Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie hier koopt een Canon 1dx?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Ach, hij gaat dubbel zo lang mee,... maar ik heb met mijn machine nog een paar clicks te gaan. Tegen dat ik deze ga kopen kan ik misschien met één duw op de knop het ideale moment pakken vanop het juiste camerastandpunt, en ben ik het waarschijnlijk al lang beu om lukraak zoveel portretten per seconde te trekken op een sowieso mindere 1600 iso,... en die ook nog -pfff- allemaal te bekijken. Misschien heeft een pro meer tijd en niet genoeg kosten om af te trekken, en moet hij met Belgisch licht werken, in de winter, ocharme.
    Allemaal vragen over wie dat hier koopt,... met slechts het inkomen van een fotograaf die daarvan moet leven.
    Dubbel zolang......ik heb ooit een 1DmkIIn nieuw gekocht......tja, breek me mijn mond niet open. Hij is een paar keer binnen geweest en uiteindelijk volledig vervangen. De 20D die ik een jaar of twee ervoor had aangeschaft gaat nog steeds zonder 1x gehaperd te hebben. Moest ik de centen er ruim voor hebben....dan denk ik wel dat ik het laatste nieuwe en het duurste zou aanschaffen en daarbij ook een versie van elk stukje L nieuw glas. Maar dat zou dan eerder zijn omdat ik graag van tijd tot tijd eens een nieuw stuk fotogereedschap koop en niet omdat ik het nodig heb om mijn boterham te verdienen. Al dat foto materiaal is erg overprijst als je gaat vergelijken. Met het bedrag van een EF800mm L IS kan je bv al een Ford fiesta of Opel corsa oid kopen....in deze auto's zitten veel meer grondstoffen en werkuren en ook op deze maakt men nog winst. Maar zo mag je niet beginnen denken....anders koop je niets meer.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik dacht dat concertfotografie duur was, maar als ik dan zie dat vogelaars 10.000 euro voor een lens veil hebben, moeten het wel miljonairs zijn ... En een brave vrouw hebben.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik dacht dat concertfotografie duur was, maar als ik dan zie dat vogelaars 10.000 euro voor een lens veil hebben, moeten het wel miljonairs zijn ... En een brave vrouw hebben.
        das een koopje zenne johan, auto en vrouwen dat kost pas geld.

grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stonebox Bekijk bericht
          Ik ben hem deze morgen gaan bestellen. (foto Rubens)
          Nu maar hopen dat hij er snel is ...

W.
          Proficiat, ben benieuwd naar de eerste resultaten !

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
            In October kunnen testen op de Pro Solutions beurs in London.
            Mij heeft hij overtuigd, waarschijnlijk zullen er hier wel technische goeroe's zitten die beter weten en niet overtuigd zijn. Maar 'frankly dear ....'
            Op welk vlak heeft 'm U overtuigd ?

grts
            Sieg

Comment

Ik zou die wel kunnen gebruiken, maar voor mij is die ook te duur.

Gisteren heb ik foto's gemaakt van judo (clubkampioenschap), en omdat de verlichting hier in de sporthal al jaren op 3/5 werkt (2 van de 5 reeksen lampen zijn al zo'n 4-5 jaar defect) kwam de camera op iso 3200 en f2,8 maar amper aan een sluitertijd van 1/200 sec.
              De 1D MKIII geeft nog aanvaardbare resultaten op iso 3200, met de 1DX zou ik gerust de iso een stuk hoger kunnen zetten.

Maar binnenkort is er daar in die sporthal weer iets te doen waar de burgemeester ook wel aanwezig is. Ik zal hem eens vragen of ze die lampen eindelijk eens kunnen repareren, dat is véél goedkoper dan dat ik een 1DX moet kopen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Gisteren heb ik foto's gemaakt van judo (clubkampioenschap), en omdat de verlichting hier in de sporthal al jaren op 3/5 werkt (2 van de 5 reeksen lampen zijn al zo'n 4-5 jaar defect) kwam de camera op iso 3200 en f2,8 maar amper aan een sluitertijd van 1/200 sec.
                De 1D MKIII geeft nog aanvaardbare resultaten op iso 3200, met de 1DX zou ik gerust de iso een stuk hoger kunnen zetten.

Maar binnenkort is er daar in die sporthal weer iets te doen waar de burgemeester ook wel aanwezig is. Ik zal hem eens vragen of ze die lampen eindelijk eens kunnen repareren, dat is véél goedkoper dan dat ik een 1DX moet kopen.
                Tja... die hoge ISO hé. ben gisteren ook een paar keer over de ISO 3200 moeten gaan om te kunnen fotograferen... met mijn 5DII. Ik snap dus ook niet waarom er geen echte hoge ISO foto's tussen staan. Langs de andere kant: de werking in de duisternis van de nieuwe AF met zijn dedicated Digic processor en andere snufjes, die kan je toch niet 'zien' op een testfoto.

Kopen? Tja, zeker niet bij lancering. Eerst reviews en werkelijke prijs afwachten. En dan de prijsdalingen... en dan ... heel misschien... alhoewel ik naast mijn FF 5DII die het goed doet op hoge ISO misschien beter een croptoestel zou hebben dat mijn telebereik verbetert (en dan kom ik bij de 7D uit, niet eens de 1DIV).
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Dubbel zolang......ik heb ooit een 1DmkIIn nieuw gekocht......tja, breek me mijn mond niet open. Hij is een paar keer binnen geweest en uiteindelijk volledig vervangen. De 20D die ik een jaar of twee ervoor had aangeschaft gaat nog steeds zonder 1x gehaperd te hebben. Moest ik de centen er ruim voor hebben....dan denk ik wel dat ik het laatste nieuwe en het duurste zou aanschaffen en daarbij ook een versie van elk stukje L nieuw glas. Maar dat zou dan eerder zijn omdat ik graag van tijd tot tijd eens een nieuw stuk fotogereedschap koop en niet omdat ik het nodig heb om mijn boterham te verdienen. Al dat foto materiaal is erg overprijst als je gaat vergelijken. Met het bedrag van een EF800mm L IS kan je bv al een Ford fiesta of Opel corsa oid kopen....in deze auto's zitten veel meer grondstoffen en werkuren en ook op deze maakt men nog winst. Maar zo mag je niet beginnen denken....anders koop je niets meer.
                  dat is natuurlijk dé merde... ze bouwen een paar miljoen Fiesta's en van die lens wellicht maar een paar duizenden....

DUS als we allemaal meer 1DX'en gaan kopen kan je die binnenkort krijgen voor 2000 € ;-) Niet? :-)
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

ik ga hem wellicht wel komen om 3 redenen:

- AF is iedere keer nog een pak beter
                    - hogere ISO's kunnen gebruiken
                    - 18mpix pictures aan 12 fps

Als deze 3 effectief zijn zoals ze beloven zal het alweer een superimprovement worden.

dan nog enkele kleine verbeteringen waar iedereen wel eens naar zocht:
                    - extra joystick voor vertikale positie-gebruik
                    - ethernet port op de camera "FINALLY"
                    (en nog altijd geen build-in GPS :-(( )
                    => gelukkig heeft Eye-Fi een goedkope oplossing voor de beperkingen (sabotage?) van canon

Is het z'n prijs waard als je objectief/eerlijk denkt... neen, absoluut niet.
                    Maar altijd het nieuwste model van Mondeo, Fiesta, BMW whatever hebben is ook geen meerwaarde.
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Dat zal geen probleem vormen met de verkiezingen voor de boeg
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Bart ge kunt 'm misschien beter vragen om voor jouw een 1Dx te kopen i.p.v. die lampen te laten vervangen

grts
                        Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Bart ge kunt 'm misschien beter vragen om voor jouw een 1Dx te kopen i.p.v. die lampen te laten vervangen

grts
                          Sieg
                          Dan zal ik er zeker voor stemmen bij de volgende verkiezingen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik ken het gevoel. Heb vorig jaar in de lokale sporthal wat foto's genomen van een Aikido training. Ik heb een 550D en had toen enkel de kitlens en de 50 F/1.8 II. De 50 F/1.8 II erop gezet en in Tv mode de sluitertijd op 1/500s gezet. Dit zorgde ervoor dat al mijn foto's ISO 1000-1250 waren en dat het diafragma meestal F/2 was. Op F/2 is die lens verre van haarscherp en dat merkte ik ook vrij goed aan de foto's. En dan was er nog de ruis die teveel was naar mijn zin. Godzijdank dat ik Topac DeNoise heb leren kennen, anders waren de foto's gewoon voor de prullebak geweest.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Hoe zit het nu met dit toestel? Wordt deze nog gelanceerd of niet?
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                                Hoe zit het nu met dit toestel? Wordt deze nog gelanceerd of niet?
                                Ik dacht eind deze maand samen met een groot aantal 5DIII.
                                MVG. Hugo

Comment

Working...
                                X