Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vevangen van canon 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vevangen van canon 400d

    Ne goeien avond iedereen.

    400D met EF-S 55-255mm lens en een 50mm 1.8 is verkocht daar ik wou overstappen naar nikon D600 maar wegen het stof en de olie vehalen.
    Beginnen twijfelen en maar afwachten en wou dan de D7000 kopen maar door de berichten van de D7100 toch nog even afwachten naar wat meer revieuws hierover.
    Of toch maar voor de D600 gaan.
    Graag wat info hierover.
    Intressen zijn landschap-, natuur-, nacht- en in mindere maten stadsfotografie en ook vakantie foto's natuurlijk.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: vevangen van canon 400d

    Concentreer je niet alleen op de camera body, maar denk ook goed na over je objectieven.
    Voor landschap en avond/nacht fotografie gebruik ik veelal een statief.

    Wat is je budget voor de camera en objectieven ?

    Landschappen kun je met elke dslr maken. De gene die de camera bediend heeft meeste invloed op het eind plaatje.
    Jou type fotografie is bijvoorbeeld prima te doen met een Nikon D3200 of Canon 600D

    Comment


    • #3
      Re: vevangen van canon 400d

      Budget ongeveer 2000€
      Had gedacht aan één van de volgende lezen nikon AF-S 16-85f/3.5-5.6 ED VR of 24-120f/4.0G ED VR en een 50mm 1.8 voor eventueel wat gezinsfoto's

      Comment


      • #4
        Re: vevangen van canon 400d

        De Nikon 16-85VR heb ik zelf en die kan ik je warm aanbevelen. Mooi scherp over het ganse bereik en weinig tot geen vervormingen. Staat er meestal op bij mij..;de ideale all-rounder vind ik met een bereik dat men meestal voor 90% gebruikt.

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: vevangen van canon 400d

          TS,
          Ik zou eerst je fotobestanden eens goed gaan analyseren. Welk diafragma en brandpuntsafstand heb je gebruikt? Als je de foto's opnieuw zou maken, zou je dan dezelfde brandpuntafstand en diafragma kiezen? Met deze info krijg jij een schat aan informatie. En vervolgens kan je dat vertalen naar een concrete lens wat betreft lichtsterkte en beeldhoek.

          Ik ben benieuwd naar je analyse.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment

          Working...
          X