Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
    Ik vind het spijtig...Ik wou overstappen naar de D800. Maar hij is minder snel in Frames met het batterijpak 6 frames daar de D700 8 frames haalde.
    Ben wel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is in de hoge ISO waarden.
    2 posts hoger!! betrouwbare bron!! hij was erbij

    frames is een probleem! D800 mag NIET gezien worden als opvolger voor den D700

    4 frames is me ook te weinig, fotografeer net iets te graag sport (gaat nu met d90 ook, maar meer zou fijner zijn)
    nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D800

      Ik heb vorige week ook al even met de Nikon D800 mogen spelen bij Nikon Nederland.
      Indrukwekkende camera, vooral natuurlijk door die bijna middenformaat achtige resolutie.

      Op mijn blog heb ik een preview van de Nikon D800 geplaatst.

      Elja
      Photofacts; weblog over fotografie..

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D800

        Slik ... als ik de prijs zie. Nu maar hopen dat de D700 wat in prijs zakt en wie weet wordt dat mijn nieuwe! De overgang van mijn D90 moet nog enigzins betaalbaar blijven!
        Gelukkig ben ik al aan 't investeren in de juiste lenzen ...

        Groetjes,

        Riho.
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D800

          http://www.apollo.nl/product_info.php?products_id=10220
          2749 euro: toch al een goed begin voor wie niet kan wachten
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D800

            Wie graag de Nikon D800 (of de D4) eens zelf zou willen uitproberen kan dit vandaag doen bij Foto Rubens Wilrijk. Van 11u00 tot 17u00 is Nikon aanwezig in de winkel om deze nieuwe paradepaardjes voor te stellen!

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D800

              Ze zijn helemaal écht, en bijzonder gevaarlijk om in de hand te nemen!

              Dit is er eentje 'zonder'...



              Daarnet even in de handen gehad in Wilrijk. Ik kon enkel op het LCD scherm beoordelen: ISO 3200 zonder enige twijfel meteen bruikbaar, ISO 6400 zo goed als zeker met enige (Lightroom) PP. Net als mijn D700 dus.

              Grote broer was er ook bij:



              Bijna nóg verleidelijker... Die snelheid in continuous mode! Die zoeker! En de ruisprestaties op ISO 12800 en hoger (al was dat ook maar vanop de LCD te beoordelen). Boeiende demo ook van Maarten met de draadloze afstandsbediening via WT-5 en iPad.

              En nu maar snel terug met beide voetjes op de grond, en de credit card veilig op zak!
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D800

                Prachtig toestel, beloofd veel, maar het pluspunt voor mij is, dat ik ook mijn DX lenzen kan gebruiken op die D800. Eerst gedacht om een D700 aan te schaffen maar moet dan wel een deel van mijn lenzen links laten liggen.
                Alleen de prijs is merkwaardig. Op de Amerikaanse markt 2.998 Dollar en bij Cameranu.nl 2.997.00 Euro. Als je de wisselkoers hanteert is de prijs in Amerika 2.300.00 Euro.
                Een verschil van 700.00 Euro!!!
                Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
                Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D800

                  de norm voor fototoestellen is al lang 1$=1€
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
                    Prachtig toestel, beloofd veel, maar het pluspunt voor mij is, dat ik ook mijn DX lenzen kan gebruiken op die D800. Eerst gedacht om een D700 aan te schaffen maar moet dan wel een deel van mijn lenzen links laten liggen.
                    Alleen de prijs is merkwaardig. Op de Amerikaanse markt 2.998 Dollar en bij Cameranu.nl 2.997.00 Euro. Als je de wisselkoers hanteert is de prijs in Amerika 2.300.00 Euro.
                    Een verschil van 700.00 Euro!!!
                    Invoertaksen en accijnsen + belgische BTW
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D800

                      net terug van wilrijk ook....

                      d4: wauw...
                      d800 zal niet voor mij worden denk ik... toch iets te lage burst...
                      voor wie klaagt over die 6400 iso... ze komen overeen qua ruis met 2400 of 3200 op mijn 700 nu.... impressive stuff....
                      www.aeri-photography.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                        net terug van wilrijk ook....

                        d4: wauw...
                        d800 zal niet voor mij worden denk ik... toch iets te lage burst...
                        voor wie klaagt over die 6400 iso... ze komen overeen qua ruis met 2400 of 3200 op mijn 700 nu.... impressive stuff....
                        dus de iso van de D800 is bijna dubbel zo goed als de D700 ondanks de vele pixels (of begrijp ik het verkeerd?)
                        Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D800

                          Ben vandaag ook even binnengesprongen bij Foto Rubens en moet zeggen beide toestellen konden mij wel verrassen...

                          De D4: Wauuw - de prijs: slik
                          De D800/D800E: Sweet - de prijs: zoals verwacht...

                          Resultaat... de D800E is in bestelling...
                          Website: www.gregoryvantoor.com
                          Facebook: www.facebook.com/vantoorgregory
                          Twitter: www.twitter.com/gregoryvantoor

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D800

                            Eerst gedacht om een D700 aan te schaffen maar moet dan wel een deel van mijn lenzen links laten liggen.
                            Met een D700 kan je DX objectieven gebruiken I
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D800

                              Tijdens de middag ook even mogen vastnemen in Wilrijk.. beide zijn indrukwekkende toestellen.
                              Eerste keer dat ik zo'n pro toestellen hanteer, als zo'n D4 aan volle snelheid fotos neemt is 't wel een indrukwekkend geluid..
                              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D800

                                Guido,
                                een maand geleden heb ik deze vraag gesteld hier op dit forum, en er werd geschreven dat ik maar drie lenzen kon gebruiken. De andere zouden zwarte randen geven in de hoeken. Ik vind je reactie positief en hoop dat je gelijk hebt, want dan weet ik welk toestel het volgende wordt: de D700
                                Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
                                Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

                                Comment

                                Working...
                                X