Ik maak al een tijd gebruik van een Medion digitale fotocamera (van de Aldi). Maar ik erger me aan de snelheid van deze camera. Opstarten duurt erg lang (15 sec), focussen ook en wanneer er een foto is gemaakt moet ik ongeveer 6 a 7 seconden wachten voor ik de volgende foto kan maken (incl focussen).
Dit brengt mij in problemen, want ik moet snel mn fotos kunnen maken. Dit merkte ik laatst pas toen mijn vriendin met haar paard aan het rijden was en er "iets uitzonderlijks" gebeurden, maar jah, die gebeurtenis was al weer weg voordat ik er een fatsoenlijke foto van kon maken.
Dus nu een vraag aan jullie (de kenners).
Ik ben op zoek naar een digitale camera met de volgende functies/eigenschappen:
-Snel fotos kunnen maken, dus dat de camera maar 1 of 2 sec nodig heeft voor de volgende foto.
-Snel opstarten.
-Accupacks ipv AA batterijen (dus nu het geval)
-Flash geheugenkaart (indien er iets beters is graag vermelden)
-Fotos uploaden naar de computer ZONDER camerasoftware te installeren. Dus dat ik de fotos rechtstreeks via Adobe Photoshop kan importeren. Dit is bij de Canon Powershot mogelijk.
-Handig en klein formaat.
-Beetje kunnen zoomen.
-Ca. 3.0 megapixels. 5.0 megapixels vind ik persoonlijk teveel en ook hier mag een mening worden gevormd om mij te overtuigen om toch voor die 5.0 te gaan.
Dat was het wel zo een beetje.
Owjah, budget ligt rond 250 euro.
Alvast bedankt
Dit brengt mij in problemen, want ik moet snel mn fotos kunnen maken. Dit merkte ik laatst pas toen mijn vriendin met haar paard aan het rijden was en er "iets uitzonderlijks" gebeurden, maar jah, die gebeurtenis was al weer weg voordat ik er een fatsoenlijke foto van kon maken.
Dus nu een vraag aan jullie (de kenners).
Ik ben op zoek naar een digitale camera met de volgende functies/eigenschappen:
-Snel fotos kunnen maken, dus dat de camera maar 1 of 2 sec nodig heeft voor de volgende foto.
-Snel opstarten.
-Accupacks ipv AA batterijen (dus nu het geval)
-Flash geheugenkaart (indien er iets beters is graag vermelden)
-Fotos uploaden naar de computer ZONDER camerasoftware te installeren. Dus dat ik de fotos rechtstreeks via Adobe Photoshop kan importeren. Dit is bij de Canon Powershot mogelijk.
-Handig en klein formaat.
-Beetje kunnen zoomen.
-Ca. 3.0 megapixels. 5.0 megapixels vind ik persoonlijk teveel en ook hier mag een mening worden gevormd om mij te overtuigen om toch voor die 5.0 te gaan.
Dat was het wel zo een beetje.
Owjah, budget ligt rond 250 euro.
Alvast bedankt
Comment