Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji nieuwe spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji nieuwe spiegelreflex

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
    ....... Dit kwam omdat de filmrollen bijna niet verkocht worden. Of is dit AFGA?
    failliet sinds 2005.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb er niets over gehoord...maar als hij weer een Nikon mount heeft...is hij meer dan welkom
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Heb er niets over gehoord...maar als hij weer een Nikon mount heeft...is hij meer dan welkom
        Het kan voor Fujifilm toch nooit aantrekkelijk zijn om een Nikon body te gaan maken waar de gebruiker ALLES verder van Nikon bij koop?
        Ik bedoel, van mij mag het, maar wat kun je nou beter verwachten van Fuji dan wat Nikon zelf al maakt?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Een camera in de trend van de oudere S5...maar dan tegen de huidige markt...ofwel een kleurweergave en dynamisch bereik die zijn weerga niet kent. Liefst een Foveon type sensor...(a la oude honinggraat systeem, maar dan geavanceerder)...

Kan nog steeds "verliefd" worden op de kleurtjes van een S5...en denk nog wel eens met weemoed terug aan de scherpte en kleurweergave van mijn Sigma SD14...

Als Fuji ook nog eens eigen objectieven gaat maken zullen ze een compleet nieuwe markt aan moeten boren, met Nikon objectieven, zoals in het verleden, hebben ze al een grote afzetmarkt. Al zal het een niche product blijven natuurlijk.

Comment

De S5 heb ik niet zo lang gehad, de S3 wel, zeer mooie platen mee gemaakt.
            Geldt trouwens ook voor de Kodak SLR/n. ik heb er zo eentje weer bij gekocht uit nostalgie.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              failliet sinds 2005.
              grt,bouk.
              Je verwart Agfa met AgfaPhoto.
              AgfaPhoto bestaat inderdaad niet meer als zelfstandig merk. Je vindt soms wel nog camera's, fotokaders,... met die merknaam, maar dat zijn gewoon producten waarvoor de naam gelicensieerd is.
              Agfa zelf is tegenwoordig vooral aktief in de professionele grafische en medische markten.

Ontopic: Ik geloof ook niet dat Fujifilm nog aan een spiegelreflex zou werken. Best spijtig want ik ben nog altijd gelukkig met mijn S5pro.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                tell me

in het segment van digitale toestellen stijgt het marktaandeel van toestellen zonder flapperende spiegel aanzienlijk. Zou geen goede strategie zijn in iets te gaan investeren dat over zijn hoogtepunt is en waarvoor betere alternatieven bestaan.
                Ja, van 0,000001% naar 0,01%... waanzinnige groei!
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Zou geen goede strategie zijn in iets te gaan investeren dat over zijn hoogtepunt is en waarvoor betere alternatieven bestaan.
                  en wanneer stond de reflextechnologie dan op zijn hoogtepunt, O Grote Wijze?
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Als Fuji ook nog eens eigen objectieven gaat maken zullen ze een compleet nieuwe markt aan moeten boren, met Nikon objectieven, zoals in het verleden, hebben ze al een grote afzetmarkt. Al zal het een niche product blijven natuurlijk.
                    Het zou niet de eerste keer zijn dat Fujifilm nichepaden bewandelt (GX680, GF 670W) en trouwens van lenzen maken kennen ze wel iets: Fujinon is 100% eigendom van Fujifilm en ze maken onderandere de huidige lenzen van HASSELBLAD, en die werken niet met brol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      en wanneer stond de reflextechnologie dan op zijn hoogtepunt, O Grote Wijze?
                      Logisch als iemand getrouwd is met Sony dat hij dat overal tot vervelens toe blijft herhalen. 't Is niet omdat Sony zijn DSRL markt (niettegenstaande al de know how van Minolta en de hoeveelheid reclame die ze er tegenaan hebben gegooid) in de prak reed dat er geen reden van bestaan voor een DSRL is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                        Het zou niet de eerste keer zijn dat Fujifilm nichepaden bewandelt (GX680, GF 670W) en trouwens van lenzen maken kennen ze wel iets: Fujinon is 100% eigendom van Fujifilm en ze maken onderandere de huidige lenzen van HASSELBLAD, en die werken niet met brol.
                        Ik zeg ook niet dat ze geen objectieven kunnen maken...maar als ze een eigen vatting introduceren...zullen weinigen een objectief met die vatting hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                          Iemand die al iets hoorde over een nieuwe fuji prof spiegelreflex ? Ik kan er niks over vinden maar naar horen zeggen zou er iets op komst zijn...
                          Zou mooi zijn, ik wacht al een tijdje op een opvolger voor mijn S5pro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Het kan voor Fujifilm toch nooit aantrekkelijk zijn om een Nikon body te gaan maken waar de gebruiker ALLES verder van Nikon bij koop?
                            Ik bedoel, van mij mag het, maar wat kun je nou beter verwachten van Fuji dan wat Nikon zelf al maakt?
                            Is dat zo ??? uit een oud draadje
                            Nikon is namelijk een dochterbedrijf van Fuji Heavy Industries Ltd., Tokyo, deze groep heeft dochters allerlei, zoals vliegtuigbouwers, hogesnelheidstreinen enz. ook Subaru hoort bij deze groep.
                            Zo zal deze camerabouwer er ook wel bijhoren zeker

Een beetje zoals vroeger Philips, Siera, en 170 andere merken allemaal van de Philips groep waren.

Scan uit het boek van Hans Braakhuis, dit is het adres dat op de toren van Nikon Tokio staat:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Nikon is namelijk een dochterbedrijf van Fuji Heavy Industries Ltd., Tokyo
                              Waar heb je dat gelezen? Is volgens mij en belangrijker, volgens hun sites niet correct.

Er zijn veel zaken in Japan met Fuji in de naam die niets met elkaar te maken hebben.
                              Zoals de Fuji Building. Heeft niets met Fuji Heavy Industries of Fujifilm te maken en die laatste 2 ook niets met elkaar. Is eigendom van Mitsubishi Real Estate.
                              Fuji is de hoogste berg (vulkaan) van Japan.

In 2008 was er nog sprake van een merger tussen Nikon en Fujifilm maar dat is bij die geruchten gebleven.

Alle bedrijven in Japan zijn in een bepaalde zin wel 1 grote familie. Ze werken met en voor elkaar. Zo levert Nikon semiconductor equipment aan Sony waarmee zij op hun beurt sensors maken voor Nikon.

Comment

Working...
                              X