Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 60D

    Oorspronkelijk geplaatst door Lode Vos Bekijk bericht
    Mijn vraag was meer eigenlijk of de camera leuk is om mee te werken en waar is voor zijn geld, of hij stevig is en gemakkelijk te bedienen, ik ben toch van plan om een bericht te posten over welk objectief ik er best bij kan nemen


    Kort door de bocht:
    60D Als je een top lcd, betere af buiten het centraal scherpstelpunt, betere zoeker en iets stevigere bouw 290 euro waard vindt.
    600D als je een klapscherm 50 euro waard vindt
    Anders 550D.

    Om de zaken nog wat ingewikkelder te maken: Nikon heeft ook goede toestellen

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 60D

      dus je bent tevreden over je 18-55 mm lens?

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 60D

        Ik ben zelf ook gestart met de 60D met sigma 17-70 f 2.8/4 OS. Prima lens maar ik mankeerde net dat iets meer + deze lens heeft geen continuous manual focussing. De focusring draait ook nog eens mee tijdens focussen wat ik zeer irritant vond. Nu heb ik een canon 17-55 f2.8 IS en dat is een toplens (met een topprijs). Als alternatief heb je een sigma 17-50 f2.8 en een tamron 17-50 f2.8 waarbij de sigma de beste is. Heb er zelf ook een batterygrip bij, zeker een aanrader.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 60D

          Ik wil er een beetje vannales mee kunnen doen, zowel mee op reis, als portretten, landschappen,...

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 60D

            Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
            http://www.digitalrev.com/article/ca...60d/ODIyNQ_A_A

            Kort door de bocht:
            60D Als je een top lcd, betere af buiten het centraal scherpstelpunt, betere zoeker en iets stevigere bouw 290 euro waard vindt.
            600D als je een klapscherm 50 euro waard vindt
            Anders 550D.

            Om de zaken nog wat ingewikkelder te maken: Nikon heeft ook goede toestellen
            Dat top lcd scherm is anders wel superhandig hoor.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door Lode Vos Bekijk bericht
              Haha heel erg bedankt, nee ik heb al veel opgezocht, maar heel erg veel ken ik er niet van en ik dacht dat de 18-135 wel mooie beelden zou opleveren, maar blijkbaar dus niet?
              Ik zeg niet dat die geen mooie beelden oplevert, maar enkel dat die optisch niet veel of zelfs niet beter is dan de goedkopere kitlens (18-55) En de kitlens is zeker niet slecht

              Als goed is allemaal foto's gemaakt met de 18-135
              All canon shooters using this lens are welcome to join and add their favorite shots to the group pool


              Ik heb zelf een 550D gehad en het is zeker een goed toestel. Onderstaande foto is gemaakt met een 550D, maar had net zo goed gemaakt kunnen worden met een 7D (had beide bij me op die reis)


              Probeer de komende tijd je eens rustig in te lezen. De twee links die ik je gaf van Tweakers daar vind je al erg veel info. Tevens de link van digitalefotografietips.nl. Ook daar vind je erg veel nuttige info.

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 60D

                Ik zou gaan voor een 550D + EF 24-70mm F/2.8L USM. Dan zit je ongeveer aan 1.500 euro (en die lens zal in prijs dalen aangezien zijn opvolger aangekondigd is). Daarna verder sparen voor de EF 70-200mm F/4L (IS) USM.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 60D

                  Hou gewoon even geduld, met de komst van de nieuwe cannonnen komen er vast 60D's tweedehands op in de aanbieding ook, kijk maar's op "aangeboden" hier, staat meerdere 7D's te koop omdat een nieuwe release staat te gebeuren binnenkort ... Zo bespaar je genoeg om je bv een leuk lichtsterk lensje te kopen zoals of het begin te maken van die tele!
                  Webstek in opbouw

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 60D

                    24-70 is de kans al snel aanwezig dat je de mm onder de 24 gaat missen op een crop body. Dan is de 17-55 namijn inziens toch de betere keuze. Tevens heeft de 17-55 IS
                    De Canon 15-85 is ook een mooie optie. Mist alleen de licht sterkte, maar heeft meer bereik dan de 17-55 en is optisch ook erg goed.

                    24-70 is absoluut een topper maar dan eerder voor Full Frame.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 60D

                      ik denk dat ik toch voor de standaard 18-135mm ga gaan, dan kan ik daarna nog doorsparen voor de 17-55 of een ander objectief
                      Met deze lens kan ik toch al aan de slag en de kwaliteit is sowieso beter dan de lens die ik nu gebruik om mijn nx10

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 60D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        24-70 is de kans al snel aanwezig dat je de mm onder de 24 gaat missen op een crop body. Dan is de 17-55 namijn inziens toch de betere keuze. Tevens heeft de 17-55 IS
                        De Canon 15-85 is ook een mooie optie. Mist alleen de licht sterkte, maar heeft meer bereik dan de 17-55 en is optisch ook erg goed.

                        24-70 is absoluut een topper maar dan eerder voor Full Frame.
                        't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Aan de telezijde heeft de 24-70 15mm extra, terwijl hij aan de wide angle zijde 7mm minder heeft. Door de cropfactor gaat de lens uiteraard meer shiften richting telezijde en is hij inderdaad geschikter voor full frame.

                        Als je voor de 17-55 gaat, heb je ook 1 groot nadeel. Indien je ooit overschakelt naar full frame, is de lens waardeloos want hij past niet op een full frame (tenzij je hem wilt houden en op een 2de cropped sensor body wilt gebruiken).
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 60D

                          Al eens aan een tweedehands 40D gedacht en een Tamronlens 17-50/2.8?
                          Dan ben je voor 600 euro gesteld en kun je later nog een tele of flits bijkopen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 60D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lode Vos Bekijk bericht
                            ik denk dat ik toch voor de standaard 18-135mm ga gaan, dan kan ik daarna nog doorsparen voor de 17-55 of een ander objectief
                            Met deze lens kan ik toch al aan de slag en de kwaliteit is sowieso beter dan de lens die ik nu gebruik om mijn nx10
                            18-135 koop je vooral voor het grote zoombereik. Als dat niet je eerste prioriteit is kies je misschien beter een andere lens.
                            Het gezegde luidt dacht ik "kies 2 eigenschappen: lichtsterkte, zoombereik, scherpte, prijs..."

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 60D

                              Ik heb de 24-105 als de 17-55 in mijn bezit en de 7mm onder 24 zijn behoorlijk wat op een crop body. Dat ga je echt merken in je groothoek bereik.

                              Gebruik de 24-105 niet graag op de 7D maar op de 5DII is het opeens weer een prettig objectief om mee te werken. Is dan ook mijn standaard objectief voor de 5D geworden.

                              En als als. Dan kun je beter gelijk FF kopen ?

                              600D met kitlens 18-55 en 55-250 heb je al een heerlijke set waar je mee vooruit kunt. En in de toekomst overstappen op een 17-55 of 70-200

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 60D

                                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                                Ik heb de 24-105 als de 17-55 in mijn bezit en de 7mm onder 24 zijn behoorlijk wat op een crop body. Dat ga je echt merken in je groothoek bereik.

                                Gebruik de 24-105 niet graag op de 7D maar op de 5DII is het opeens weer een prettig objectief om mee te werken. Is dan ook mijn standaard objectief voor de 5D geworden.

                                En als als. Dan kun je beter gelijk FF kopen ?

                                600D met kitlens 18-55 en 55-250 heb je al een heerlijke set waar je mee vooruit kunt. En in de toekomst overstappen op een 17-55 of 70-200
                                Dat laat de topicstarter z'n budget niet toe, maar meteen voor full frame gaan zou voor o.a. (extreme) wide angle een betere optie zijn ja.

                                Zo heel erg wide angle is 17mm op een cropped sensor camera nu ook weer niet. Nee als het wide angle moet zijn op een cropped sensor only camera, doe mij dan maar de EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM.

                                Ik heb de 17-55 altijd een "korte termijn visie" lens gevonden ondanks z'n optische prestaties. Wel een (heel) leuke lens voor mensen die 100% zeker nooit overschakelen naar full frame.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X