Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    Inderdaad, heel vreemd dit
    In DX-mode worden de bestanden bijna de helft kleiner - je zou gaan verwachten dat de camera dan dubbel zo snel zal 'klikken'. Blijkbaar werkt het dus niet zo...
    Maar eerlijk is eerlijk hé Frank. De snelheidsvermeerdering kan je natuurlijk ook halen met de grip en de 'goedkope' AA-batterijen. Zo doe ik het nu ook met mijn D300 en dat werkt naar behoren en tot volle tevredenheid.
    Greetz, Kariboe
    Hoi Koen,

    Ik heb ook een tijdje met de AA batterijen gewerkt, maar vergeleken met de EN-EL4a in de MB-D10 grip vind ik dat toch behelpen door de 10x kleinere autonomie, het wissel ongemak als je geen tweede AA houder hebt en dan nog eens het extra gewicht

    Ik vermoed dat de volle 36MP ineens uitgelezen wordt en dat de Expeed3 processor de DX crop mode er tussentijds uit filtert. Dan is het wel mogelijk dat het werkgeheugen te snel vol loopt? Anderzijds IS er wel die 1 tot 2 FPS verschil FX vs DX. Het kan dus niet anders dat hier de commercie een flinke rol speelt (concurrentie D4 vermijden - extra MB-D12 grips verkopen)

    Buiten de FPS vind ik de D800 wel een deftig actietoestel. De AF komt rechtstreeks uit de D4, dus kan die niet anders dan geweldig zijn

    Aan de gelukkige proefpersonen bij Art & Craft of andere winkels; hoe was de initiële AF, de respons t.o.v. eerdere Nikons?

    Zelf wacht ik nog even af om een aankoop te doen (zomer). Ik wil absoluut de D800E De grip kunnen ze steken waar het zonlicht ... De D700 blijft om af en toe nog eens te kunnen doorrammen

    Misschien is deze link al gepasseerd?



    http://www.mediafire.com/?e10l27392wnihhn

    Comment


    • Re: Nikon D800

      ben zelf vooral benieuwd naar de verschillen tussen de d800 en d800E.. worden hele interessante vergelijkingen lijkt me..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik heb ook een tijdje met de AA batterijen gewerkt, maar vergeleken met de EN-EL4a in de MB-D10 grip vind ik dat toch behelpen door de 10x kleinere autonomie, het wissel ongemak als je geen tweede AA houder hebt en dan nog eens het extra gewicht
        Da's vreemd. Ik heb heel andere ervaringen met m'n MB-10, AA batterijen en D300. Ik kan werkelijk een hele dag shooten met deze combinatie. Ik ben wel geen 'veelschieter' maar vele honderden beelden zijn echt geen probleem. Gebruikte je wel goede batterijen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik vermoed dat de volle 36MP ineens uitgelezen wordt en dat de Expeed3 processor de DX crop mode er tussentijds uit filtert. Dan is het wel mogelijk dat het werkgeheugen te snel vol loopt? Anderzijds IS er wel die 1 tot 2 FPS verschil FX vs DX. Het kan dus niet anders dat hier de commercie een flinke rol speelt (concurrentie D4 vermijden - extra MB-D12 grips verkopen)
        Ik volg je voor de volle 100% !

        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Da's vreemd. Ik heb heel andere ervaringen met m'n MB-10, AA batterijen en D300. Ik kan werkelijk een hele dag shooten met deze combinatie. Ik ben wel geen 'veelschieter' maar vele honderden beelden zijn echt geen probleem. Gebruikte je wel goede batterijen ?

          Greetz, Kariboe
          Lucky you!

          Ik gebruikte GP2700mAh die werden opgeladen met de intussen beroemde Maha MH-C9000. De beste 8 van totaal 24 werden telkens apart gehouden voor gebruik in de grip. Ook reinigde ik regelmatig alle contacten. Dan nog haalde ik hooguit 100-150 shots Het knipperende lege batterijsymbool werkte op de duur serieus op mijn zenuwen. Misschien lustte mijn toenmalige D300 (eerste productie) de AA optie niet en zou ik het met de d300s of D700 nog eens moeten uitproberen

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Grappig om te lezen wat de hardware alles kan. Mij interresseert alleen hoe ik mijn ding fotografisch kan doen.


            YMMV nerdi
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Lucky you!

              Ik gebruikte GP2700mAh die werden opgeladen met de intussen beroemde Maha MH-C9000. De beste 8 van totaal 24 werden telkens apart gehouden voor gebruik in de grip. Ook reinigde ik regelmatig alle contacten. Dan nog haalde ik hooguit 100-150 shots Het knipperende lege batterijsymbool werkte op de duur serieus op mijn zenuwen. Misschien lustte mijn toenmalige D300 (eerste productie) de AA optie niet en zou ik het met de d300s of D700 nog eens moeten uitproberen
              met d700 een eneloop batterijen haal ik minimum 500foto's (ik zeg wel minimum kunnen der 800 ook zij) en daar word nog bij geflitst ook
              der zal wel iets mis zijn met uw pildekes denk ik
              mvg tweetty
              bd0379be

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Lucky you!

                Ik gebruikte GP2700mAh die werden opgeladen met de intussen beroemde Maha MH-C9000. De beste 8 van totaal 24 werden telkens apart gehouden voor gebruik in de grip. Ook reinigde ik regelmatig alle contacten. Dan nog haalde ik hooguit 100-150 shots Het knipperende lege batterijsymbool werkte op de duur serieus op mijn zenuwen. Misschien lustte mijn toenmalige D300 (eerste productie) de AA optie niet en zou ik het met de d300s of D700 nog eens moeten uitproberen
                Ik werk al een lange tijd met oplaadbare AA batterijen.
                De ganse dag vlammen zonder één hapering
                Ik moet niks anders hebben, lekker goedkoop en snel

                Maar waar blijft die D400 Frank?

                Johan

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Ik werk al een lange tijd met oplaadbare AA batterijen.
                  De ganse dag vlammen zonder één hapering
                  Ik moet niks anders hebben, lekker goedkoop en snel

                  Maar waar blijft die D400 Frank?

                  Johan
                  Nog niks van gehoord Johan, maar de Sony 24MP sensor in een aangepaste D800 body lijkt me heel aannemelijk. FPS zal waarschijnlijk op standaard 6 en met grip 8 blijven steken omwille van de 24MP.

                  Ik had voor de nieuwe generatie Nikon's ook mirrorless verwacht, maar da's blijkbaar nog niet zo dringend voor de meeste gebruikers gezien de massale voorbestellingen die de D800 laat optekenen.

                  Ik ga speciaal voor jullie nog eens de test doen met AA's

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Lucky you!

                    Ik gebruikte GP2700mAh die werden opgeladen met de intussen beroemde Maha MH-C9000. De beste 8 van totaal 24 werden telkens apart gehouden voor gebruik in de grip. Ook reinigde ik regelmatig alle contacten. Dan nog haalde ik hooguit 100-150 shots Het knipperende lege batterijsymbool werkte op de duur serieus op mijn zenuwen. Misschien lustte mijn toenmalige D300 (eerste productie) de AA optie niet en zou ik het met de d300s of D700 nog eens moeten uitproberen
                    Frank,
                    ik heb een identieke ervaring en ik vermoed, let wel, ik schrijf vermoed dat het ligt aan de batterijen.
                    De Aldiekes heb ik ook gebruikt en daar ben ik enorm tevreden over. In ee flitser doen ze het uitstekend en in een grip ook.
                    Wanneer ik echter de GP27000 gebruik dan heeft deflitser erg gekke kuren, in onbetrouwbaar en laat op ongepaste tijden steken vallen.
                    Op een D700 waren die heel snel leeg (?) meer nog, bij opladen met de Maha volgens de regels van de kunst, euh spel, merkte ik een snelle uitval van de accu's ...
                    De aldiekes van slechts 2100 lieten, laten een veel langere werking met de D700 en flitser toe en dit zonder gek doen.
                    Dit ter info in de marge.
                    Heb de D4 en de D800E in mijn handen gehad ... Prachtige dingen maar niet prachtig genoeg om een (on)bezonnen swap te doen. Voor hetgene ik doe en wil doen zie ik niet echt een reden tenzij er ergens een weldoener rond loopt en dan nog.
                    De pro's zullen altijd wel een reden vinden om te swappen, de contra's evengoed.
                    Heb foto's genomen met de beide en met mijn materiaal over hetzelfde onderwerp. Zelf zie ik daar geen verschil in met uitzondering dat ik bij de D800E dringend aan een nieuwe PC ten OS toe ben (64bit) want om dan bv 100 foto's te stacken heb je heel wat koffie en ander tijdverdrijf nodig.
                    Qua video is het wel een hele stap vooruit, maar voorlopig ben ik nog niet geïnfecteerd door dit virus en ben ik geen vragende partij.
                    Alles kan altijd en zal altijd beter zijn bij vernieuwing, vraag alleen is of de investering die vernieuwing verantwoord. Als ik zie dat veel toestellen van hand veranderen waar hooguit 3000 bruikbare en behouden foto's mee zijn genomen dan betwijfel ik dat we in een crisis zitten
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Zelf zie ik daar geen verschil in met uitzondering dat ik bij de D800E dringend aan een nieuwe PC ten OS toe ben (64bit) want om dan bv 100 foto's te stacken heb je heel wat koffie en ander tijdverdrijf nodig.
                      Qua video is het wel een hele stap vooruit, maar voorlopig ben ik nog niet geïnfecteerd door dit virus en ben ik geen vragende partij.

                      Als ik zie dat veel toestellen van hand veranderen waar hooguit 3000 bruikbare en behouden foto's mee zijn genomen dan betwijfel ik dat we in een crisis zitten
                      Geef je pc gewoon een deftige OC en voorzie deze van degelijke koeling,
                      stop er een ssd in om lees en schrijf snelheid sneller te laten verlopen en
                      plaats een deftige grafische kaart om zo bij het encoderen van beeldmateriaal gebruik te kunnen maken van de gpu.

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door pixbillye Bekijk bericht
                        Geef je pc gewoon een deftige OC en voorzie deze van degelijke koeling,
                        stop er een ssd in om lees en schrijf snelheid sneller te laten verlopen en
                        plaats een deftige grafische kaart om zo bij het encoderen van beeldmateriaal gebruik te kunnen maken van de gpu.
                        Dat is helemaal geen garantie hoor.
                        de SSD is beperkt in read-write en is in feite enkel bedoeld om het OS erop te zetten.
                        Ik heb een deftige grafische kaart maar een 36MP-foto naar TIFF omzetten en dan bewerken ... Ik zie veel pckes hierop zuchten ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Ik hoorde van een fotograaf (had het preproduktietoestel een tijdje mogen testen) dat voor de 36MP Nikon speciale software meelevert om de beelden en vooral de ruis te bewerken.

                          Zijn er nog mensen die daar reeds iets over vernomen hebben? Of zal dit niet meer nodig zijn voor de produktiemodellen?

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                            Ik hoorde van een fotograaf (had het preproduktietoestel een tijdje mogen testen) dat voor de 36MP Nikon speciale software meelevert om de beelden en vooral de ruis te bewerken.
                            Er zit altijd een cd met software bij en de meeste beeldbewerkingssoftware kan iets met ruis doen dus lijkt mij niets speciaals.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                              Ik hoorde van een fotograaf (had het preproduktietoestel een tijdje mogen testen) dat voor de 36MP Nikon speciale software meelevert om de beelden en vooral de ruis te bewerken.

                              Zijn er nog mensen die daar reeds iets over vernomen hebben? Of zal dit niet meer nodig zijn voor de produktiemodellen?
                              Bij de D800E wordt Capture NX2 meegeleverd, bij de D800 niet. Vandaar ondermeer het prijsverschil van 300 euro met de D800. Capture NX 2 kost normaal 199 euro.

                              Capture NX2 heeft een functie om o.a. de mogelijke moiré bij de D800E te reduceren.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Er wordt zoviezo een updte vereist voor de Adobe-familie en CaptureNX2. Waarom ? Heel eenvoudig, er zit in de huidige soft geen stamp om de D4 en de D800 en de D800e als RAW in te lezen.
                                et is zo dat bij de eerste 2000 toestelen D800e Nikon Capture NX2 gratis wordt bijgeleverd.

                                Zou dit trouwens de reden zijn waarom LightRoom blijft hangen bij een beta ...
                                Wel raar dat met Irfan dit wel kan ....
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X