overstap gemaakt van (na een kleine vier jaar) 1000D naar een 40D. Zelf zat ik ook te twijfelen tussen een tweedehands 40D en 50D.
              De reden waarom ik voor een 40D gekozen heb is omdat ik voor dezelfde prijs van een 50D een 40D heb kunnen aanschaffen met batterijgrip.
              Ook een reden waarom ik voor de 40D gekozen heb is omdat die een iets of wat hogere fps heeft dan de 50D, wat voor mij dan weer de voornaamste reden was om over te schakelen.
              Met de iso had ik op mijn 1000D genoeg, aangezien ik bijna nooit boven iso 400 kom.
              Ik hou me vooral bezig met hondensportfotografie, altijd overdag en buiten, dus is een hoge iso geen must.

              Comment


              • #37
                Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                Heb ooit ook de overstap gemaakt vanuit een 1000D, maar naar en 7D.
                1000 was goed maar de 7D is waanzinnig sneller.
                De 1000 D heb ik omgebouwd met een Katzeye om beter te kunnen scherpstellen ( zoals vroeger ) in moeilijke omstandigheden daar de AS bij een 100- 400 met extender en een 1.4 Zeiss niet voor de hand liggend is.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #38
                  Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
                  Ik heb zelf recentelijk de overstap gemaakt van (na een kleine vier jaar) 1000D naar een 40D. Zelf zat ik ook te twijfelen tussen een tweedehands 40D en 50D.
                  De reden waarom ik voor een 40D gekozen heb is omdat ik voor dezelfde prijs van een 50D een 40D heb kunnen aanschaffen met batterijgrip.
                  Ook een reden waarom ik voor de 40D gekozen heb is omdat die een iets of wat hogere fps heeft dan de 50D, wat voor mij dan weer de voornaamste reden was om over te schakelen.
                  Met de iso had ik op mijn 1000D genoeg, aangezien ik bijna nooit boven iso 400 kom.
                  Ik hou me vooral bezig met hondensportfotografie, altijd overdag en buiten, dus is een hoge iso geen must.
                  Oké, bedankt voor je zeer nuttige informatie. Weer wat extra stof tot nadenken
                  Jannes Bollen
                  Website / Facebookpagina

                  Comment


                  • #39
                    Re: Overstap 1000D ->40D/50D

                    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    Heb ooit ook de overstap gemaakt vanuit een 1000D, maar naar en 7D.
                    1000 was goed maar de 7D is waanzinnig sneller.
                    De 1000 D heb ik omgebouwd met een Katzeye om beter te kunnen scherpstellen ( zoals vroeger ) in moeilijke omstandigheden daar de AS bij een 100- 400 met extender en een 1.4 Zeiss niet voor de hand liggend is.
                    Bedankt voor je reactie!
                    Er is nog wel een vrij groot verschil tussen de 40/50D en de 7D, maar toch..
                    Het staat vast dat ik upgrade, maar nu nog te beslissen naar wat.
                    Jannes Bollen
                    Website / Facebookpagina

                    Comment

                    Working...
                    X