Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

    wat ruis betreft is er tot op bepaalde hoogte weinig verschil tussen 24mp en of 16mp.
    als je op pixel niveau ga kijken heeft een 24mp meer ruis dan 16mp maar dat is irrelevant voor de gebruiker. bij gelijke grote (afdruk) is het verschil vrij beperkt.
    hier vindt je een vergelijk tussen de nex7 en de NEx5 wat ruis betreft


    eerste deel toont vergelijk op pixelniveau, 2 deel met nex7 downsized naar 16mp

    Comment


    • #17
      Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

      Ik zou terug gaan naar het beeld en dat uiteindelijk vertalen in techniek.

      Analyseer eens je gemaakte foto's. Bij welke brandpuntsafstand zijn ze gemaakt? Was dat optimaal? Zo niet, welke brandpuntsafstand dan wel?

      Hoe was de scherptediepte? Was dat optimaal? Zo niet, meer of minder? Hoe vertaalt dat zich tot een concreet diafragma?

      Hoe groot ga je afdruken? 10 x 15 cm in fotoboek? A2 aan de muur? Fotografeer je met de benen of ben je aan het croppen met Photoshop? Zet deze gegevens om in benodigd aantal pixels.

      Bij welke ISo werk je, nu en nabije toekomst?

      Pas als dit soort zaken duidelijk zijn kan je iets zeggen over sensorformaat, soort camera etc.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #18
        Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

        Hallo;

        bedankt voor de vele adviezen; wordt er niet gemakkelijker want bijna iedereen heeft goede argumenten. Toch heb ik er veel aan. In een fotozaak wordt je naar de mond gepraat; wat je ook koopt. Hier is men objectiever; toch?

        @Alex:
        Ik heb regelmatig de term EVO voorbij zien komen; ik neem aan, dat de elektronische zoeker mee bedoelt wordt? Ik heb dat ik dbreview en in Pixelmania niet terug kunnen vinden
        @JeanPaulDries: Focuspeeking is dat het focussen op 1 punt"?

        @ Aras: Leuke vergelijking; camera kopen is als trouwen; er komt heel wat bij kijken, en pas achteraf weet je of je het goed heb gedaan ;-)
        d90 is ook niet verkeerd, voor dat geld kan je zelfs voor nw nog body + 2 mooie lenzen kopen. Maar daar staat t.o.; dat de ISO v.d. D7000 6400 is ipv 3200 en meer focuspunten. Ook wat nieuwere technieken etc. Dan heb ik de body + 1 kitlens.

        En ook Annoh spreekt wijze woorden; Ik heb daar best wel over nagedacht.
        Ik wil afdrukken op 20x30 ( fotoclub) en af en toe wat groter voor de hele mooie exemplaren., en voor de rest....
        Het wordt nog een heel gepuzzel, en gepieker...........
        Ach, heb ik wat te doen als ik in het ziekenhuis lig; moet as vrijdag aan m'n knie geopereerd worden....

        Alvast bedankt

        Calisto
        Met vriendelijke groet

        Calisto

        Comment


        • #19
          Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

          Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
          Hallo;

          bedankt voor de vele adviezen; wordt er niet gemakkelijker want bijna iedereen heeft goede argumenten. Toch heb ik er veel aan. In een fotozaak wordt je naar de mond gepraat; wat je ook koopt. Hier is men objectiever; toch?

          @Alex:
          Ik heb regelmatig de term EVO voorbij zien komen; ik neem aan, dat de elektronische zoeker mee bedoelt wordt? Ik heb dat ik dbreview en in Pixelmania niet terug kunnen vinden
          @JeanPaulDries: Focuspeeking is dat het focussen op 1 punt"?
          Of men hier objectiever is weet ik nog niet zo. Iedere gebruiker zal zijn eigen merk promoten. Ik doe het trouwens ook.

          EVF is de term voor elektronic viewfinder. Dus een digitaal beeld ipv het werkelijk beeld door de lens, wat je ziet bij een OVF. Sony gebruikt een EVF bij de SLT's. Het is nieuw om dit toegepast te zien bij dslr's en er zijn fervente voor- en tegenstanders. Ik vind het super in ieder geval.

          Focus peaking is een hulpmiddel om manueel te focussen. Je ziet wit/geel/rode streepjes waar de juiste scherpte zit. Voordeel van een EVF is dat je deze functie in je zoeker ziet, wat bij een OVF niet mogelijk is.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

            12mp van de d700 is te laag en achterhaald , de nieuwe nikon d800 is prachtig maar een beetje duur voor jou denk ik. (+/-3000€)

            persoonlijk zou ik geen DSLR meer kopen, teveel beperkingen, wel geschikt voor typische toepassingen
            wat voor een onzin zit je weeral eens uit te kramen?
            12Mp te laag en achterhaald wat is dat voor bull****
            wat voor afdrukken maak jij dan? 2m²?
            voor een afdruk op een A4 formaat kom je zelfs met een 4Mpix toestel toe
            voor 95% van de gebruikers is zelfs een 12Mp toestel overkill
            men gebruikt die tegenwoordig voor het merendeel voor foto's op internet te zetten
            sporadisch eens een foto uit te printen ,misschien eens een vergroting tot 30x40cm
            en daarvoor zou je dan een 24Mp of meer voor moeten kopen?
            zoals gewoonlijk zit je weeral eens goed naast de bal te kloppen
            en dan je volgend punt een dlsr heeft te veel beperkingen
            nog zo'n grap en het sneeuwt yoghurt
            ik denk dat het nog steeds het omgekeerde is , dat zo'n systeemtoestelen nog te veel beperkingen hebben ten opzichte van een dslr
            autofocus is een pak trager en niet zo trefzeker oa , de ruis is een pak minder goed dan bij een ff
            ....
            maar zoals gewoonlijk ga jij alles van oa sony ophemelen

            Comment


            • #21
              Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

              Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
              Ik ben een liefhebber van Nikon, maar geen nerd.
              Het is welk zo, dat de service van Nikon veel beter is, dan die van Sony; lees hun eigen forum. Het is soms abominabel slecht. Men reageert gewoon niet op mails. Ook eigen ervaring.

              Wat wil ik? Goede Marco foto’s, op reis met een goede tele 70-300mm, (oa dierenparken); voor in huis en (oude) gebouwen een groothoek, en af en toe een reportage maken. Tamrom heeft bv een hele mooie 70-300 mm voor € 360.

              Wie kan me helpen of maak ik het te moeilijk?
              Alvast hartelijk dank
              Groeten;
              Calisto
              Een nieuwe D700 zou ik sowieso niet kopen maar wachten. Er zullen er wellicht wel enkele voor de D800 vallen en de D700 wegdoen.

              Je geeft zelf al aan dat je hart wat bij Nikon ligt. Als je goeie foto's wilt maken moet je onder andere graag willen werken met je camera. Er komt uiteraard meer bij kijken maar het is toch ook een stukje gevoelsmatig. Als je gevoel bij Nikon ligt doe je er best aan voor Nikon te kiezen.

              Moest ik in jouw schoenen staan ik zou voor de D7000 gaan. 16mp, goeie ruisprestaties, stevig gebouwd, mooie prijs tezamen met bvb een tamron 17-50 en 70-300 en je kunt je eigenlijk niet beter wensen.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

              Comment


              • #22
                Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                wat voor een onzin zit je weeral eens uit te kramen?
                12Mp te laag en achterhaald wat is dat voor bull****
                wat voor afdrukken maak jij dan? 2m²?
                voor een afdruk op een A4 formaat kom je zelfs met een 4Mpix toestel toe
                voor 95% van de gebruikers is zelfs een 12Mp toestel overkill
                men gebruikt die tegenwoordig voor het merendeel voor foto's op internet te zetten
                sporadisch eens een foto uit te printen ,misschien eens een vergroting tot 30x40cm
                en daarvoor zou je dan een 24Mp of meer voor moeten kopen?
                zoals gewoonlijk zit je weeral eens goed naast de bal te kloppen
                en dan je volgend punt een dlsr heeft te veel beperkingen
                nog zo'n grap en het sneeuwt yoghurt
                ik denk dat het nog steeds het omgekeerde is , dat zo'n systeemtoestelen nog te veel beperkingen hebben ten opzichte van een dslr
                autofocus is een pak trager en niet zo trefzeker oa , de ruis is een pak minder goed dan bij een ff
                ....
                maar zoals gewoonlijk ga jij alles van oa sony ophemelen
                beeldkwaliteit systeemcamera's:
                sommige systeemcamera's bieden een beeldkwaliteit momenteel beter dan van eender welke APS DSLR en dit zowel op gebied van DR, contrast, kleur, detail en ruisprestaties en tracht is van te bewijzen dat dit niet zo is !

                AF systeemcamera's:
                systeemcamera's gebruiken contrast detection systeem (CDAF) wat trager is dan phase detection (PDAF) gebruikt in DSLR. Alhoewel AF bij systeemcamera's (fuji x-100 niet meegerekend) is heel bruikbaar , en daar is een heel sterke evolutie in CDAF, wordt sneller en sneller.
                bij CDAF ben je integenstelling tot PDAF niet beperkt tot een aantal focuspunten, maar kun je praktisch focussen op elk punt in het beeld.

                daar bestaan adapters met ingebouwd PDAF systeem die je op sommige systeemcamera's kunt plaatsen om alzo zelfde AF-snelheid te krijgen (zelfs sneller dan sommige) van DSLR.

                Recente PDAF systemen van micro camera's van panasonic en olympus is even snel of sneller dan van sommige DSLRs !

                nieuw toestel van olympus heeft zeer snelle AF (nog niet op de matkt)
                With the launch of the E-M5, Olympus harks back to one of its most fondly-remembered camera systems - the Olympus OM range of 35mm SLRs. The E-M5 is the first camera in an OM-Digital lineup that will run alongside the PEN series and, according to the company, its Four Thirds models. For reasons of clarity, it should be stated that this isn't a continuation of the old OM line - the OM-D models won't be SLRs and are based around Micro Four Thirds, not OM lens mounts. However, they do embody the spirit of the much-loved camera line - a small, well-built camera designed for enthusiasts. And, particularly in silver and black form, the E-M5 is one of best looking cameras we've encountered in some time.


                als ik verkeerd bent zeg me dan waar !
                nadelen DSLR:

                DSLR is zwaar en lomp toz van systeemcamera's en dit zonder echt veel meerwaarde.
                Veel DSLR eigenaar kopen compact voor op reis omdat het lastig is om met DSLR rond te sleuren.


                Reflex systeem in DSLR legt heel zware beperkingen op het systeem teveel om op te noemen.

                Je kunt nooit zelfde kwaliteit halen met DSLR bij gebruik van brandpunten onder de 50mm (register afstand is +/- 46mm bij systeemcamera's rond de 20mm en bij sommige zelfs maar 16mm !)

                zijn verschillende DSLR gebruikers die systeem camera kopen als back-up om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat hun DSLR gedegradeerd wordt tot back-up toestel.



                welk merkske:
                ik raad in verschillende draadjes iedereen zowel panasonic, sony, samsung en olympus aan, ben in het geheel niet merk gebonden. Momenteel is de nex7 het neusje van de zalm binnen systeemcamera's, daar heb ik niets mee te maken dat zijn gewoon de feiten.
                indien niet waar vertel me waar ik fout zit !

                12mp voldoende ?
                12mp is weinig, te weinig voor FF, Nikon heeft zijn gebruikers in de kou laten staan door geen betaalbaar 24mp toestel op de markt te brengen.
                24 en 36mp toont veel meer detail, mooiere tonaliteit en kleurovergangen dan 12mp toestel. Meer mp's is beter en het biedt meer mogelijkheid om te croppen, en te besparen op heel dure tele objectieven. Als je 24mp kunt kopen voor dezelfde prijs van 12mp ben je met 24mp veel beter af.
                en als je FF koopt voor je te beperken tot a4kes heb je ofwel meer geld dan verstand, of is het heel sterk aangeraden van een bepaald soort dokters te gaan bezoeken !
                Last edited by puerte; 9 februari 2012, 09:43.

                Comment


                • #23
                  Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  12mp voldoende ?
                  12mp is weinig, te weinig voor FF, Nikon heeft zijn gebruikers in de kou laten staan door geen betaalbaar 24mp toestel op de markt te brengen.
                  24 en 36mp toont veel meer detail, mooiere tonaliteit en kleurovergangen dan 12mp toestel. Meer mp's is beter en het biedt meer mogelijkheid om te croppen, en te besparen op heel dure tele objectieven. Als je 24mp kunt kopen voor dezelfde prijs van 12mp ben je met 24mp veel beter af.
                  en als je FF koopt voor je te beperken tot a4kes heb je ofwel meer geld dan verstand, of is het heel sterk aangeraden van een bepaald soort dokters te gaan bezoeken !
                  OK, het sneeuwt yoghurt!
                  12Mp is wel genoeg op fullframe, maar blijkbaar niet voor jou.
                  Je kan daarvan zelfs grotere prints maken dan een 20x30.

                  G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    beeldkwaliteit systeemcamera's:
                    sommige systeemcamera's bieden een beeldkwaliteit momenteel beter dan van eender welke APS DSLR en dit zowel op gebied van DR, contrast, kleur, detail en ruisprestaties en tracht is van te bewijzen dat dit niet zo is !
                    Toch jammer dat het lenzenarsenaal voorlopig nog tekort schiet. Mijn keuze zou een tweedehands D700 zijn met een 50mm F1.4, maar dat blijft persoonlijke voorkeur, natuurlijk. TS heeft al een paar nikon objectieven die hij nog kan gebruiken wanneer hij zoom van doen heeft.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                      Ik zou lekker voor een D5100, D90 of D7000 gaan. De laatste 2 zouden mijn voorkeur hebben. Leer eerst wat je wensen zijn voordat je een bak geld uitgeeft en het niet blijkt te zijn wat je verwachte. Ondanks wat hier boven is geschreven over 12 megapixels voldoet dit ruim. Ik heb zelf een 10mp d80 en daarbij zijn a3 afdrukken met iso 800 geen probleem. Bovengenoemde camera's kunnen ditzelfde ook op iso 1600. Zo'n sony nex camera is leuk en aardig maar ik kan het niet echt een spiegelreflex tegenstander vinden. Hij blijft alleen met de pancake lenzen klein en met een telelens is die alsnog groot zonder er een goede grip op te hebben.
                      Groeten Remco.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                        Toch jammer dat het lenzenarsenaal voorlopig nog tekort schiet. Mijn keuze zou een tweedehands D700 zijn met een 50mm F1.4, maar dat blijft persoonlijke voorkeur, natuurlijk. TS heeft al een paar nikon objectieven die hij nog kan gebruiken wanneer hij zoom van doen heeft.
                        momenteel zijn er toch al heel wat objectieven beschikbaar met E-mount vatting , en er komen nog 7 sony's bij voor eind 2014. Tamron, sigma hebben E-mount objectief met nog een aantal in de pipeline, je hebt er een of meerdere? van samyang (cine lens) Kenko heeft een 400mm lens voorgesteld.
                        daarbij ben je met NEX niet beperkt tot E-mount objectieven je kunt alle objectieven van alle DSLRs op NEX gebruiken, inclusief Canon nikon etc.
                        de echt veeleisende kan ook Leica m-objectieven of alle andere range-finder objectieven gebruiken.

                        met nikon DSLR ben je beperkt tot de nikon f-mount , je draait de zaken om

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          momenteel zijn er toch al heel wat objectieven beschikbaar met E-mount vatting , en er komen nog 7 sony's bij voor eind 2014. Tamron, sigma hebben E-mount objectief met nog een aantal in de pipeline, je hebt er een of meerdere? van samyang (cine lens) Kenko heeft een 400mm lens voorgesteld.
                          daarbij ben je met NEX niet beperkt tot E-mount objectieven je kunt alle objectieven van alle DSLRs op NEX gebruiken, inclusief Canon nikon etc.
                          de echt veeleisende kan ook Leica m-objectieven of alle andere range-finder objectieven gebruiken.

                          met nikon DSLR ben je beperkt tot de nikon f-mount , je draait de zaken om
                          neen mits een adaptor kan je op een nikon ook andere lenzen gebruiken, ik gebruik oa een peleng fisheye op mijn nikon's
                          idem voor nog een paar russische lenzen
                          en ik wil je toch wel eens met zo'n klein toestel met een 70-200 2.8 lens zien rondlopen
                          dat ligt totaal niet in balans
                          maar ja jij weet toch alles beter op dat gebied voor alles vind je wel een uitleg op internet
                          en ja jij zoek telkens maar redenen en uitvluchten/uitleg om toch maar je gelijk te halen (voornamelijk online en niet echt uit je eigen ervaringen blijkbaar)
                          btw wanneer post jij eens een paar van je geweldig goede foto's ?
                          naar de hand dat jij het kan uitleggen moet je toch een topfotograaf zijn, je verdient toch pakken geld met je fotos hoop ik (of wordt je betaald om reclame te maken? )

                          rest my case

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                            register bij DSLR is vrij groot als gevolg van de plaats nodig voor het op een neer klappen van de spiegel, is bij Nikon rond de 46mm. (meeste DSLRs hebben register van rond de 44mm)
                            (register of flange distance is de afstand vd sensor tot lens)
                            dwz dat je geen objectieven kunt plaatsen op een toestel bedoelt voor toestel met kleiner register.
                            dit wil ook zeggen dat alle objectieven met brandpunt kleiner dan 46mm van het retrofocus type moet zijn.(brandpunt kleiner dan register !)

                            bij systeemcamera's is register afstand tussen 16 en ik geloof 24mm ,bij bvb nex is dat 16mm, vandaar 16mm pancake (geen retrofocus nodig !)
                            op deze toestellen kun je met simpele adapter zonder enige optische correcties en lichtverlies alle objectieven gebruiken met groter register dan 17 a 18mm dus een heel pak.

                            lens en toestel in balans ?, is bij DSLR toch ook niet, verschil in gewicht van lenzen is vrij gevarieerd en kan naar meer dan 1kg gaan, wanneer is toestel / lens dan in balans ?
                            bij 200gr bij 1kg of wanneer ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                              Ik ben het met je eens Gert, dat voor zwaardere lenzen een groter c.q. zwaarder toestel mogelijk beter in de hand ligt. Dat is een van de redenen waarom ik een vertical grip heb besteld bij mijn A77 .

                              Er valt echter ook iets te zeggen voor Puerte z'n stelling. Als je dat gaat doortrekken naar ultrazware lenzen à la 400/2.8 of 600/4, dan heb je ook niet echt een deftige balans tussen de camera en de lens - zelfs niet met de D4 .
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony A77, de A900, De Nikon D700 of de D700

                                Is er geen optie op dit forum , waarmee je bepaalde ( zoals puerte ) posters kan laten verdwijnen , of onzichtbaar kan maken ?

                                Het is maar dat ik gewoonweg koppijn krijg van wat hij hier allemaal neertypt hier op dit forum .
                                Ik maak me normaal nie snel druk ....
                                2 body's en wat lenzen ..

                                older and wiser ... my arse

                                Comment

                                Working...
                                X