Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie hier koopt een Canon 1dx?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Als je jezelf deze vraag stelt, stel ik mij de vraag of je zo'n toestel wel nodig hebt

Als je het geld op overschot hebt en je doet er het genre fotografie voor .... why not !

grts
    Sieg
    Ik wou juist hetzelfde schrijven maar je was me voor
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

De 1 dx is nu officieel uit :-)
      Volgens canon België zouden er begin juli voor ons land reeds een aantal zijn :-)
      Last edited by Stonebox; 26 juni 2012, 12:57.

Comment

Batterij nog aan het opladen.
        Deze namiddag gaan testen

Grt Francis
        Canon van s'morgens tot s'avonds.

Comment

Martin Bailey is géén sportfotograaf en een der eerste Canon 1Dx gebruikers. Hij beschrijft het toestel + ISO-test foto's, ook een vergelijk met de 5D mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ik ken het gevoel. Heb vorig jaar in de lokale sporthal wat foto's genomen van een Aikido training. Ik heb een 550D en had toen enkel de kitlens en de 50 F/1.8 II. De 50 F/1.8 II erop gezet en in Tv mode de sluitertijd op 1/500s gezet. Dit zorgde ervoor dat al mijn foto's ISO 1000-1250 waren en dat het diafragma meestal F/2 was. Op F/2 is die lens verre van haarscherp en dat merkte ik ook vrij goed aan de foto's. En dan was er nog de ruis die teveel was naar mijn zin. Godzijdank dat ik Topac DeNoise heb leren kennen, anders waren de foto's gewoon voor de prullebak geweest.
            De ruis op een 550D, 7D, 60D is relatief laag en zeker te vergelijken met een 1D 3 die van een oudere generatie is. Iso 1000-2000 is naar mijn mening behoorlijk goed en leunt kort tegen mijn 5D2.
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Inmiddels zijn er wat ervaringen met de nieuwe Canon op internet te vinden, opgedaan tijdens de EK voetbal.

Ik werk nu een paar maanden met de 5D MK3 en ben, in positieve zin, verbaasd over de AF prestaties. Die zouden met de 1dx nog beter zijn.............
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                De ruis op een 550D, 7D, 60D is relatief laag en zeker te vergelijken met een 1D 3 die van een oudere generatie is. Iso 1000-2000 is naar mijn mening behoorlijk goed en leunt kort tegen mijn 5D2.
                Ik vind Iso 800 het maximum op de 500D.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik vind Iso 800 het maximum op de 500D.
                  Dat zou kunnen want de 500D doet het minder goed op ruisgebied dan de 550D.
                  Nu is alles relatief en hangt alles af van de grootte van je afdruk. Maar ik zie geen probleem op a4 formaat voor de 550D. Zoals ik al zei... Weinig verschil met mijn 5D2. Misschien een halve stop of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Dat zou kunnen want de 500D doet het minder goed op ruisgebied dan de 550D.
                    Nu is alles relatief en hangt alles af van de grootte van je afdruk. Maar ik zie geen probleem op a4 formaat voor de 550D. Zoals ik al zei... Weinig verschil met mijn 5D2. Misschien een halve stop of zo.
                    Mijn 5d2 staat op 1/3 stops omdat ik eens ergens gelezen heb dat de 1000 iso minder ruis heeft dan de 1600. Bij alle andere tussenstops zou je vrijwel evenveel ruis hebben als de bovenliggende hele stop. Heb dat zelf echter niet uitgebreid en omomstotelijk kunnen aantonen. Mijn in-camera ruisonderdrukking heb ik uitgezet omdat die anders op alle raws word toegepast bij het opladen en openen met de meegeleverde software.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Mijn 5d2 staat op 1/3 stops omdat ik eens ergens gelezen heb dat de 1000 iso minder ruis heeft dan de 1600. Bij alle andere tussenstops zou je vrijwel evenveel ruis hebben als de bovenliggende hele stop. Heb dat zelf echter niet uitgebreid en omomstotelijk kunnen aantonen. Mijn in-camera ruisonderdrukking heb ik uitgezet omdat die anders op alle raws word toegepast bij het opladen en openen met de meegeleverde software.
                      Zou misschien wel kunnen, heb dat ook nog niet uitgetest... Net zoals jij zet ik ook de NR uit.
                      Met NR uit vind ik de 5d2 prima op 1600 met hele fijne korrel.
                      Ma ja, dit is eigenlijk of-topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ferrari Bekijk bericht
                        Batterij nog aan het opladen.
                        Deze namiddag gaan testen

Grt Francis
                        Ben benieuwd naar je resultaten en ondervinding Francis !
                        Toen ik 'm een tijd geleden mogen testen heb was ik er volledig weg van
                        Duurde wel een dag alvorens hij goed was ingesteld qua AF mogelijkheden.
                        Maar die prijs hé .....

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Gisteren een paar uurtjes bezig geweest.
                          Getest op hoge iso enz...:love
                          En snel is ie zeker!!
                          Maar het zal nog wel een tijdje duren voor ik hem ken.
                          FF zeker geen probleem voor vogels, althans voor mij niet.

Grt Francis
                          Canon van s'morgens tot s'avonds.

Comment

Op photokina een aantal keer met een 1DX zitten experimenteren, ik ben vooral geïnteresserd in ruis in hogere ISO en in de AF-accuraatheid/snelheid bij beweging en ik moet zeggen, Canon heeft alweer een zeer knap staaltje techniek op de markt gebracht.

Ik hoop dat ik er ééntje ga kunnen kopen binnen X aantal maand.
                            (ik heb daar ook de Sony Alpha 99 en Nikon D4 en moet zeggen... de 1DX vond ik na eerste gevoel superieur, zeker de SONY hun nieuwe top of the range camera vond ik "slow" qua AF)
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

Comment

Zag onlangs een test van de 1Dx door een Nikon gebruiker.

Interessant leesvoer: http://www.andyrouse.co.uk/blog/223.php
                              Peter
                              2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                              gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                                Zag onlangs een test van de 1Dx door een Nikon gebruiker.

Interessant leesvoer: http://www.andyrouse.co.uk/blog/223.php
                                En dat van een Nikonian !

Nu nog een cropversie van deze sensor (en de helft van de AF punten) in een 7D MKII.

Comment

Working...
                                X